REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rafał Sztoner
BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania fot. BMW
BMW E34 318is: wymiana pompy wspomagania fot. BMW

REKLAMA

REKLAMA

Awaria pompy wspomagania to jedna z najrzadziej występujących usterek, tym bardziej w BMW. Niemniej jednak jeśli taka usterka nam się przydarzy nie musimy od razu jechać do mechanika czy serwisu, w którym kwota jaką zapłacimy za wymianę może skutecznie popsuć nam nastrój.

Przed wymianą pompy wspomagania w BMW E34 318is powinniśmy kupić nową pompę, pamiętając o numerze seryjnym danej części ,która musi być taka sama jak poprzednia. Podobnie postępujemy przy zakupie uszczelek, na których co prawda nie ma numeru seryjnego, ale dobieramy je do pompy.

REKLAMA

Do wymiany pompy wspomagania w BMW E34 318is potrzebne będą:

  • klucz płaski 13, 19 i 21mm
  • klucz nasadowy 13mm
  • grzechotka z przedłużką

W pierwszej kolejności odkręcamy korek zbiornika płynu wspomagania. Następnie podnosimy auto lewarkiem i zabezpieczamy podkładając klin pod tylne koło, aby auto się nam nie stoczyło. Odkręcamy cybanty mocujące przewody wysokiego ciśnienia, mając wcześniej przygotowany pojemnik, do którego spuścimy płyn z pierwszego zdjętego przewodu. Gdy płyn już będzie tylko skapywał, zakładamy przewód z powrotem na króciec i zdejmujemy drugi przewód, z którego również spuszczamy płyn. Teraz kluczami płaskimi 19 i 21mm możemy odkręcić śruby mocujące przewody na pompie. Dla ułatwienia i oszczędności czasu możemy je tylko popuścić i dalej wykręcić palcami.

Zobacz również: BMW E34: wymiana oleju w tylnym moście

Za pomocą grzechotki z kluczem 13mm odkręcamy śrubę mocującą pompę na silniku. Teraz musimy zdjąć pasek odkręcając tylko trochę śrubę napinacza aby go poluzować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poluzować pompę i zdjąć pasek klinowy należy z wyczuciem. Gdy pompa jest gotowa do wyjęcia zdejmujemy miedziane przewody.

Nową pompę wkładamy i przykręcamy dolną i górną śrubą do silnika ale tylko lekko aby można było nią poruszać przy zakładaniu paska. Kluczem 19mm dokręcamy zębatą śrubę przy napinaczu i dokręcamy nakrętkę napinacza pozostawiając pompę w odpowiednim miejscu z delikatnie napiętym paskiem (pasek powinien dać się naciągać delikatnie pod naciskiem palców). Pamiętając pierwotny układ uszczelek ponownie zakładamy nowe i wsuwamy przewody do pompy. Skręcamy cybanty i możemy już przykręcić do końca śruby mocujące pompę do bloku silnika.

Zobacz też: BMW E34: wymiana żarówki włącznika świateł

Opuszczamy auto, zalewamy zbiornik płynem i odpalamy silnik, ruszając przy tym kierownicą aby odpowietrzyć układ i uzupełnić braki oleju.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA