Jak wyregulować sprzęgło w Hondzie Accord CC7?
REKLAMA
REKLAMA
Dobry stan techniczny sprzęgła jest bardzo ważny dla silnika. Źle wyregulowane sprzęgło może zużyć się bardzo szybko. Odpowiedzialne będzie za to źle ustawione łożysko wyciskowe, które powoduje poślizg. Regulację zaczynamy od wciśnięcia pedału sprzęgła i poluzowania nakrętki kontrującej popychacz. Następnie odkręcamy, ale nie wykręcamy, śrubę regulacji pedału sprzęgła.
REKLAMA
Zobacz też: Honda Accord V: regulacja popychacza i pedału sprzęgła
REKLAMA
W zależności od tego, jak ma nam „łapać” sprzęgło, ustawiamy je poprzez regulację popychacza siłownika. Pamiętajmy, aby za bardzo nie manipulować regulacją, ponieważ zbyt mocne dokręcenie jej w prawo spowoduje stały poślizg sprzęgła, a zbyt mocne wykręcenie w lewo, na stałe połączy tarcze i uniemożliwi zmianę biegu.
Gdy już ustalimy pozycję sprzęgła, możemy odpalić auto i sprawdzić, kiedy sprzęgło „łapie”. Czynność tę możemy powtarzać, tak, aby uzyskać optymalne ustawienie sprzęgła. Teraz możemy dokręcić nakrętkę kontrującą popychacz i za pomocą śruby regulacji pedału ustawić jego wysokość, w taki sposób, żeby popychacz miał minimalny luz. Zachowujemy to ustawienie za pomocą nakrętki kontrującej śrubę regulacji.
Zobacz też: Honda Accord VI: wymiana przednich klocków
Dla pewności możemy ponownie uruchomić silnik i sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo. Oczywiście pamiętajmy o delikatnym traktowaniu sprzęgła na początku. Dopiero, gdy nabierzemy pewności należy energicznie ruszyć i sprawdzić czy wszystko działa. Dokładny opis budowy powinien znajdować się w instrukcji obsługi Hondy Accord CC7.
REKLAMA
REKLAMA