REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysokość mandatów w Polsce i w innych krajach Europy

Subskrybuj nas na Youtube
Mandaty za granicą są kosztowniejsze bo także zarobki ich obywateli są wyższe. Fot. Fotolia
Mandaty za granicą są kosztowniejsze bo także zarobki ich obywateli są wyższe. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Mandaty w Polsce są uważane za wysokie. W innych europejskich krajach, w których zarobki są znacznie większe, także i mandaty są droższe. Warto o tym pamiętać wyjeżdżając autem na wakacje za granicę.

Polski taryfikator mandatów wielu kierowcom wydaje się zbyt surowy, ale w wielu innych państwach europejskich są znacznie wyższe. Warto o tym pamiętać,biorąc pod uwagę wysokość zarobków w Polsce a w pozostałych państwach starego kontynentu.

REKLAMA

Zmotoryzowani, którzy wyjeżdżają z Polski powinni zachować czujność. Co kraj to inne przepisy, które warto poznać jeszcze przed wyruszeniem w trasę – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl. O drogową wpadkę łatwo, a zagraniczne mandaty mogą okazać się finansowo dokuczliwe. O karach czyhających w innych państwach informują raporty Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego, warto zajrzeć też do europejskiego taryfikatora mandatów. Szkoda aby zamiast miłych wspomnień przywieść sobie tylko debet na koncie.

Zobacz też: Zaniedbany samochód - mandat i punkty karne!

Gorące kraje, gorejące mandaty

W słonecznej Hiszpanii mandaty trzeba regulować na miejscu. Odmowa zapłaty daje policji prawo do unieruchomienia pojazdu. Brak zapiętych pasów, rozmowa przez telefon to 200 euro kary. Przekroczenie prędkości grozi karą wynoszącą od 100 do 600 euro! Dla porównania w Polsce rozmowa przez telefon podczas jazdy „kosztuje” 200 złotych (ok. 50 euro), a brak pasów – 100 złotych (ok. 25 euro). Największa kara za nadmierną prędkość w Polsce to 500 złotych (125 euro). Jest więc nawet czterokrotnie taniej!  We Włoszech surowe kary grożą za zbytnie dociskanie pedału gazu: ich wysokość oscyluje między 39 –3 200 euro! Korzystanie z telefonu komórkowego oznacza karę między 154 a 613 euro, a brak pasów grozi utratą nawet 306 euro (źródło: pbd.pl).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: 500 złotych mandatu - zobacz za co!

Tak pięknie, tak drogo

Uważać trzeba także w innych, chętnie odwiedzanych przez turystów państwach. We Francji nadmierna prędkość to koszt 135 – 1 500 euro. Dla porównania w Polsce to 50 – 500 złotych (13–125 euro), a więc sporo mniej.

Zobacz też: Samochodem za granicę

Wybrany kraj Kara
Polska 13 – 125 euro
Hiszpania 100 – 600 euro
Włochy   39 – 3 200 euro
Francja   135 –1 500 euro
Chorwacja   50 – 2 250 euro
Portugalia   60 – 2 500 euro

Oprac. Korkowo.pl, dane: pbd.org.pl

Warto pamiętać, że powtórne popełnienie tego samego wykroczenia powoduje we Francji wzrost kary o 100 procent. W Chorwacji brak pasów czy rozmowa przez telefon grożą mandatem opiewającym na sumę 300 złotych, natomiast przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h oznacza mandat w wysokości nawet 9 tysięcy złotych. To osiemnaście razy tyle, co w Polsce, gdzie kara za tak nadmierną prędkość wynosi 500 złotych! W Portugalii kierowca prowadzący rozmowę przez telefon może zapłacić od 120 euro wzwyż, natomiast przekroczenie prędkości grozi mandatem oscylującym między 60 – 2 500 euro. (źródło: pbd.pl)

Źródło: materiały prasowe Korkowo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA