REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora
Opel Astra G/Zafira A demontaż tylnej sprężyny i amortyzatora

REKLAMA

REKLAMA

W poradniku tym pokażemy jak samemu wymienić tylne amortyzatory i sprężyny w Astrze G i Zafirze A. Cała operacja jest możliwa do wykonania we własnym zakresie.

Wymiana amortyzatora tylnego w Oplu Astra G i Zafira A nie jest skomplikowana i bez problemu możemy ją wykonać w warunkach domowych. Zaoszczędzone pieniądze możemy przeznaczyć an zakup lepszych amortyzatorów. Zawieszenie w modelu Zafira A i Astra G jest tak skonstruowane, że nie można w tym samym momencie wymontować obydwu amortyzatorów. Doprowadzi to do opuszczenia się zawieszenia.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

Pamiętajmy, że wymieniając amortyzatory tylne lub przednie należy wykonywać to parami. Montujemy tylko i wyłącznie egzemplarze przewidziane do naszego samochodu. Przechodzimy do demontażu. Całą operację możemy wykonać z pozycji podnośnika z podstawkami. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód. Podstawiamy „kobyłki” i zdejmujemy koło. Do następnego kroku będzie nam potrzebny drugi podnośnik.

Za jego pomocą podnosimy delikatnie całą tylną belkę, ustawiając go pod amortyzatorem. Dzięki temu unikniemy wysunięcia się sprężyny. Jest to dosyć trudna praca. Istnieje ryzyko przesunięcia się samochodu z podnośnika. W tym momencie możemy wykręcić stary amortyzator. Zamocowany jest on do tylnej belki i do nadwozia. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Na początku mocujemy górną część amortyzatora a następnie dolną. Pamiętajmy o wymianie po każdej ze stron.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu tylnych sprężyn. Podobnie jak to miało miejsce przy amortyzatorach nie należy wyjmować ich jednocześnie. Doprowadzi do samoczynnego opuszczenia się. Demontaż tylnej sprężyny powiązany jest z wymontowaniem amortyzatora – jest to zabieg konieczny. Na początku podnosimy samochód i zdejmujemy koło. Teraz przechodzimy do demontażu amortyzatora. Robimy to w sposób opisany powyżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: sprawdzanie ciśnienia sprężania

Następnie opuszczamy delikatnie podnośnik do momentu aż zawieszenie swobodnie opadnie. Oczywiście musi być przy tym pewna granica, tak żeby nie dopuścić do rozciągnięcia się przewodów hamulcowych. Teraz dociskamy belkę do dołu i wyjmujemy sprężynę. Wychodzi ona razem ze specjalnymi pierścieniami amortyzującymi. Nie należy pomylić ich przy montażu. Muszą być w tym samym miejscu.

Jeżeli są w dobrym stanie to przekładamy je na nową sprężynę i przechodzimy do montażu, który odbywa się w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o prawidłowym dokręceniu wszystkich mocowań. Sprężyny również należy wymieniać parami.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA

Zakup używanego auta – 5 zasad, które uchronią Cię przed stratą pieniędzy

Zakup samochodu używanego to dla wielu kierowców najprostszy sposób na własne auto, tańszy i szybszy niż czekanie na nowy model z salonu. Jednocześnie to rynek pełen pułapek: cofnięte liczniki, auta powypadkowe czy ukryte długi sprzedającego mogą zamienić marzenie w kosztowny koszmar. Jak nie wpaść w tę pułapkę? Oto pięć sprawdzonych zasad, które pomogą odróżnić okazję od ryzykownego zakupu.

Jak przygotować samochód na jesień i zimę? 4 proste kroki

Jesień i zima to trudny czas dla samochodu – wilgoć, błoto i sól drogowa przyspieszają jego niszczenie. Brak przygotowania może skutkować kosztownymi naprawami. Warto więc zadbać o wygląd i sprawność auta. Oto 4 proste kroki, które pomogą je zabezpieczyć.

Jak technologia zmienia relację kierowcy z samochodem?

Z badania zrealizowanego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada wynika, że już co 4. ankietowany wskazuje nowoczesne technologie jako kluczowy element wyposażenia samochodu. Motoryzacja na dobre wchodzi w erę software-defined vehicles (SDV), czyli pojazdów definiowanych przez oprogramowanie. To właśnie ono staje się kluczowym elementem doświadczenia kierowcy – od możliwości personalizacji ustawień, przez aktualizacje „over the air”, aż po subskrybowane pakiety funkcji. Co jeszcze kryje się pod tą nazwą?

Dziennikarz Roku eMobility Media Awards: Tomasz Sewastianowicz z Dziennik.pl

Z przyjemnością informujemy, że nasz redakcyjny kolega z Dziennik.pl, Tomasz Sewastianowicz, został uhonorowany prestiżową nagrodą eMobility Media Awards – jednym z najważniejszych wyróżnień w dziedzinie dziennikarstwa i komunikacji związanej z elektromobilnością w Polsce.

REKLAMA

Naprawa pojazdu bez znaczenia dla wysokości odszkodowania - ważny wyrok SN

Poszkodowanym będzie łatwiej uzyskać pełne odszkodowanie z OC komunikacyjnego. W uchwale Sąd potwierdził, że szkoda w pojeździe rozliczana z OC komunikacyjnego ma charakter statyczny, to oznacza, że ubezpieczyciel powinien wyceniać szkodę na dzień zdarzenia.

Jak rozpoznać bezpieczną taksówkę? Nowa inicjatywa „Zweryfikowana taksówka” PZPA w 2025 roku

Bezpieczeństwo w taksówkach staje się priorytetem. Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych uruchomił projekt „Zweryfikowana taksówka”, nowe oznaczenie, które ma ułatwić pasażerom wybór sprawdzonego przewoźnika. Każdy oznaczony pojazd i jego kierowca przechodzą wieloetapową weryfikację, od badań lekarskich i szkoleń, po kontrolę techniczną i monitoring GPS.

REKLAMA