Skoda Octavia I: demontaż zegarów
REKLAMA
REKLAMA
Zegary zamontowane w Octavii I zawierają w sobie diody LED. Możliwa jest wymiana tylko żarówek spełniających rolę lampek kontrolnych. Oczywiście można zmienić całe podświetlenie, jednak wiąże się to z koniecznością lutowania diod. Jeżeli na wyświetlaczu licznika kilometrów wyświetla się napis „dEF” oznacza to uszkodzenie pamięci i konieczność wymiany całego zestawu wskaźników.
REKLAMA
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika
REKLAMA
Przechodzimy do demontażu. Na początku opuszczamy kierownicę poprzez odblokowanie zacisku odpowiadającego za regulację położenia koła kierownicy. Do przeprowadzenia tego procesu nie ma konieczności wymontowania kierownicy co znacznie skraca czas pracy. Teraz odłączamy ujemną klemę akumulatora. Ustawiamy koła do jazdy na wprost, tak, żeby kierownica była idealnie prosto.
W tym momencie odkręcamy wkręty za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Dwa znajdują się w przedniej części obudowy kierunkowskazów, a kolejne dwa w jej dolnej części. Zdejmujemy obie części obudowy i demontujemy przednią część konsoli środkowej. Wyjmujemy osłonę (mieszek) dźwigni zmiany biegów z zamocowania i pociągamy mocnym, zdecydowanym ruchem gałkę zmiany biegów i wyjmujemy ją razem z osłoną. Odkręcamy dwie widoczne nakrętki, oraz dwa wkręty gwiazdkowe. Podnosimy delikatnie konsolę środkową na kołkach gwintowany i zdejmujemy ją poprzez dźwignię zmiany biegów.
W modelach produkowanych od sierpnia 1998 roku należy podważyć i wyjąć dwa kapturki ochronne, oraz odkręcić dwie śruby mocujące osłonę. Na końcu wyjmujemy ją z tablicy rozdzielczej. W starszych wersjach Octavii (produkowanych do lipca 1998 roku) podważamy pokrywę nad nawiewem powietrza i odkręcamy 9 śrub typu Torx, które znajdują się za pokrywą i w nawiewach powietrza. Pozostaje nam zdemontować osłonę razem z nawiewami w tablicy rozdzielczej.
Zobacz też: Skoda Octavia I: montaż modułu komfortu kierunkowskazów
REKLAMA
W obydwu przypadkach nie ma konieczności demontażu włączników kierunkowskazów i wycieraczek. Pozostaje nam wykręcić dwie śruby Torx i wyjmujemy cały zespół wskaźników z zamocowań. Pamiętajmy o odłączeniu tylnego złącza elektrycznego.
Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym dokręceniu wszystkich śrubek oraz o wpięciu kostki z tyłu zegarów. Po zamontowaniu wszystkich elementów podłączamy ujemną klemę akumulatora.
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera
REKLAMA
REKLAMA