REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Maksymalna masa holowanej przyczepy dla prawa jazdy kategorii B

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nie każdą przyczepę możemy holować jeśli posiadamy prawo jazdy kategorii B. Łączna masa zestawu nie może przekroczyć 3500 kg.
Nie każdą przyczepę możemy holować jeśli posiadamy prawo jazdy kategorii B. Łączna masa zestawu nie może przekroczyć 3500 kg.

REKLAMA

REKLAMA

Posiadanie auta typu kombi z kilkuset litrowym bagażnikiem nie daje gwarancji, że zmieścimy do niego wszystko to, co jest nam niezbędne. Zakup przyczepy lub jej wypożyczenie to dobry pomysł jeśli musimy przewieźć wielkogabarytowe przedmioty. Jaka jest maksymalna masa przyczepy, którą można holować jeśli posiadamy prawo jazdy kategorii B?

Przeprowadzka, zakup lodówki czy kilkutygodniowy wyjazd na działkę powodują, że oczekujemy od naszego auta wyjątkowej przestronności. Mały otwór bagażnika, nieregularne jego kształty czy po prostu zbyt małą ładowność pojazdu, szybko rozwiewają nasze nadmiernie rozrośnięte oczekiwania i sprowadzają nas na ziemię. W takiej sytuacji mamy w zasadzie tylko dwa wyjścia – albo wypożyczyć / kupić przyczepę, albo skorzystać z usług firmy transportowej. Jeśli drugi przypadek nie wchodzi w grę, musimy pamiętać o kilku sprawach.

REKLAMA

Zobacz też: Jak podczas upałów jechać z przyczepą campingową w terenie górzystym?

Maksymalna masa holowanej przyczepy

Posiadając prawo jazdy kategorii B jesteśmy uprawnieni do holowania naszym pojazdem przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 750 kg, pamiętając, że nasz samochód nie może mieć masy własnej większej niż 3500 kg. Jeśli auto, którym dysponujemy, jest wyraźnie lżejsze niż 2750 kg (3500 kg – 750 kg = 2750 kg, przyp. red.) to w takim przypadku można „wziąć na hak” przyczepę cięższą niż 750 kg o ile całkowita masa zestawu (samochód + przyczepa) nie przekroczy 3500 kg. Aby było to jednak możliwe, należy  sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, jaka jest maksymalna dopuszczalna masa przyczepy, którą dany pojazd może holować.

Wolniej z przyczepą

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kierowcy poruszający się samochodem holującym przyczepę muszą pamiętać, że obowiązują ich większe ograniczenia prędkości. Poza obszarem zabudowanym mogą poruszać się z szybkością 70 km/h, a na autostradzie, drodze ekspresowe lub drodze dwujezdniowej o co najmniej dwóch pasach przeznaczonych do każdego kierunku ruchu, tylko 80 km/h.

Zobacz też: Jak zapobiec „wężykowaniu” przyczepy?

Duża przyczepa, duża odpowiedzialność

Holowanie przyczepy, której masa przekracza dopuszczalną normę grozi nie tylko mandatem, ale przede wszystkim zagraża bezpieczeństwu na drodze. Pamiętajmy też o tym, że jeśli posiada ona dużą powierzchnię boczną, to w sposób wyraźny rośnie jej wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA