Nieoznakowane radiowozy ITD - zobacz, które auta zrobią Ci kosztowne zdjęcie!
REKLAMA
REKLAMA
W Polsce w 2011 roku zginęło prawie 5000 osób. W porównaniu do lat ubiegłych oznacza to spadek liczby śmiertelnych ofiar, jednak nadal jest ona zatrważająca. Główną przyczyną zdarzeń drogowych w naszym kraju jest brawura i nadmierna prędkość kierowców w stosunku do sytuacji na drodze.
REKLAMA
22 nowe nieoznakowane radiowozy
Instytut Transportu Drogowego, jako organ podległy Ministrowi Transportu, zakupił w ostatnim czasie 22 nieoznakowane radiowozy. Każdy z nich wyposażony jest w specjalny radar, zespół trzech anten i komputer analizujący, rejestrujący i przesyłający dane o wykroczeniach kierowców do siedziby ITD. Nowe pojazdy ITD mają na celu ograniczyć zapał kierowców do nadmiernie szybkiej jazdy autem.
Zobacz też: Jakie sposoby na unikanie mandatów mają kierowcy?
Maszynki do zarabiania pieniędzy
Niestety, prawda na temat głównego zadania powierzonego tym autom wydaję być zupełnie inna. Nieoznakowane radiowozy mają być dodatkowym sposobem na radzenie sobie z nadmiernie rozrastającym się deficytem w polskim budżecie. Przekonują o tym zarówno liczby – w ciągu miesiąca nowe radiowozy nałożyły mandaty na kwotę 11 mln zł- oraz sposób wykonywania pomiaru. Kierowca nie jest świadomy, że ktoś analizuje jego tempo jazdy i wykonuje mu „pamiątkową” fotografię uwieczniającą jego „popisy” na drodze.
Brak świadomości o wykroczeniu
Problem w tym, że skoro o wykroczeniu dowiaduje się kilka czy kilkanaście dni po całym zdarzeniu, to raczej nie wyciągnie on żadnych rozsądnych wniosków, poza tym, że musi jeździć wolniej. A to czy w miejscu tym faktycznie jest niebezpiecznie, czy tylko dał się złapać na pozostawiony po dawnym remoncie drogi znak ograniczenia prędkości, pozostanie dla niego niewiadomym. W ten sposób spada zaufanie do decyzji podejmowanych przez organy kontroli.
Zobacz też: Czy fotoradary wpływają na zmniejszenie liczby wypadków?
Aby bronić się przed nieuczciwymi zagrywkami ze strony ITD, postanowiliśmy przedstawić wam listę nowych nieoznakowanych radiowozów. Każde z aut rejestruje wykroczenie jadącego przed nim pojazdu, bowiem radar umiejscowiony jest w przednim pasie radiowozu (dokładnie w atrapie chłodnicy). Poza tym, notorycznie pojazdy ITD ustawiają się na trawnikach czy na pasach zieleni rozgraniczających kierunki jazdy.
Wykaz nowych, nieoznakowanych radiowozów ITD:
WE 574CW - Ford Mondeo – granatowy – Delegatura Południowo-zachodnia – Wrocław
WE 575CW - Ford Mondeo – granatowy – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa
WE 576CW - Ford Mondeo – czarny – Delegatura Północna – Bydgoszcz
WE 577CW - Ford Mondeo – srebrny – Delegatura Wielkopolska – Poznań
WE 578CW - Ford Mondeo – czarny – Delegatura Śląska – Katowice
WE 579CW - Ford Mondeo – czarny – Delegatura Wschodnia – Lublin
WE 580CW - Ford Focus – srebrny – Delegatura Północno-zachodnia – Gorzów Wielkopolski
WE 581CW - Ford Focus – granatowy – Delegatura Wielkopolska – Poznań
WE 582CW - Ford Focus – czarny – Delegatura Północno-wschodnia – Białystok
WE 583CW - Ford Focus – srebrny – Delegatura Południowo-zachodnia – Wrocław
WE 584CW - Ford Focus – srebrny – Delegatura Północna – Bydgoszcz
WE 585CW - Ford Focus – czarny – Delegatura Śląska – Katowice
WE 586CW - Ford Focus – granatowy – Delegatura Wschodnia – Lublin
WE 587CW - Ford Focus – srebrny – Delegatura Centralna – Łódź
WE 588CW - Ford Focus – czarny – Delegatura Południowo-wschodnia – Rzeszów
WE 589CW - Ford Focus – granatowy – Delegatura Południowa – Kraków
WE 590CW - Ford Mondeo – srebrny – Delegatura Centralna – Łódź
WE 591CW - Ford Mondeo – srebrny – Delegatura Północno-zachodnia – Gorzów Wielkopolski
WE 592CW - Ford Mondeo – czarny – Delegatura Północno-wschodnia – Białystok
WE 593CW - Ford Mondeo – srebrny – Delegatura Południowa – Kraków
WE 594CW - Ford Mondeo – czarny – Delegatura Południowo-wschodnia – Rzeszów
WE 595CW - Ford Focus – czarny – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa
WE 204EC - Peugeot Partner – Delegatura Wschodnia – Lublin
WE 212EC - Peugeot Partner – Delegatura Wielkopolska – Poznań
WE 214EC - Peugeot Partner + AD9 – Delegatura Południowo-wschodnia – Rzeszów
WE 215EC - Peugeot Partner + AD9 – Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – Warszawa
WE 216EC - Peugeot Partner + AD9 – Delegatura Północna – Bydgoszcz
WE 217EC - Peugeot Partner – Delegatura Południowa – Kraków
Zamiast wysokiej klasy dróg, ukryte pomiary prędkości
Szkoda, że jedynym sposobem rządu na zredukowanie liczby zabitych na polskich drogach, jest poszerzenie gamy pojazdów i urządzeń rejestrujących wykroczenia kierowców. Zdecydowanie lepsze rezultaty przyniosłaby rozbudowa sieci dróg ekspresowych i autostrad, których w naszym kraju brakuje. W 2011 roku tylko niecały 1% wypadków miał miejsce właśnie na tym rodzaju dróg.Więcej o tym przeczytacie tutaj.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.