Renault 19: wymiana końcówki drążka kierowniczego
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od zakupu końcówki drążka kierowniczego, na to jednak należy zwrócić szczególną uwagę. W Renault 19 końcówka lewa i prawa są różne. Jednak najlepiej kupić dwie i wymienić po obu stronach.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Klucz płaski 22
• Klucz francuski
• Klucz oczkowy 16 i 17
• Młotek
• WD-40
Zobacz również: Jak wyeliminować drgania kierownicy?
Zabezpieczamy auto klinami i luzujemy śruby koła. Podnosimy samochód do góry i zdejmujemy całkowicie koło. Mamy teraz swobodny dostęp do końcówki drążka.
Za pomocą klucza 16 odkręcamy nakrętkę na sworzniu końcówki drążka. Kolejny krok to odkręcenie nakrętki kontrującej. Znajduje się ona między końcówką a drążkiem kierowniczym.
Przed rozpoczęciem odkręcania sprawdzamy, jaki mamy gwint: „lewy”, czy „prawy”.
Teraz musimy zdjąć końcówkę. Najlepiej polać cały element WD-40 i odczekać parę minut. Po czym za pomocą młotka uderzamy w ucho, gdzie znajduje się sworzeń. Wyjmujemy go z ucha i zabieramy się za wyjęcie końcówki. Chcąc ułatwić sobie wymianę należy liczyć obroty podczas wykręcania końcówki. Można też zostawić nakrętkę kontrującą, żeby wiedzieć jak głęboko wkręcić końcówkę.
Zobacz również: Jak wymienić łączniki stabilizatora?
Wszystko to robimy w celu uniknięcia ustawiania zbieżności. Wkręcamy nową końcówkę na wyżej wymienionych zasadach i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Mimo wykorzystania tej metody, warto wybrać się na sprawdzenie zbieżności. Oczywiście zalecana jest wymiana po obu stronach.
REKLAMA
REKLAMA