Mitsubishi: wymiana palca rozdzielacza i kopułki w silniku 1.3
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Śrubokręt płaski
• Klucz nasadowy 7, 10 mm
• WD-40
REKLAMA
Zobacz również: Jakie zadania ma sonda lambda?
Jedyny problem, jaki może wystąpić to zakup odpowiedniej kopułki i palca. Mamy do wyboru dwa rodzaje. Najbezpieczniej będzie, jeśli wymontujemy palec i kopułkę i porównamy z nowymi w sklepie. Możemy też podać numer VIN samochodu, jeśli silnik jest oryginalny. Zaczynamy od wymontowania rury idącej z filtra powietrza do przepustnicy. Na jej końcach znajdują się opaski zaciskowe na klucz 10 i śrubokręt gwiazdkowy. Sami możemy wybrać narzędzie.
Zobacz również: Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?
REKLAMA
Odpinamy przewody wysokiego napięcia z kopułki. Należy pamiętać, żeby ściągnąć wszystkie przewody. Przechodzimy do demontażu kopułki. Tutaj również mamy możliwość wyboru narzędzia. W naszym przypadku odkręcamy śrubokrętem i demontujemy kopułkę. Teraz przechodzimy do wymontowania palca rozdzielacza. Nie jest on zamocowany na żadnych śrubach, a wciskany, dlatego należy użyć dużo siły, żeby go zdemontować.
Oczyszczamy styki aparatu zapłonowego i przechodzimy do montażu. Odbywa się on w odwrotnej kolejności. Należy zwrócić szczególną uwagę na montaż przewodów WN. Nie można pomylić kolejności.
REKLAMA
REKLAMA