REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wałek rozrządu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wałek wyrównoważający - co to takiego?

Silnik to nie tylko moc i spalanie. Jednostka napędowa to przede wszystkim zestaw elementów, do których zaliczyć można np. wałek wyrównoważający. Dziś opowiem o tym skąd się wziął i jaką właściwie pełni rolę w motorze.

Jakie elementy silnika są najbardziej narażone na zatarcie?

Żywotność poszczególnych podzespołów silnika zależy w największym stopniu od jakości ich smarowania. Gdy w układzie brakuje oleju lub ma on zmienione właściwości to nietrudno o zatarcie silnika. Które elementy motoru są najbardziej narażone na zacieranie?

Wszystko o rozrządzie silnika

Każdy silnik tłokowy ma układ rozrządu, który pełni kluczową rolę w jego działaniu. Układ rozrządu odpowiada za dostarczenie ładunku do cylindra oraz odprowadzenie spalin do kanałów wylotowych. Ten mechanizm podczas awarii unieruchamia pojazd i może doprowadzić do poważnych usterek, dlatego odpowiednie serwisowanie jest niezwykle ważne.

System zmiennych faz rozrządu Valvelift

Dynamiczny wzrost mocy w silnikach spalinowych nie byłby możliwy, gdyby w parze z wysokimi osiągami jednostek napędowych, nie wprowadzano by rozwiązań, ograniczających ich paliwożerność. Valvelift to pomysł inżynierów Audi na zwiększenie wydajności silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

REKLAMA

Jak działają zmienne fazy rozrządu? Dlaczego są stosowane?

Zmienne fazy rozrządu pozwalają na uzyskanie lepszych parametrów spalania, uzależniając kąt otwarcia zaworu od wielkości aktualnych obrotów silnika, czy sposobu w jaki został naciśnięty pedał przyśpieszenia. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik ma zwiększyć dynamikę naszego samochodu, a jednocześnie obniżyć apetyt na paliwo. W jaki sposób realizowana jest zmiana faz rozrządu i na czym to polega?

Układ olejenia w silniku – jak to działa?

Pracujący silnik w celu zredukowania tarcia pomiędzy elementami, musi mieć dostarczany olej w dziesiątki miejsc. W jaki sposób olej dostaje się do panewek wałków, na powierzchnię cylindrów, czy łożysk pomp oraz turbosprężarek? Jak skonstruowany jest układ smarowania silnika w samochodzie?

OHC

OHC - ang. Over Head Camshaft – wałek ponad głowicą. OHC jest to rodzaj układu rozrządu w silnikach górnozaworowych, gdzie wałek rozrządu umieszczony jest w głowicy.

DOHC

DOHC – czyli z ang. Double Over Head Camshaft - oznacza że dany silnik podwójny wałek rozrządu w głowicy. Inna nazwa rozwiązania to z ang. Twin cam.

REKLAMA

Jak zamontować uszczelkę podgłowicową?

Uwaga – to zadanie wprawdzie można wykonać posiadając w garażu podstawowy komplet kluczy i minimum wiedzy technicznej, jednak przy jakichkolwiek wątpliwościach należy skorzystać z usługi specjalisty.

Jak prawidłowo zamontować świece zapłonowe?

Jak się okazuje, w przypadku montaży świec zapłonowych wszystko jest kwestią prawidłowego monumentu dokręcania. Zbyt mocne lub słabe dokręcenie świec zapłonowych powodują wiele problemów.

Jak regulować luzy zaworowe w starszych typach silników?

Aby zawory pracowały prawidłowo, muszą być odpowiednio wyregulowane. Jedyną wielkością podlegającą regulacji, jest luz zaworowy czyli luz, który występuje pomiędzy dźwignią zaworu lub krzywką wałka rozrządu, a trzonkiem zaworu.

Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?

Jest sporo przyczyn stuków, które wydobywają się spod maski podczas pracy silnika. Nie zawsze świadczą o usterce silnika, ale wszystkie podejrzane stuki w komorze silnika należy traktować poważnie.

REKLAMA