REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania

Rafał Sztoner
BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania fot. BMW
BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Awaria pompy wspomagania to jedna z najrzadziej występujących usterek, tym bardziej w BMW. Niemniej jednak jeśli taka usterka nam się przydarzy nie musimy od razu jechać do mechanika czy serwisu, w którym kwota jaką zapłacimy za wymianę może skutecznie popsuć nam nastrój.

Przed wymianą pompy wspomagania w BMW E34 318is powinniśmy kupić nową pompę, pamiętając o numerze seryjnym danej części ,która musi być taka sama jak poprzednia. Podobnie postępujemy przy zakupie uszczelek, na których co prawda nie ma numeru seryjnego, ale dobieramy je do pompy.

REKLAMA

REKLAMA

Do wymiany pompy wspomagania w BMW E34 318is potrzebne będą:

  • klucz płaski 13, 19 i 21mm
  • klucz nasadowy 13mm
  • grzechotka z przedłużką

W pierwszej kolejności odkręcamy korek zbiornika płynu wspomagania. Następnie podnosimy auto lewarkiem i zabezpieczamy podkładając klin pod tylne koło, aby auto się nam nie stoczyło. Odkręcamy cybanty mocujące przewody wysokiego ciśnienia, mając wcześniej przygotowany pojemnik, do którego spuścimy płyn z pierwszego zdjętego przewodu. Gdy płyn już będzie tylko skapywał, zakładamy przewód z powrotem na króciec i zdejmujemy drugi przewód, z którego również spuszczamy płyn. Teraz kluczami płaskimi 19 i 21mm możemy odkręcić śruby mocujące przewody na pompie. Dla ułatwienia i oszczędności czasu możemy je tylko popuścić i dalej wykręcić palcami.

Zobacz również: BMW E34: wymiana oleju w tylnym moście

REKLAMA

Za pomocą grzechotki z kluczem 13mm odkręcamy śrubę mocującą pompę na silniku. Teraz musimy zdjąć pasek odkręcając tylko trochę śrubę napinacza aby go poluzować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poluzować pompę i zdjąć pasek klinowy należy z wyczuciem. Gdy pompa jest gotowa do wyjęcia zdejmujemy miedziane przewody.

Nową pompę wkładamy i przykręcamy dolną i górną śrubą do silnika ale tylko lekko aby można było nią poruszać przy zakładaniu paska. Kluczem 19mm dokręcamy zębatą śrubę przy napinaczu i dokręcamy nakrętkę napinacza pozostawiając pompę w odpowiednim miejscu z delikatnie napiętym paskiem (pasek powinien dać się naciągać delikatnie pod naciskiem palców). Pamiętając pierwotny układ uszczelek ponownie zakładamy nowe i wsuwamy przewody do pompy. Skręcamy cybanty i możemy już przykręcić do końca śruby mocujące pompę do bloku silnika.

Zobacz też: BMW E34: wymiana żarówki włącznika świateł

Opuszczamy auto, zalewamy zbiornik płynem i odpalamy silnik, ruszając przy tym kierownicą aby odpowietrzyć układ i uzupełnić braki oleju.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA