Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Kuba Brzeziński
rozwiń więcej
test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu / Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie / Kuba Brzeziński / Infor

Francuzi bardzo sprytnie podeszli do Peugeota 2008 po liftingu. Bo choć modernizacja nie była mocno gruntowna, bez dwóch zdań okazuje się zauważalna. Tylko czy zmiany poszły w dobrym kierunku? To właśnie sprawdziłem w czasie testu auta.

rozwiń >

Druga generacja Peugeota 2008 zadebiutowała w Europie w 2019 r. To zatem najwyższy czas, aby crossover otrzymał lifting. A lifting stanowi dla Francuzów okazję do... rewolucji stylistycznej. W kanonach niemieckiego designu tę zmianę spokojnie można byłoby nazwać prezentacją nowego modelu.

Co lifting zmienił w karoserii Peugeota 2008 II?

Lifting w przedniej części karoserii Peugeota 2008 oznacza dodatkowe listwy boczne na grillu. Te mają "diamenty" ułożone horyzontalnie, a nie wertykalnie. Poza tym w przeprojektowanym zderzaku pojawiły się trzy zęby LED-owe świateł do jazdy dziennej w okolicy każdego z bocznych wlotów powietrza. Przed modernizacją Peugeot montował po jednym zębie. Nowe są też reflektory LED-owe i logo marki. W tylnej części nadwozia nowy jest pas, w który zatopione zostały lampy. Poprzednio światła postojowe tylne miały ułożenie ukośne. Teraz świecą poziomo.

Przedliftingowy Peugeot 2008 II miał ładną "twarz", ale trochę pyzatą. Ta jest bardziej złośliwa, skupiona i groźna. Moim zdaniem Francuzi poszli w dobrym kierunku. Miejski crossover stał się bardziej wyrazisty.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Wnętrze Peugeota 2008 po liftingu

Lifting Peugeota 2008 okazuje się rozczarowujący tak naprawdę wyłącznie we wnętrzu. Bo tu listę zasadniczych modyfikacji można byłoby spokojnie opisać słowami "znajdź jedną różnicę". Ta dotyczy systemu multimedialnego. Teraz otrzymuje on 10-, a nie 7-calowy ekran. Tyle! No może prawie. Bo są też zmiany, których tak naprawdę nie widać. Podczas testu zauważyłem np., że czujnik odpowiadający za pracę świateł naprawdę pięknie pracuje. Wykrywał np. delikatną mżawkę i od razu zamieniał światła do jazdy dziennej na mijania. Tak szybka reakcja chroni kierowcę przed mandatem i nie jest standardem na rynku. Czasami system nie działa tak sprawnie nawet w autach klasy premium! To duży plus.

Z drugiej strony pomimo niewielkiej ilości zauważalnych zmian kabina 2008 nadal wygląda świeżo i po prostu dobrze. Szczególnie w wersji GT z zieloną nitką na sportowych i wygodnych fotelach, ambientowymi dekorami i z minimalistyczną deską rozdzielczą. W kabinie Peugeota 2008 nadal jest dość duży udział twardych plastików. Niestety takie są realia crossoverów segmentu B. W zamian jakość spasowania utrzymuje się na wysokim poziomie.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Testowy Peugeot 2008 nie jest taki GT. Ma 130 koni i 3-cylindrowy silnik

O układzie napędowym i zawieszeniu poliftingowego Peugeota 2008 nie da się powiedzieć nic odkrywczego. To sprawdzone konstrukcje. W pierwszym przypadku kierowca ma do czynienia z 1,2-litrowym, 3-cylindrowym motorem PureTech w wersji 130-konnej. Jednostka korzysta z bezpośredniego wtrysku paliwa i doładowania. W efekcie rozpędza crossovera do 100 km/h w 9,4 sek. O dynamice 2008 decyduje prosta rzecz. Stosunkowo wysoki i nisko rozwijany moment obrotowy oraz niska masa. Auto gotowe do jazdy waży zaledwie 1205 kg.

3 cylindry nie brzmią mocno kulturalnie. Prawda jest jednak taka, że dopóki kierowca nie rozwścieczy benzyniaka, ten ledwo słyszalnie pracuje. Wyższe rejestry głośności osiąga głównie w pobliżu czerwonego pola na obrotomierzu. Podczas jazdy kierowcy nie dokuczają także żadne wibracje. Silnik jest dobrze wyważony. Poza tym okazuje się oszczędny. W teście spalał średnio 7,2 litra benzyny. I choć wynik podawany przez producenta jest o przeszło litr niższy, mój nadal uważam za więcej niż przyzwoity.

Przednie resorowanie Peugeota 2008 po liftingu składa się z dwóch pseudo-McPhersonów. Tak rozwiązanie nazywają Francuzi. Z tyłu z kolei inżynierowie zastosowali belkę z drążkiem Panharda. Taki układ był wcześniej spotykany np. w Astrze K. 2008 prowadzi się pewnie, ale jest też komfortowy.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Ile kosztuje Peugeot 2008 po liftingu?

Peugeot 2008 bez wątpienia nie jest najtańszym przedstawicielem segmentu crossoverów grupy B. Jego cennik startuje od mało przyjaznych 112 tys. zł. Model testowy otrzymał jednak 130-konnego benzyniaka (a więc nie był to motor podstawowy), a do tego efektowną wersję GT. To wraz z kilkoma opcjami wywindowało cenę tego egzemplarza do 150 950 zł. Paradoksalnie jednak taka suma nie robi już większego wrażenia. Szczególnie w przypadku, w którym kupujący weźmie pod uwagę poziom wyposażenia Peugeota i porówna go z konkurentami.

W prasowym 2008 po liftingu standardem była m.in. automatyczna przekładnia, reflektory Full LED, trójwymiarowy, cyfrowy kokpit z ekranem o wielkości 10 cali, kamera cofania, sportowe fotele, ładowarka indukcyjna, bezkluczykowy dostęp do auta i rozruch silnika, a do tego adaptacyjny tempomat. Samochód posiadał też wielosezonowe opony i te zostały zamontowane już w fabryce. Ba, ma nawet elektrycznie sterowany fotel kierowcy! A to już więcej, niż coś w tym segmencie rynku.

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Test: Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – podsumowanie:

Lifting Peugeota 2008 bez wątpienia uatrakcyjnił i tak ciekawą formę francuskiego crossovera. Sprawił, że "twarz" auta stała się bardziej świeża i prezentuje się jeszcze lepiej. Modernizacja nie zmieniła tylko jednej rzeczy. 2008 to nadal naprawdę zgrabne i fajne auto. Przyjemnie się nim jeździ, a do tego oferuje dobrze wykonaną i możliwie przestronną kabinę oraz 434-litrowy bagażnik. W efekcie Peugeot cały czas stanowi ciekawy wybór na tle takich rywali, jak Puma, Juke, Captur, Yaris Cross czy Mokka.

Peugeot 2008 GT PureTech 130 po liftingu – dane techniczne:

  • Silnik: R3, wtrysk bezpośredni, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM przy 5500 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,4 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,2 litra
  • Rodzaj napędu: FWD
  • Długość: 4304 mm
  • Szerokość: 1550 mm
  • Wysokość: 1523 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Masa własna: 1205 kg
  • Cena: od 112 800 zł

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

test Peugeot 2008 po liftingu, Peugeot 2008 GT PureTech 130, Peugeot 2008 po liftingu

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Infor

Moto
Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację
03 wrz 2024

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa
03 wrz 2024

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]
02 wrz 2024

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu
01 wrz 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?
30 sie 2024

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok
29 sie 2024

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3 lutego 2025 r.? Radni zadecydują już w najbliższy czwartek
28 sie 2024

W czwartek, 29 sierpnia warszawscy radni mają zadecydować, czy strefa płatnego parkowania niestrzeżonego w Warszawie zostanie rozszerzona. Zgodnie z projektem ustawy, rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania niestrzeżonego ma nastąpić 3 lutego 2025 r. 

QUIZ Dopasuj model do marki samochodu. 12/12 tylko dla fanów motoryzacji
28 sie 2024
Dopasujesz poprawnie model do marki? Pytania dotyczą także modeli i marek, które już nie są produkowane.
10 września 2024 r. wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o prawo jazdy
28 sie 2024

10 września 2024 r. wejdą w życie wielkie zmiany dla kierowców. Chodzi o zatrzymanie prawa jazdy. Czego konkretnie będą dotyczyły zmiany? Jakie rozwiązania wejdą w życie w pierwszej połowie września? Sprawdź szczegóły.

Konfiskata samochodu i mandat za brak OC. Na to muszą uważać kierowcy
29 sie 2024

Kierowcy muszą uważać na szereg przepisów drogowych. Wysokość mandatów znacząco wzrosła już od 2022 roku. Jednak to nie wszystko. Bowiem w 2024 roku zostały wprowadzone kolejne ważne zmiany. W niektórych sytuacjach sąd może podjąć decyzję o przepadku auta. Na co należy uważać, by nie dopuścić do takiej sytuacji?

pokaż więcej
Proszę czekać...