Audi A6: wymiana czujnika poziomowania
REKLAMA
REKLAMA
Jeżeli mamy problem z czujnikiem nasz samochód nas o tym poinformuje. Na wyświetlaczu informacyjnym zostanie wyświetlony komunikat. Jest to żółta ikonka, przedstawiająca lampę z wykrzyknikiem. Widząc ten komunikat możemy nastawić się na ewentualną naprawę czujnika poziomowania.
REKLAMA
Zobacz również: Co zrobić, gdy zapali się kontrolka braku ładowania akumulatora?
Co będzie nam potrzebne?
• Czujnik o oznaczeniu 4B0 907 503 A
• Klucz do kół
• Izolacja
• Lutownica
• Podnośnik
Przed zakupieniem czujnika warto sprawdzić, co jest powodem awarii. Możliwe, że to tylko przetarte kable.
W przypadku zawieszenia tradycyjnego mamy 2 czujniki po lewej stronie (przód i tył). Zawieszenie pneumatyczne ma 4 czujniki, jednak do poziomowania wykorzystywane są również dwa lewe. Unosimy samochód i odkręcamy koło. Czujnik jest widoczny od razu po zdjęciu koła. Jest zamocowany pomiędzy nadwozie a dolny wahacz. Nie ma żadnego problemu z dostępem do niego. Oglądamy całą instalację czujnika. Zazwyczaj winę za brak poziomowania ponoszą przetarte kable. Wówczas trzeba je przylutować i zaizolować.
Zobacz również: Jak naprawiać połączenia elektryczne?
Jeżeli problem leży również w czujniku, wymieniamy go. Przykręcamy koło i odpalamy auto. Na wyświetlaczu nie powinno być komunikatu o uszkodzonym czujniku. W ten oto sposób mamy naprawione poziomowanie ksenonów.
REKLAMA
REKLAMA