Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?
REKLAMA
REKLAMA
Prawidłowy montaż uszczelki pod głowicę cylindrów składa się z siedmiu etapów. Przy każdym należy zachować maksimum uwagi i staranności.
REKLAMA
1. Na wstępie należy starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki oraz powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrów/blok silnika)
Zobacz również: Jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą?
2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy koniecznie należy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Warto sprawdzić gwint na uszkodzenia i łatwość wkręcania.
3. Następnie sprawdzamy powierzchnie części konstrukcyjnych. Nierówności materiału wygładzamy osełką do gładzenia na mokro. Płaskość części konstrukcyjnych wyznaczamy na całej części posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0,05 mm; w kierunku poprzecznym = 0,03 mm. Warto pamiętać, że wszelkie uszkodzenia gładzi muszą być usunięte.
4. Uszczelkę głowicy należy wycentrować na bloku silnika (bez dodatkowej masy uszczelniającej). Zwróćmy uwagę na to, żeby nie uszkodzić powłoki uszczelki
5. Nasadzamy głowicę cylindrów. Unikamy przy tym uszkodzenia powierzchni uszczelniającej przez zadrapania, a także zwracamy uwagę na pozostałości takie jak wióry metalu, które mogą przedostawać się z głowicy silnika na uszczelkę.
Zobacz również: Jak wymienić uszczelkę filtra oleju w BMW E36?
6. Zgodnie z zaleceniami producentów samochodów śruby głowicy i podkładki należy wymienić na nowe, a gwint i powierzchnię przylegania śruby lekko naoliwić. Jeśli montujemy również podkładkę, wykonujemy oliwienie między nią i łbem śruby. W żadnym wypadku nie oliwimy powierzchni przylegania podkładki do głowicy.
7. Dociągamy śruby. Moment i kąt dociągania osiągamy stopniowo zgodnie z instrukcją dociągania.
REKLAMA
REKLAMA