REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Astrze G i Zafirze A. Cała operacja jest możliwa do wykonania we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatora tylnego w Oplu Astra G i Zafira A nie jest skomplikowana i bez problemu możemy ją wykonać w warunkach domowych. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć an zakup lepszych amortyzatorów. Zawieszenie w modelu Zafira A i Astra G jest tak skonstruowane, że nie można w tym samym momencie wymontować obydwu amortyzatorów. Doprowadzi to do opuszczenia się zawieszenia.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

REKLAMA

Pamiętajmy, że wymieniając amortyzatory tylne lub przednie należy wykonywać to parami. Montujemy tylko i wyłącznie egzemplarze przewidziane do naszego samochodu. Przechodzimy do demontażu. Całą operację możemy wykonać z pozycji podnośnika z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podstawiamy „kobyłki” i zdejmujemy koło. Do następnego kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik.

Za jego pomocą podnosimy delikatnie całą tylną belkę, ustawiając go pod amortyzatorem. Dzięki temu unikniemy wysunięcia się sprężyny. Jest to dosyć trudna praca. Istnieje ryzyko przesunięcia się samochodu z podnośnika. W tym momencie możemy wykręcić stary amortyzator. Zamocowany jest on do tylnej belki i do nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku mocujemy górną część amortyzatora a następnie dolną. Pamiętajmy o wymianie po każdej ze stron.

Przechodzimy do demontażu tylnych sprężyn. Podobnie jak to miało miejsce przy amortyzatorach nie należy wyjmować ich jednocześnie. Doprowadzi do samoczynnego opuszczenia się. Demontaż tylnej sprężyny powiązany jest z wymontowaniem amortyzatora – jest to zabieg konieczny. Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do demontażu amortyzatora. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

REKLAMA

Następnie opuszczamy delikatnie podnośnik do momentu aż zawieszenie swobodnie opadnie. Oczywiście musi być przy tym pewna granica, tak żeby nie dopuścić do rozciągnięcia się przewodów hamulcowych. Teraz dociskamy belkę do dołu i wyjmujemy sprężynę. Wychodzi ona razem ze specjalnymi pierścieniami amortyzującymi. Nie należy pomylić ich przy montażu. Muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli są w dobrym stanie to przekładamy je na nową sprężynę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o prawidłowym dokręceniu wszystkich mocowań. Sprężyny również należy wymieniać parami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA