REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test: grudzień 2013 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Audi A3 Limousine
Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Redakcja motoryzacyjna portalu Infor.pl wybiera każdego miesiąca spośród recenzowanych samochodów zwycięzców w kategoriach Rozum oraz Serce.

W kategorii Rozum rządzi wybór rozsądku. Największą szansę na podium mają w tym przypadku samochody mające niewygórowaną cenę, są oszczędne i mają duże walory praktyczne.

REKLAMA

Z kolei powyższe kryteria mają mniejsze znaczenie w kategorii Serce. W tym przypadku szansę na wygraną mają modele, które wzbudzają u  kierowcy największe emocje.

W grudniu zrecenzowaliśmy następujące modele:

Zobacz też: Test Peugeot 508 RXH 2.0 HYbrid4 200 KM

Zobacz też: Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI 150 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Peugeot 2008 1.6 e-HDI/115 KM

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet

Zobacz też: Test Dacia Logan MCV 1.2 16V 75 KM LPG

Zobacz też: Test Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM kombi

Zobacz też: Test Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 KM - czas gra na jego korzyść

Zobacz też: Test Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI 160 KM DSG

Zobacz też: Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Zobacz też: Test Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Głosowanie w kategorii rozum:

REKLAMA

Tomasz Korniejew: W kategorii wybór z rozsądku waham się pomiędzy Peugeotem 508 GT, a Skodą Octavią. Peugeot dysponuje mocą maksymalną 200 KM, przepastnym bagażnikiem i komfortowym, wykończonym materiałami wysokiej jakości wnętrzem. Jednostka napędowa stanowi wzór kultury pracy, a wyposażenie standardowe wersji GT jest aż nadto wystarczające. Z kolei Octavia z napędem na obie osie jest tańsza od Peugeota, ale słabsza i nieco gorzej wykończona. Za to ma przestronniejsze wnętrze i jeszcze większy bagażnik. Stąd mój wybór padł na Skodę.

Kamil Fraszkiewicz: Trudno wskazać jednoznacznego zwycięzcę tej kategorii. Z jednej strony Peugeot 508 GT oferuje przestronną, świetnie wyposażoną kabinę, bardzo mocny i oszczędny silnik oraz niezłe prowadzenie za relatywnie nieduże pieniądze jak na ten segment aut. Z kolei Panda 4x4 zachwyca wysokimi możliwościami w terenie, a napęd wszystkich kół pozwala czuć się bezpieczniej na nawierzchniach o obniżonej przyczepności. To także jedno z najtańszych aut z takim napędem na rynku. Złotym środkiem wydaje się być jednak Octavia 2.0 TDI 4x4. Jest przestronna, ma ogromny bagażnik, porządne wyposażenie i elektronicznie sterowany napęd wszystkich kół. Co więcej jej cena została skalkulowana całkiem rozsądnie. Skoda potwierdza tym samym, że w kategorii cena/jakość oferuje jedne z najciekawszych aut na rynku.

Zwycięzcą w kategorii rozum jest Skoda Octavia 4x4

Głosowanie w kategorii serce:

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Mimo, że w zestawieniu znalazły się kabriolety, które dają kierowcy sporo przyjemności, najwięcej emocji dostarcza jazda Audi A3. Doskonałe zawieszenie, silnik i układ kierowniczy pozwalają kierowcy na popuszczenie wodzy fantazji na ciasnych łukach. Szkoda, że w egzemplarzu, który dostaliśmy do recenzji zabrakło napędu na obie osie.

Kamil Fraszkiewicz: Grudzień obfitował w auta przeróżnej maści – od kabrioletów, poprzez luksusowe sedany klasy wyższej aż po nowoczesne hybrydy. Wybór jednak wcale nie był trudny. Na dystansie ponad 700 km Audi A3 Limousine udowodniło, że zasługuje na miano auta klasy premium. Jest bardzo wygodne, świetnie się prowadzi, a 2-litrowy silnik Diesla pracuje zdecydowanie ciszej niż w pozostałych autach koncernu VAG. Mankamentem Audi A3 Limousine był przede wszystkim przedni napęd, który nie pozwolił na pełne wykorzystanie potencjału silnika oraz zdecydowanie za wysoka cena.

Zwycięzcą w kategorii serce jest Audi A3 limousine

Test Skoda Octavia 4x4 2.0 TDI/150 KM
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA