Hybrydowe auta koncepcyjne Hondy
REKLAMA
REKLAMA
Oba eksponaty (EV i plug-in hybrid) stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.
REKLAMA
Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść
Honda EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in anonsuje następną generację dwusilnikowych, hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.
Honda EV Concept
Honda EV Concept ma spełniać codzienne potrzeby mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Jazz (w USA znana jako Honda Fit).
REKLAMA
Zasięg modelu Honda EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4* (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego E-Drive, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z. Oprócz systemu E-Drive, w modelu EV znajdziemy szereg rozwiązań pomagających kierowcy zachować styl jazdy zwiększający zasięg i wydajność akumulatorów.
Oprócz pojazdu Honda EV Concept, na ekspozycji przygotowanej przez firmę Honda można będzie obejrzeć również prototyp stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych. Opracowane przez Hondę stanowisko ładowania pozwoli zajrzeć w przyszłość i przekonać się jak prosta i intuicyjna w obsłudze będzie kiedyś infrastruktura dla tych pojazdów.
Honda Plug-in Hybrid
Honda pokaże również zupełnie nową platformę dla samochodu hybrydowego typu plug-in. Zaprezentuje ona dwusilnikowy, hybrydowy układ napędowy nowej generacji. Zamontowany na płycie średniej wielkości sedana system ma spełniać wymogi codziennego użytkowania pojazdu, umożliwiając pokonywanie krótkich, często powtarzanych tras w trybie elektrycznym oraz – zależne od potrzeb – ma również umożliwiać podróżowanie na długich dystansach dzięki silnikowi spalinowemu.
Zobacz też: Ford Mondeo czy Honda Accord?
System nieustannie przełącza się między trzema trybami napędu (elektrycznym, benzynowym oraz benzynowo-elektrycznym), dostosowując ustawienia do warunków jazdy i zapewniając maksymalną wydajność układu napędowego. Dodatkowo, pojazd wykorzystuje układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, co pozwala doładować akumulatory w czasie jazdy.
FCX Clarity
Obok dwóch konceptów, na stoisku Hondy pojawił się też Honda FCX Clarity, będący przykładem rozwiązania zapewniającego bezemisyjną mobilność. Pierwszy w historii, produkowany seryjnie samochód elektryczny zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest już od 2008 roku leasingowany w Japonii i USA.
REKLAMA
REKLAMA