REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane auto z klasycznym układem napędowym – samochody, które zyskają na wartości

BMW 750i e32 seria 7
BMW 750i e32 seria 7
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Zakup używanego auta, które za kilka lat zyska na wartości to nie lada zadanie. Oto kilka naszych rad jak się zabrać do tego zadania.

Używane auto z silnikiem o dużej pojemności

Samochody z małolitrażowymi, turbodoładowanymi  silnikami i przednim napędem to obecnie najczęściej wybierane przez klientów pojazdy. Branża motoryzacyjna przeżywa prawdziwy bum na tego typu konstrukcje, a downsizing święci triumfy. Jednocześnie coraz częściej słychać głosy rozczarowania, odnoszące się do nowego trendu. Wysilone silniki nie są aż tak oszczędne jak zakładano, a liczba ich awarii sukcesywnie wzrasta. Co więcej, wielu kierowców tęskni za klasycznym układem napędowym (silnik z tyłu, napęd przenoszony na tylne koła) oraz potężnymi, wręcz niezniszczalnymi silnikami czerpiącymi moc z pojemności skokowej. Dawniej tego typu samochody były bardzo drogie w zakupie, ale dziś wiele lat po zakończeniu ich produkcji, ceny ich są znacznie niższe.

REKLAMA

REKLAMA

Co wpływa na wartość auta - marka, prestiż, historia?

Decydując się na zakup samochodu, który w perspektywie kilku lat może przynieść pewne zyski, warto dokładnie przemyśleć zakup. Ważna jest marka pojazdu, jego historia, prestiż czy wyposażenie. Liczy się także fakt, aby auto pozbawione było nieseryjnego „balastu” w postaci szpecącego ospoilerowania czy zamienników lamp. Im większe podobieństwo do oryginału, tym większa wartość pojazdu.

Zobacz też: Używane auto wyższej klasy: dobry stan to wysoka cena

REKLAMA

Szukasz klasycznego auta? Wybierz z silnikiem benzynowym!

Wśród samochodów z początku lat 90-tych wyposażonych w klasyczny napęd wato zwrócić uwagę przede wszystkim na egzemplarze wyposażone w silniki benzynowe o dużej pojemności skokowej. To one cieszą się największą popularnością wśród kolekcjonerów. Rzędowa szóstka BMW czy Volvo albo widlasta ósemka Mercedesa to konstrukcje zapewniające wysoką trwałość oraz dobre osiągi. Poza tym ich dźwięk działa jak magnes na fascynatów motoryzacji i pozwala zapomnieć o mniejszych niedoskonałościach pojazdu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Topowe wersje aut - koszty utrzymania ogromne

Najbardziej poszukiwane na rynku są topowe wersje danego modelu auta z potężnymi silnikami, ale koszty ich utrzymania mogą przerosnąć nabywcę. W przypadku BMW serii 5 (e39) różnica pomiędzy cenami oryginalnych części do topowego modelu M5  5.0 V8 400 KM), a drugą w gamie pod względem mocy wersją 540i (4.4 V8 286 KM) jest bardzo duża. Sprzęgło do M5 jest droższe o 800 zł, amortyzator o 500 zł, a jedna tarcza hamulcowa przednia aż o 800 zł (przednia tarcza do BMW M5 e39 kosztuje prawie 1300 zł)! Dlatego przed wyborem modelu należy dokładnie sprawdzić koszty utrzymania modelu (nawet jeśli mamy na oku egzemplarz w świetnym stanie technicznym).

Pochodzenie auta definiuje jego stan techniczny?

Poszukując egzemplarza w dobrym stanie technicznym warto wiedzieć jakie są jego największe bolączki. Jeśli dotyczą one przede wszystkim korodującego nadwozia to warto zwrócić uwagę na pojazdy oferowane w krajach mieszczących się w strefie śródziemnomorskiej. Gorące lata i ciepłe zimy, małe opady i brak solarek na drogach w sposób zdecydowany przedłużają żywotność blach i podwozia pojazdu. Z tego powodu wielu pasjonatów próbuje znaleźć wymarzony samochód we Włoszech. Niestety obywatele tego kraju znani są również z mało pedantycznego dbania o swoje pojazdy. W rezultacie auta, które oferują do sprzedaży są najczęściej bardzo zaniedbane.

Zobacz też: Przebieg auta a jego cena: sprowadzane samochody

Stan nadwozia samochodu

Najbardziej wartościowe pojazdy to te, których nadwozia zachowały w stanie oryginalnym. Oczywiście w przypadku 20-30 letnich pojazdów jest to niezwykle rzadkie zjawisko. Warto zatem szukać egzemplarzy, których zakres napraw był jak najmniejszy, a sama praca została wykonana w sposób profesjonalny. Mechanikę pojazdu można bowiem odtworzyć nawet i w 100 %, co nie jest możliwe w przypadku niektórych uszkodzeń samochodu.

Poszukując konkretnego modelu auta, warto zarejestrować się na forum jego entuzjastów. Po pierwsze jest to ogromna skarbnica wiedzy o danym samochodzie, a po drugie na tego typu serwisach bardzo często spotkać można oferty odsprzedaży takiego pojazdu z dokładną historią jego napraw.

W kolejnym artykule spróbujemy wybrać te auta, które obecnie zakupić można za relatywnie nieduże pieniądze, a które za kilka lat mogą być poszukiwane przez kolekcjonerów aut.

BMW M5 e34 1994
BMW
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA