REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra G/Zafira A: wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych w Oplu Astra G/Zafira A
Wymiana przednich tarcz i klocków hamulcowych w Oplu Astra G/Zafira A

REKLAMA

REKLAMA

Klocki i tarcze hamulcowe to jedne z ważniejszych elementów eksploatacyjnych w naszym aucie. Poniżej znajduje się opis jak samemu wymienić klocki i tarcze hamulcowe w Oplu Astra G i Zafira A.

Wymiana wszystkich tarcz i klocków hamulcowych w Oplu Zafirze A i astrze G może okazać się stosunkowo czasochłonna. Jednak nie jest to zbyt skomplikowana czynność. Bez problemu wykonamy ją we własnym zakresie. Koszt takiej operacji zależy od miejsca zakupu materiałów eksploatacyjnych. Warto rozejrzeć się za kompletami (klocki + tarcze). Na serwisach aukcyjnych taki komplet można kupić za bardzo przyzwoite pieniądze. Niejednokrotnie wychodzi to taniej niż zakup każdego elementu osobno.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/ Zafira A: wymiana tylnych klocków i tarcz

REKLAMA

Do pracy będzie nam potrzebny podnośnik razem z podstawkami. Kiedy uniesiemy samochód i zdejmiemy koło to przechodzimy do wymontowania tarczy i zacisku w naszej Astrze G lub Zafirze A. Na początku odpinamy czujnik zużycia klocków a następnie podważamy za pomocą śrubokręta sprężynę mocującą klocki hamulcowe w zacisku. Teraz wyjmujemy korki zabezpieczające z prowadnic zacisku i wykręcamy je kluczem imbusowym. Zdejmujemy zacisk wyjmujemy klocki hamulcowe i podwieszamy go. Nie może wisieć na przewodzie hamulcowym.

Kolejny krok to demontaż tarczy. W silniku 1.8 i 2.0 musimy na początku odkręcić dwie śruby od korpusu, w którym znajduje się zacisk. Kolejny krok jest taki sam dla wszystkich wersji silnikowych. Musimy odkręcić śrubę ustalającą na tarczy. Po tym zabiegu można oddzielić ją od piasty. W wielu przypadkach bywa to bardzo trudne. Nie zalecamy uderzać młotkiem na siłę. Proponujemy użyć odrdzewiacza u poczekać aż zacznie działać. Jeżeli to nie pomoże to zostaje nam uderzanie w tarczę młotkiem poprzez drewniany klocek. Nie robimy tego ze zbyt dużą siłą bo można doprowadzić do uszkodzenia.

Zabieramy się za tylną oś Astry G i Zafiry A. Podobnie jak to miało miejsce z przodu, podnosimy samochód i zdejmujemy przednie koło. Teraz zabieramy się za wymontowanie zacisku i tarczy hamulcowej. Na początku musimy odłączyć linkę hamulca ręcznego. W tym celu wciskamy dźwignię przy zacisku i demontujemy linkę hamulca. Odkręcamy śrubę zacisku hamulcowego. Znajduje się ona w jego dolnej części.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: obsługa paska wieloklinowego

Następnie odchylamy zacisk do góry, wyjmujemy wkładki hamulcowe i podwieszamy go do nadwozia tak, żeby nie wisiał na przewodach hamulcowych. Decydując się na jego rozłączenie musimy pamiętać o odpowietrzeniu całego układu. Przechodzimy do demontażu tarczy. Na początku musimy wykręcić dwie śruby mocujące korpus zacisku, zdejmujemy go i na końcu wykręcamy śrubę ustalającą.

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż wentylatora i chłodnicy

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

REKLAMA

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA