Renault 19: wymiana sworznia wahacza
REKLAMA
REKLAMA
Tradycyjnie zaczynamy od zakupu sworznia wahacza. Należy dokładnie sprawdzić czy będzie pasować do naszego auta.
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Młotek
• Klucz nasadowy 16, 17
• Klucz oczkowy 16, 17
• WD-40
Zobacz również: Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?
Zaczynamy od zabezpieczenia auta przed upadkiem. Najlepiej za pomocą klinów. Luzujemy śruby koła i podnosimy samochód do góry. Odkręcamy śruby i zdejmujemy koło. Teraz musimy odkręcić sworzeń od kolumny. Robimy to za pomocą klucza 16, ewentualnie 17. Wszystko zależy od tego czy mamy oryginalny sworzeń czy zamiennik. Jeżeli śruba będzie stawiać opór, należy użyć WD-40. Psikamy penetratorem na śruby i odczekujemy kilka minut.
Zobacz również: Czym grozi jazda z niesprawnymi amortyzatorami?
Skręcamy kołami i lekko uderzamy młotkiem po zwrotnicy. Dokładnie w element gdzie znajduje się sworzeń. Robimy to do momentu, kiedy sworzeń będzie luźny. Następnie za pomocą metalowej łyżki rozpinamy zawieszenie. Konkretnie, jego dolną część. Odciągamy kolumnę na bok i zabezpieczamy ją tak, żeby nie przeszkadzała. Mamy jeszcze do wykręcenia dwie śruby. Znajdują się one na wahaczu w okolicy sworznia. Do ich wykręcenia również stosujemy klucz 16 lub 17. Po ich wykręceniu wyjmujemy sworzeń i zakładamy nowy. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Warto wykonać taką wymianę po obu stronach.
REKLAMA
REKLAMA