REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford C-Max i Grand C-Max

Fot. Ford
Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się sporo nowych vanów. Ford, choć ma w swojej ofercie modele Galaxy i S-Max, postanowił wypuścić na rynek auta które można sklasyfikować pomiędzy kategorią vanów i aut kompaktowych.

Oba auta zostały zaprojektowane zgodnie z ideą „Kinetic Design” i oba posiadają charakterystyczne dla nowych modeli Forda światła, atrapę chłodnicy czy grill. O modelach z literką „C” można powiedzieć, że są to powiększone Fiesty czy też pomniejszone Galaxy.

REKLAMA

REKLAMA

C-Max oferuje pięcioosobowe, przestronne wnętrze, w którym w razie potrzeby można wymontować środkowe tylne siedzenie, by dwie, podróżujące z tylu osoby miały więcej przestrzeni. Grand C-Max, dłuższy o 14 cm i o 5.8 cm wyższy od C-Maxa pomieści siedem osób, a wsiadanie do niego mają ułatwić odsuwane tylne drzwi. Również w tej wersji, by zwiększyć komfort pasażerów, można przejść z układu 2+3+2 na 2+2+2. U obu wersjach fotele składając się tworzą płaską podłogę, więc auta nie zawiodą tych, którzy potrzebują pojazdu o cechach małej ciężarówki.

Zobacz również: Nowy Ford Focus

Oba modele będą dostępne w trzech konfiguracjach: dość skromnie wyposażonej Ambiente, Trend obejmującej powszechne standardy oraz Titanium, która ma zadowolić najbardziej wybrednych klientów. W standardzie w Fordzie C-Max/ Grand C-Max znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne dla podróżujących z tyłu, komputer pokładowy, ABS, ESP, centralny zamek i sterowany z kierownicy system audio. W wersji Ambiente nawet za manualną klimatyzację trzeba dopłacić, zaś w wersji Titanium, oczywiście odpowiednio droższej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest dostępna w standardzie. Ford oferuje całą listę dostępnych dodatkowo elementów wyposażenia, więc klienci mogą skonfigurować auto odpowiednio do swych potrzeb.

REKLAMA

C-Max i Grand C-Max będą napędzane przez znane już silniki Duratec, EcoBoost oraz TDCi. Spośród 9 oferowanych jednostek, najsłabszymi jednostkami będą 1.6-litrowy TDCi o mocy 95 KM oraz Duratec, o tej samej pojemności, generujący 105 KM. Najmocniejsze dostępne jednostki to benzynowy, 182-konny EcoBoost o pojemności 1.6 litra, oraz napędzany olejem napędowym 2-litrowy TDCi o mocy 163 KM. Auta będą dostępne z manualną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, oraz z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Najoszczędniejsza i najtańsza wersja C-Maxa- z silnikiem TDCi o mocy 95 KM w cyklu mieszanym ma spalić 4.6 litra ON na 100 km, przy czym jego prędkość maksymalna wyniesie 170 km/h a przyspieszenie do setki zajmie mu 13.3 s. Topowa wersja, o mocy 182 KM, na 100 km spali ok. 6.6 l benzyny, przy przyspieszeniu do setki w 8.8 s i prędkości maksymalnej wynoszącej 217 km/h. Grand C-Max z racji swojej większej masy, będzie miał minimalnie gorsze osiągi.

Najtańsze wersje C-Max i Grand C-Max, w wersji Ambiente i silnikiem 1.6 Duratec kosztują kolejno 63 300 i 66 300 zł. Najdroższe modele wyposażone w jednostkę 2.0 TDCi i przekładnię PowerShift w pakiecie Titanium wyceniono na 100 900 i 130 650 zł. W 2013 roku oba auta mają pojawić się w wersji hybrydowej.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA