REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Lexus IS300h – skrojony na miarę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy hybrydowy Lexus IS300h jest w stanie odebrać klientów niemieckim konkurentom klasy Premium? Na pewno ma na to szansę.

Wygląda obłędnie. Zupełne przeciwieństwo sztandarowego stonowanego sedana segmentu D. Spoglądając na Lexusa IS300h wyczuwa się od niego lifestylowego ducha, a nie nudny korporacyjny akuratyzm. A przecież IS300h walczy o klientów w klasie Premium, w której ekstrawagancja zazwyczaj nie jest dobrze widziana.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 320d Touring xDrive

Widać, japoński producent zdaje się tym nie przejmować i oferuje samochód wyglądający, jakby ostatni szlif jego bryle nadwozia nadano samurajskim mieczem.
W przedniej części nadwozia najciekawszym akcentem stylizacyjnym są reflektory. Niewielkie klosze, pod którymi umieszczono listwy świateł LED nadają autu sportowego sznytu.
W tylnej części nadwozia „rzuca się w oczy” ostre podkreślenie tylnych lamp zachodzące na tylne błotniki.
Całość prezentuje się dziarsko i pobudza wyobraźnię.

REKLAMA


Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Lexus GS300h – ciekawa alternatywa

Test Lexus IS300h – wnętrze

Fotel kierowcy Lexusa IS300h jest wystarczająco obszerny i odpowiednio wyprofilowany, by zapewnić dobre podparcie ciała i komfort podczas długich podróży. Gruby wieniec kierownicy został obszyty skórą wysokiej jakości i ma szeroki zakres regulacji.
Generalnie nie trudno usadowić się wygodnie za kierownicą IS-a, a największą uwagę przykuwa tablica przyrządów.
Jest kanciasta, przejrzysta i wykonana z materiałów dobrej jakości. Na górze konsoli centralnej umieszczono wyświetlacz komputera pokładowego i systemu nawigacji, które obsługuje się dżojstikiem umieszczonym na tunelu w okolicach podłokietnika.


Obsługa interfejsu wymaga przyzwyczajenia, funkcji jest dużo a z działaniem dżojstika trzeba się oswoić.
Ciekawostką jest dotykowy sposób zmieniania temperatury klimatyzacji. Można ją zmniejszyć lub zwiększyć dotykając strzałek, lub przesuwając palcem po metalowych listewkach.
Na tylnej kanapie jest dość ciasno. Wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową.
Przedział bagażowy ma objętość 450 l i jest o 30 l mniejszy względem IS250, czyli wersji z konwencjonalnym napędem spalinowym.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volvo V60 Plug-in-hybrid

Test Lexus IS300h – napęd/układ jezdny

Lexus prezentując obecną generację IS-a, wyeliminował z gamy silnikowej jednostki wysokoprężne zastępując je hybrydami. IS300h jest napędzany przez czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 181 KM oraz silnik elektryczny, który rozwija moc maksymalną 143 KM.
Moc sumaryczna układu hybrydowego to w tym przypadku 223 KM, przy czym hybrydowy IS300h waży aż 1720 kg. Oczywiście duża masa ma wpływ na ograniczenie dynamiki pojazdu, ale i tak zerkając w dane producenta nie wygląda to źle. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h.


Niemniej prowadząc Lexusa już po kilku pierwszych metrach nikt nie będzie miał wątpliwości, że mimo zawadiackiego wyglądu, konstruktorzy IS300h obrali sobie za priorytet komfort, a nie dostarczanie mocnych wrażeń.
Lexusa prowadzi się przyjemnie, układ kierowniczy jest precyzyjny, a kolei zawieszenie cicho pochłania wszelkie nierówności nawierzchni.
Hybrydowego Iesa trudno wyprowadzić z równowagi. Mimo dużej masy, którą czuć podczas prowadzenia, nadwozie zachowuje dużą sztywność podczas szybkiej jazdy po ciasnych łukach, a zawieszenie pewnie utrzymuje pojazd w założonym przez kierowcę torze jazdy.

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Z napędem współpracuje nielubiana przez wielu miłośników motoryzacji przekładnia bezstopniowa.
W rzeczywistości kierowca Lexusa nie ma okazji do narzekania na sposób jej pracy. Przede wszystkim dlatego, że IS300h jest samochodem doskonale wyciszonym. W rezultacie dźwięk silnika jest prawie niesłyszalny. Po drugie, przełączając układ napędowy w tryb pracy sport, z głośników wydobywa się odgłos pracy sześciocylindrowego silnika (można go ściszyć) zatem doznania są przyjemne.
Hybrydowy Lexus jest samochodem dynamicznym. Ochoczo prze do przodu bez względu na to, czy przyspieszamy startując spod świateł, czy poruszamy się w zakresach prędkości od 140-200 km/h.
Niewątpliwym atutem aut hybrydowych są niskie koszty eksploatacji. Dla przykładu producent obiecuje, że właściciel Lexusa IS300h klocki hamulcowe będzie wymieniał średnio co 90 tys. km. Ponadto cieszy zużycie paliwa.
W ruchu miejskim Lexus IS300h „spalał” średnio 6,5 l benzyny na 100 km. Podczas bardzo dynamicznej jazdy w trasie zużycie paliwa wzrosło do 6,9 l/100 km. Trzeba przyznać, ze jak na 223-konny samochód do którego tankuje się benzynę jest to wynik bardzo zadowalający, tym bardziej że zasięg w ruchu miejskim przekracza 800 km.

Zobacz też: Test Mercedes-Benz A200 CDI


Test Lexus IS300h – podsumowanie

IS300h to świetnie wyglądający, komfortowy, oszczędny i poręczny w codziennej eksploatacji samochód. Z pewnością nie zachwyci kierowców, którzy skuszeni napędem na tylną oś będą oczekiwali dużej frajdy z prowadzenia. To propozycja dla indywidualistów ceniących ładny design i święty spokój za kierownicą.
Cennik Lexusa IS300h otwiera kwota 157 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawową wersję wyposażeniową, która nie zawiera ani dwustrefowej klimatyzacji ani nawet tempomatu. Odmiana benzynowa, czyli IS250 jest tańsza o 23 tys. zł.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Lexus IS300h – dane techniczne

Lexus IS300h 
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2494 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 181 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm/4200-5400 obr./min.
Silnik elektryczny:
Maksymalna moc 143 KM
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm
Napęd tylny
Skrzynia biegów bezstopniowa
Pojemność bagażnika 450 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 466,5/181/143 cm
Rozstaw osi 280 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Zużycie paliwa* 4,4/4,5/4,3 l/100 km
Cena od 157 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Lexus IS300h - przód
Tomasz Korniejew
Tylne lampy Lexusa IS300h wyglądają, jakby podkreślono je samurajskim mieczem.
Tomasz Korniejew
Lexus IS300h -tył
Tomasz Korniejew
Nowatorsko wyglądający kokpit Lexusa IS300h jest przejrzysty i wykonany z materiałów dobrej jakości.
Lexus
Fotel kierowcy Lexusa IS300h zapewnia wygodę nawet podczas wielogodzinnych podróży.
redakcja
Na tylnej kanapie Lexusa IS300h siedzi się wygodnie o ile podróżuje tam dwójka pasażerów. Wysokim pasażerom może być ciasno.
redakcja
Bagażnik Lexusa IS300h ma pojemność 450l. W wersji z konwencjonalnym napędem spalinowym - 480 l.
Tomasz Korniejew
Lexus IS300h chętnie przyspiesza od różnych prędkości, nawet autostradowych, ale warunkiem dynamicznego zrywu jest wciśnięcie pedału gazu do końca (za ogranicznik).
Lexus
Zawieszenie Lexusa IS300h doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności.
Lexus
Podczas jazdy czuć dużą masę Lexusa IS300h, ale samochód jest przyjemny w prowadzeniu.
Lexus
Głównymi zaletami Lexusa IS300h oprócz właściwości jezdnych są niskie koszty eksploatacji.
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA