Nissan Primera P11.144 (po faceliftingu) z silnikiem 2.0 (SR20DE): wymiana świec zapłonowych
REKLAMA
REKLAMA
Przygotowanie
Do tej operacji niezbędne będzie nam długi klucz nasadowy 16, szczelinomierz, przedłużka, oraz „grzechotka”. Nie możemy zapomnieć o komplecie nowych świec – 4 sztuki.
REKLAMA
Zobacz również: Jak odsiarczyć akumulator?
Wymiana
Demontaż zaczynamy od zdjęcia przewodów zapłonowych, zlokalizowanych na szczycie pokrywy zaworowej, ze świec. Kluczem nasadowym 16 odkręcamy świece. Korzystamy tutaj umiejętnie z siły, aby nie uszkodzić izolatora świecy i gwintu w głowicy. Jeżeli uszkodzimy izolator istnieje ryzyko, że fragmenty uszkodzonej świecy po jej demontażu wpadną do komory spalania i dokonają uszkodzeń zaworów bądź tłoka. Po odkręceniu świec, korzystamy z fajek przewodów zapłonowych by wydobyć je z głębi głowicy.
Zobacz również: Jak wyjmować akumulator?
Stan świec może nam sporo powiedzieć o kondycji silnika. Świece noszące ślady oleju mogą świadczyć o zużyciu pierścieni tłokowych lub uszczelniaczy. Bogata mieszanka paliwowo-powietrzna powoduje, że świece są mocno okopcone (pokryte czarną sadzą), natomiast świece pracujące, gdy mieszanka jest uboga mają barwę biało-siwą, ze śladami nalotu i jakby korozji.
Należy zastosować świece zalecane przez producenta, czyli o odpowiedniej ciepłocie i typie. Dla silnika SR20DE to BKR6EY-11 (wg oznaczeń firmy NGK).
Ustawiamy odpowiednią przerwę między elektrodami (1-1,1 mm) za pomocą szczelinomierza. Świece umieszczamy w otworach za pomocą fajek i lekko wkręcamy. Dokręcamy je potem kluczem do momentu wyczuwalnego oporu i następnie z wyczuciem o 1/3 obrotu. Resztę czynności wykonujemy analogicznie, w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA