REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford C-Max i Grand C-Max

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Ford
Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim czasie na rynku pojawiło się sporo nowych vanów. Ford, choć ma w swojej ofercie modele Galaxy i S-Max, postanowił wypuścić na rynek auta które można sklasyfikować pomiędzy kategorią vanów i aut kompaktowych.

Oba auta zostały zaprojektowane zgodnie z ideą „Kinetic Design” i oba posiadają charakterystyczne dla nowych modeli Forda światła, atrapę chłodnicy czy grill. O modelach z literką „C” można powiedzieć, że są to powiększone Fiesty czy też pomniejszone Galaxy.

REKLAMA

C-Max oferuje pięcioosobowe, przestronne wnętrze, w którym w razie potrzeby można wymontować środkowe tylne siedzenie, by dwie, podróżujące z tylu osoby miały więcej przestrzeni. Grand C-Max, dłuższy o 14 cm i o 5.8 cm wyższy od C-Maxa pomieści siedem osób, a wsiadanie do niego mają ułatwić odsuwane tylne drzwi. Również w tej wersji, by zwiększyć komfort pasażerów, można przejść z układu 2+3+2 na 2+2+2. U obu wersjach fotele składając się tworzą płaską podłogę, więc auta nie zawiodą tych, którzy potrzebują pojazdu o cechach małej ciężarówki.

Zobacz również: Nowy Ford Focus

REKLAMA

Oba modele będą dostępne w trzech konfiguracjach: dość skromnie wyposażonej Ambiente, Trend obejmującej powszechne standardy oraz Titanium, która ma zadowolić najbardziej wybrednych klientów. W standardzie w Fordzie C-Max/ Grand C-Max znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, kurtyny boczne dla podróżujących z tyłu, komputer pokładowy, ABS, ESP, centralny zamek i sterowany z kierownicy system audio. W wersji Ambiente nawet za manualną klimatyzację trzeba dopłacić, zaś w wersji Titanium, oczywiście odpowiednio droższej, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest dostępna w standardzie. Ford oferuje całą listę dostępnych dodatkowo elementów wyposażenia, więc klienci mogą skonfigurować auto odpowiednio do swych potrzeb.

C-Max i Grand C-Max będą napędzane przez znane już silniki Duratec, EcoBoost oraz TDCi. Spośród 9 oferowanych jednostek, najsłabszymi jednostkami będą 1.6-litrowy TDCi o mocy 95 KM oraz Duratec, o tej samej pojemności, generujący 105 KM. Najmocniejsze dostępne jednostki to benzynowy, 182-konny EcoBoost o pojemności 1.6 litra, oraz napędzany olejem napędowym 2-litrowy TDCi o mocy 163 KM. Auta będą dostępne z manualną skrzynią biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach, oraz z dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Sharan nowej generacji już w salonach

Najoszczędniejsza i najtańsza wersja C-Maxa- z silnikiem TDCi o mocy 95 KM w cyklu mieszanym ma spalić 4.6 litra ON na 100 km, przy czym jego prędkość maksymalna wyniesie 170 km/h a przyspieszenie do setki zajmie mu 13.3 s. Topowa wersja, o mocy 182 KM, na 100 km spali ok. 6.6 l benzyny, przy przyspieszeniu do setki w 8.8 s i prędkości maksymalnej wynoszącej 217 km/h. Grand C-Max z racji swojej większej masy, będzie miał minimalnie gorsze osiągi.

Najtańsze wersje C-Max i Grand C-Max, w wersji Ambiente i silnikiem 1.6 Duratec kosztują kolejno 63 300 i 66 300 zł. Najdroższe modele wyposażone w jednostkę 2.0 TDCi i przekładnię PowerShift w pakiecie Titanium wyceniono na 100 900 i 130 650 zł. W 2013 roku oba auta mają pojawić się w wersji hybrydowej.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA