Mercedes W 210: naprawa przełącznika kierunkowskazów
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od odłączenia klem akumulatora. Będziemy demontować poduszkę powietrzną, dlatego nie możemy pominąć tej czynności. Ustawiamy przednie koła do jazdy na wprost i zabieramy się za demontaż. Z tyłu kierownicy odkręcamy dwie śruby typu Torx. Chwytamy za górną część poduszki i ciągniemy ją do siebie. Robimy to z wyczuciem, żeby nie uszkodzić kabla od poduszki powietrznej.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zdiagnozować drobne usterki elektryczne?
Odpinamy wtyczkę poduszki i wyjmujemy poduszkę powietrzną. Po środku znajduje się śruba na klucz imbusowy 10. Odkręcamy ją w celu wyjęcia kierownicy. Po zdemontowaniu kierownicy odkręcamy dwie śruby taśmy poduszki powietrznej, za pomocą śrubokręta gwiazdkowego. Przechodzimy do demontażu przełącznika. Odkręcamy 3 śruby, za pomocą, których przykręcony jest tempomat i przełącznik kierunkowskazów.
Zobacz również: Jak zdemontować kable wysokiego napięcia?
Wypinamy manetkę i usuwamy nity z jego obudowy. Widoczne będą dwa styki, lewego i prawego kierunkowskazu. Powodem tej usterki, są zazwyczaj zaśniedziałe styki. Czyścimy je śrubokrętem płaskim i składamy wszystko z powrotem. Zamiast nitów możemy zastosować wkręty. Resztę elementów składamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA