REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?
Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?
Materiały Oponeo

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana opon na zimowe? Aż 83,5 proc. polskich kierowców zmienia opony sezonowo. Tylko co czwarty wie, kiedy powinno się to robić.

Polacy zmieniają opony na zimowe albo mają... wielosezonówki

Czy Polacy zmieniają opony na sezonowe? Wyniki badania ankietowego przeprowadzonego przez SW Research dla serwisu Oponeo.pl napawają optymizmem. Aż 83,5 proc. kierowców deklaruje, że pamięta o sezonowym przełożeniu ogumienia w aucie. Postawę taką ma 82,3 proc. mężczyzn i – co ciekawe – aż 84,6 proc. kobiet. Co z osobami, które nie zmieniają opon? Te w większości – bo w aż 12,5 proc. – eksploatują ogumienie wielosezonowe.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Materiały Oponeo

Czy jest obowiązek zmiany opon na zimowe?

W chwili obecnej nie ma regulacji prawnych, które nakładałyby na kierowcę w Polsce obowiązek jazdy na oponach zimowych zimą, a letnich latem. To jednak nie oznacza, że wymianę można pominąć. Taka postawa jest niebezpieczna! Auto styka się bowiem z asfaltem powierzchnią odpowiadającą kartce A4 i to jej jakość decyduje o poziomie trakcji w trudnych warunkach drogowych. A dbanie o jakość i sezonowe dopasowanie to obowiązek wynikający z odpowiedzialności.

Czy Polacy wiedzą kiedy zmienić opony?

Wysoki wskaźnik stosowania opon sezonowych to dobra informacja. Pogania ją jednak mniej dobra. Bo okazuje się że tylko 24,8 proc. respondentów wiedziało, że zimówki należy założyć w sytuacji, w której temperatura w ciągu dnia spada poniżej 7 stopni Celsjusza – tak jak zalecają to specjaliści. 34,8 proc. ma inną metodę – zmienia opony co roku w tym samym miesiącu. 22,4 proc. udaje się do wulkanizatora dopiero wtedy, gdy temperatura spadnie poniżej 0, a 15,1 proc. gdy spadnie pierwszy śnieg – i obydwie te postawy oznaczają wymianę dużo za późno.

Gdzie zmieniamy opony na zimowe?

Badanie Oponeo.pl nie pozostawia wątpliwości. Polacy stawiają przede wszystkim na pomoc specjalisty. Aż 77,7 proc. udaje się zatem do wulkanizatora. 17,2 proc. zmienia opony samodzielnie. W tym samym czasie 56,3 proc. zmieniając ogumienie w aucie wymienia całe koła (opony i felgi), a 42,4 proc. zmienia tylko opony. Co ciekawe, 1,4 proc. nie ma wiedzy w tym temacie. Powód? Wymianą opon zajmują się osoby trzecie.

REKLAMA

Ile lat mają opony w polskich autach?

58,6 proc. polskich kierowców jeździ na zimówkach, które mają 2 lub 3 lata – przyjmując za wyznacznik datę produkcji. 14,6 proc. ma 4-letnie ogumienie, a 9,5-proc. roczne. 52,6 proc. posiada opony letnie, które mają 2 lub 3 lata. 4-letnie eksploatuje 15,8 proc., a roczne 12,7 proc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Materiały Oponeo

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Zmiana opon na zimowe: Polacy o niej pamiętają?

Materiały Oponeo

Ile lat można jeździć na oponach? Stopień ich zużycia zależy od wielu czynników, począwszy od indywidualnego stylu jazdy kierowcy, po warunki i rodzaj nawierzchni w jakich się je eksploatuje. Producenci w specyfikacjach przyjmują, że prawidłowo użytkowane ogumienie powinno wytrzymać przebieg oscylujący między 50 a 80 tysiącami kilometrów, co jest wyznaczone za sprawą granicznego zużycia bieżnika. – mówi Ernest Pujszo, dyrektor handlowy OPONEO.PL S.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA