Wymiana łożyska piasty
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowania
REKLAMA
Przyczynami takiego stanu rzeczy, przeważnie jest przebieg auta lub zaniedbanie mające swoje korzenie w jeździe na niewyważonych, bądź krzywych kołach. Do wymiany łożyska będzie niezbędny:
- podnośnik;
- zestaw kluczy płasko – oczkowych;
- „grzechotka” z kluczami nasadowymi;
- śrubokręt
- kombinerki
- prasa hydrauliczna.
Wymiana
Unosimy auto na taką wysokość, aby można było zdjąć koło. Nie zapominamy o względach bezpieczeństwa. Okręcamy koło, następnie odczepiamy przewód hamulcowy i ewentualnie ABS’u od kolumny amortyzatora. Należy odkręcić nakrętkę mocującą półoś w piaście. Demontujemy zacisk hamulcowy oraz jarzmo, zdejmujemy tarczę hamulcową oraz odkręcamy dolne mocowanie amortyzatora z okolic piasty i wahacza. Możemy teraz wyjąć półoś z piasty, a następnie zdemontować piastę.
Zobacz również: Jak po wyglądzie świec rozpoznać ewentualne usterki silnika?
W wielu wypadkach łożysko koła jest wprasowane w piastę i zabezpieczone pierścieniami Seger’a. Usunięcie łożyska przy pomocy młotka może okazać się niemożliwe, a nawet doprowadzić do uszkodzenia piasty lub do usunięcia tylko centralnej części łożyska – bieżnia łożyska pozostanie dalej w piaście. W tej kwestii polegać lepiej na warsztacie ślusarskim o ile w naszym otoczeniu brak jest prasy hydraulicznej. Piastę z nowym łożyskiem, wraz z pozostałymi częściami, montujemy w odwrotnej kolejności. Podczas zakupu nowego łożyska warto polegać na sprawdzonych producentach części. Zastosowanie części niskiej jakości może spowodować w niedługim czasie potrzebę ponownej wymiany, a tym samym kolejne koszty.
Zobacz również: Jak wybrać olej silnikowy?
REKLAMA
REKLAMA