REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Infiniti Q30 Sport 2.0t AWD 211 KM

Infiniti Q30 Sport / fot. DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti Q30 to najmniejsze auto oferowane przez japońskiego producenta. Nie sposób odmówić mu wyróżniającego się wyglądu i wyjątkowego charakteru. Czy niewielki kompakt, który jest wynikiem pracy kilku producentów jest w stanie zawojować rynek?

DS

Infiniti Q30 po raz pierwszy zadebiutował w 2013 r. jako samochód koncepcyjny. Dwa lata później trafił do seryjnej produkcji. Nie jest tajemnicą, że powstał w ścisłej współpracy z Mercedesem i Renault. Q30 został zbudowany na tej samej płycie podłogowej MFA co Nissan Pulsar, ale też Mercedes klasy A (W176). I to właśnie z tym drugim ma bardzo dużo wspólnego. O ile Mercedes dostarcza skrzynie biegów to silniki pochodzą z koncernu Renault. Model produkowany jest w fabryce należącej do Nissana, zlokalizowanej w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie nie odstaje od linii prezentowanych przez inne modele z oferty Infiniti. Nie zmienia jednak faktu, że Q30 bardzo wyróżnia się na ulicy. W oczy rzuca się duży chromowany grill z centralnie umieszczonym logo. Przedni zderzak jest dość finezyjnie poprowadzony i agresywnie przetłoczony. Całość pięknie się ze sobą komponuje i nadaje z jednej strony zadziornego charakteru a z drugiej strony nowoczesności i niepowtarzalności. A to nie zawsze łatwo uzyskać, zwłaszcza, że ten model produkowany jest od 2015 r.

Od początku maski aż do końca auta, po bokach biegną agresywne przetłoczenia. Tył auta również prezentuje się ciekawie. Wzrok przykuwają m.in. dwie duże końcówki wydechu, owalna klapa i agresywne klosze tylnych lamp. Całą sylwetka wygląda bardzo atrakcyjnie a dbałość o szczegóły sprawia, że samochód bardzo różni się od innych.

Jeżeli ktoś już siedział za sterami poprzedniej generacji Mercedesa Klasy A, to od razu zauważy dużo wspólnych elementów. Od dźwigni kierunkowskazów, kierownicy, panelu klimatyzacji, zegarów a na kluczyku kończąc. A to i tak nie wszystko, ponieważ wspólnych elementów jest bardzo dużo. Nie zmienia to jednak faktu, że niczego to Infiniti nie ujmuje. Pod względem wykończenia i jakości materiałów Infiniti jest lepsze od Mercedesa. I to dużo lepsze. Dominują skórzane wykończenia oraz wysokogatunkowe plastiki. A wszystko to idealnie ze sobą połączone. Czegokolwiek nie dotkniemy na pewno nie rozczarujemy się. Wysoka jakość jest tutaj na pierwszym miejscu. Pojemność bagażnika wynosi 430 litrów, czyli o ponad 90 litrów więcej niż w Mercedesie.

REKLAMA

DS

Jeśli mam się doszukać wad we wnętrzu to jest ono mimo wszystko trochę ciasne. O ile z przodu nikomu nie braknie miejsca, o tyle z tyłu tak wygodnie może już nie być, zwłaszcza kiedy wysoki kierowca po ustawieniu swojego fotela zabierze miejsce pasażerom znajdującym się z tyłu. Na otarcie łez pasażerom z tyłu Infiniti sprezentowało wygodny podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje. Ich umiejscowienie na rogach podłokietnika, nie sprawi że podczas przewożenia napojów straci on na funkcjonalności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowca ma do dyspozycji szereg systemów dbających o bezpieczeństwo. Bardzo dobrze spisuje się kamera 360 stopni, która precyzyjnie pokazuje położenia auta w kilku płaszczyznach. Dużo ustawień można kontrolować za pomocą multifunkcyjnego joysticka umieszczonego pomiędzy fotelami. Dużą zaletą jest system ostrzegania przed przeszkodami. Wielu kierowców przyzwyczaiło się, że auta grupy VAG do przesady nieprecyzyjnie informują o ewentualnych problemach w wykonywaniu manewru cofania, co potrafi być irytujące. Infiniti robi to o wiele precyzyjniej.

Rozczarowują trochę multimedia. Nie jest to zbyt nowoczesny system a ręczne wpisywanie ulicy w nawigację za pomocą wspomnianego joysticka nie jest ani łatwe ani przyjemne.

Nie sposób nie wspomnieć o zaletach oświetlenia auta. Pomijam oczywiście ledowe oświetlenie klamek czy wnetrza które są fajnym dodatkiem, ale dość nieistotnym. Q30 świeci bardzo intensywnym światłem. Stojąc w nocy na skrzyżowaniu, nawet oświetlonym przez latarnie, na znakach drogowych odbija się… nasz kierunkowskaz. Nie wiem czy światła tego modelu nie są za ostre dla innych użytkowników dróg. Z pewnością dla kierowcy sposób oświetlania drogi jest rewelacyjny.

DS

Infiniti Q30 dostępne jest w pięciu wersjach: PURE, LUXE, LUXE TECH, SPORT, SPORT TECH. Podstawowa wersja PURE z najmniejszym silnikiem benzynowym 1.6 kosztuje nieco ponad 101 tys. zł. Jednak za wersję SPORT dostępną z dwoma największymi silnikami benzynowym lub diesla trzeba zapłacić niemal 150 tys. Gdyby jednak nie liczyć się z kosztami można pokusić się o silnik z gamy SPORT TECH. Auto z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 to wydatek ponad 192 tys. zł, a z silnikiem diesla o pojemności 2.2 – ponad 199 tys. Oba z napędem 4x4. To jednak dość dużo, biorąc pod uwagę podstawową wersję za około 100 tys. zł.

Co istotne, w zależności od zakupionej wersji silnikowej nasz model będzie wyposażony w jeden z dwóch typów zawieszenia. Pierwsza wersja jest optymalnie zestrojona dla silników mniejszych 1.5 – 1.6. Druga wersja specjalnie dla silników 2.0 – 2.2d. Wersja Sport Q30 obniżona jest o 15 mm względem podstawowego Q30.

Ku naszej uciesze, do testów otrzymaliśmy najmocniejszą wersję SPORT TECH z benzynowym silnikiem R4 2.0t, który prezentował moc aż 211 KM. Na pokładzie znalazła się siedmiobiegowa dwusprzęgłowa przekładnia DCT. Całość sparowana z napędem na obie osie.

Auto ma możliwość wyboru trzech trybów jazdy. Nie za mało? Nie! To w zupełności wystarcza a i tak większość kierowców nie jest w stanie zauważyć subtelnych różnic, gdy do wyboru ma 5 lub tym bardziej więcej trybów jazdy. Do dyspozycji mamy: Sport, Econo i Manual. O ile omawianie tych dwóch ostatnich nie ma po prostu większego sensu, o tyle tryb Sport staje się ulubionym, jeśli mamy zamiar wykorzystać cały potencjał skryty w testowanym kompakcie. Q30 rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Na dodatek wcale nie jest tak paliwożerne jak się można tego spodziewać. W trasie z powodzeniem można osiągnąć wynik 7-8 l/100 km. W mieście jest nieco gorzej. Spalanie rozpoczyna się od 10 l/100 km i jeśli mamy zamiar korzystać tylko z trybu Sport to na 15 l/100 km się nie skończy. Po pewnym czasie powróci jednak rozsądek i spalanie na poziomie 10-11 l/100 km w mieście nie będzie żadnym wyczynem.

W czasie jazdy dodatkowe walory akustyczne zapewniał system nagłośnienia BOSE. To on jest odpowiedzialny za generowanie dźwięku silnika i wydechu. Nie budzi to jednak zastrzeżeń i nie jest on tak sztuczny jak chociażby w BMW. Podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu do uszu podróżnych docierał generowany elektronicznie rasowy gang silnika i wydechu.Siedmiostopniowa przekładnie szybko i precyzyjnie zmienia biegi. Nie można jej nic złego zarzucić. W trybie sport agresywnie zrzuca biegi i daje dużo przyjemności z jazdy. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jej pracy: standardowy, ekologiczny i manualny.

DS

Cała moc silnika przekazywana jest na dwie osie. Sprawia to, że nawet w deszczowy dzień, mimo starań auto nie traciło na przyczepności. Walory jezdne jakie oferuje Q30 w tej wersji są oczywiście godne naśladowania. Odpowiedni zapas mocy, stabilność układu jezdnego czy luksusowe wykończenie sprawią, że to auto szybko nam się nie znudzi.

Jeśli chcemy kupić auto klasy premium, ale wymarzyliśmy sobie, żeby chociaż trochę odbiegało od innych samochodów spotykanych codziennie na ulicach, to Infiniti Q30 spełni nasze marzenie. Auto wygląda bardzo efektownie, oryginalnie i rzuca się w oczy. Wiele osób ogląda się za nim, doszukując się symbolu widocznego na tylnej klapie. Istotnym problemem może być jednak koszt zakupu Q30. Ceny podstawowych modeli zaczynają się na 100 tys. a kończą tuż pod granicą 200 tys. zł. To dość dużo, ale jeśli ktoś dysponuje takim budżetem na zakup auto – WARTO!

Infiniti Q30 Sport 2.0t – dane techniczne

Silnik

t.benz./R4/16

Pojemność silnika

1991

Moc maksymalna przy obrotach (kW/rpm)

211/5500

Maks moment obrotowy

350/1200-4000

Prędkość maksymalna

230 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

7,3

Skrzynia biegów

siedmiostopniowa, automatyczna

Napęd

AWD

Zbiornik paliwa

50

Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie)

7,9/4,9/6,0

Długość

4425 mm

Szerokość

1805 mm

Wysokość

1495 mm

Rozstaw osi

2700 mm

Masa własna

1407

Pojemność bagażnika

430

Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Infiniti Q30 Sport / fot. DS
DS
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA