Nowe Audi A3: jakie wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Audi A3 jest dostępne w jednej wersji nadwoziowej, trzech wyposażeniowych i czterech silnikowych. Najnowszy kompakt Audi może być wyposażony w manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a także w napęd na przód lub na cztery koła (Quattro).
REKLAMA
Silniki Audi A3
W gamie najnowszego Audi A3 są dostępne cztery jednostki napędowe. Dwa z nich to turbodoładowane benzyniakiz rodziny TFSI: 1,4 122 KM osiągający maksymalny moment obrotowy 200 Nm, i mocniejszy o pojemności 1,8 litra i mocy maksymalnej 180 KM. Jednostka ta jest wyposażona w regulację zaworów wylotowych, dzięki której od 1200 obr./min. do 5 tys. obr./min mamy do dyspozycji maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm.
Zobacz też: Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim
Turbodiesle TDI montowane w najnowszym A3 mają pojemność 1,6 i 2,0 litra. Ich moc to odpowiednio 105 i 150 KM.
Silnik 1,4 TFSI jest dostępny tylko z sześciobiegowym manualem, a 1,8 TFSI jedynie z automatem S tronic. Diesle natomiast mogą współpracować z obiema skrzyniami biegów. Napęd na cztery koła Quattro może być realizowany jedynie za pomocą skrzyni S tronic połączonej z turbobenzyniakiem 1,8 TFSI.
Nasz wybór: Audi A3 1,4 TFSI z sześciobiegową manualną skrzynią
Wyposażenie Audi A3
Klienci zainteresowani nowym A3 mają do wyboru: trzy wersje wyposażeniowe (Attraction, Ambition i Ambiente), 12 kolorów nadwozia, 15 konfiguracji kolorystycznych wnętrza i nieskończoną liczbę dodatków i pakietów promocyjnych.
Zobacz też: Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie
REKLAMA
W standardowym wyposażeniu Attraction otrzymujemy m.in.: systemy ABS i ESC, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy, poduszki powietrzne boczne z kurtynami powietrznymi, elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, reflektory halogenowe z diodami do jazdy dziennej, system ISOFIX, komputer pokładowy, tempomat, manualną klimatyzację, centralny zamek sterowany pilotem i system Start/Stop z systemem rekuperacji energii z hamowania.
Jednym z dodatków, za które warto dopłacić jest systemu audio sygnowany przez producenta rewelacyjnego nagłośnienia Bang and Olufsen. Wyposażenie auta w zestaw nagłośnienia kosztuje 2,5 tys. zł.
Nasz wybór: Audi A3 Attraction z nagłośnieniem Bang and Olufsen.
Redakcja poleca: Audi A3 1,4 TFSI z sześciobiegowym manualem w wersji Attraction z nagłośnieniem Bang and Olufsen za około 92,5 tys. zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.