REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford C-Max i Grand C-Max

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Ford
Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się sporo nowych vanów. Ford, choć ma w swojej ofercie modele Galaxy i S-Max, postanowił wypuścić na rynek auta które można sklasyfikować pomiędzy kategorią vanów i aut kompaktowych.

Oba auta zostały zaprojektowane zgodnie z ideą „Kinetic Design” i oba posiadają charakterystyczne dla nowych modeli Forda światła, atrapę chłodnicy czy grill. O modelach z literką „C” można powiedzieć, że są to powiększone Fiesty czy też pomniejszone Galaxy.

REKLAMA

C-Max oferuje pięcioosobowe, przestronne wnętrze, w którym w razie potrzeby można wymontować środkowe tylne siedzenie, by dwie, podróżujące z tylu osoby miały więcej przestrzeni. Grand C-Max, dłuższy o 14 cm i o 5.8 cm wyższy od C-Maxa pomieści siedem osób, a wsiadanie do niego mają ułatwić odsuwane tylne drzwi. Również w tej wersji, by zwiększyć komfort pasażerów, można przejść z układu 2+3+2 na 2+2+2. U obu wersjach fotele składając się tworzą płaską podłogę, więc auta nie zawiodą tych, którzy potrzebują pojazdu o cechach małej ciężarówki.

Zobacz również: Nowy Ford Focus

REKLAMA

Oba modele będą dostępne w trzech konfiguracjach: dość skromnie wyposażonej Ambiente, Trend obejmującej powszechne standardy oraz Titanium, która ma zadowolić najbardziej wybrednych klientów. W standardzie w Fordzie C-Max/ Grand C-Max znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne dla podróżujących z tyłu, komputer pokładowy, ABS, ESP, centralny zamek i sterowany z kierownicy system audio. W wersji Ambiente nawet za manualną klimatyzację trzeba dopłacić, zaś w wersji Titanium, oczywiście odpowiednio droższej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest dostępna w standardzie. Ford oferuje całą listę dostępnych dodatkowo elementów wyposażenia, więc klienci mogą skonfigurować auto odpowiednio do swych potrzeb.

C-Max i Grand C-Max będą napędzane przez znane już silniki Duratec, EcoBoost oraz TDCi. Spośród 9 oferowanych jednostek, najsłabszymi jednostkami będą 1.6-litrowy TDCi o mocy 95 KM oraz Duratec, o tej samej pojemności, generujący 105 KM. Najmocniejsze dostępne jednostki to benzynowy, 182-konny EcoBoost o pojemności 1.6 litra, oraz napędzany olejem napędowym 2-litrowy TDCi o mocy 163 KM. Auta będą dostępne z manualną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, oraz z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Najoszczędniejsza i najtańsza wersja C-Maxa- z silnikiem TDCi o mocy 95 KM w cyklu mieszanym ma spalić 4.6 litra ON na 100 km, przy czym jego prędkość maksymalna wyniesie 170 km/h a przyspieszenie do setki zajmie mu 13.3 s. Topowa wersja, o mocy 182 KM, na 100 km spali ok. 6.6 l benzyny, przy przyspieszeniu do setki w 8.8 s i prędkości maksymalnej wynoszącej 217 km/h. Grand C-Max z racji swojej większej masy, będzie miał minimalnie gorsze osiągi.

Najtańsze wersje C-Max i Grand C-Max, w wersji Ambiente i silnikiem 1.6 Duratec kosztują kolejno 63 300 i 66 300 zł. Najdroższe modele wyposażone w jednostkę 2.0 TDCi i przekładnię PowerShift w pakiecie Titanium wyceniono na 100 900 i 130 650 zł. W 2013 roku oba auta mają pojawić się w wersji hybrydowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA