REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić zacinające się wycieraczki w Audi?

Robert Kuśpiel
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zacinające się wycieraczki to najgorsze, co może nas spotkać podczas deszczu. Nie potrzeba kupować nowego mechanizmu. Pokażemy krok po kroku, jak naprawić mechanizm wycieraczek w Audi.

Objawy psującego się mechanizmu wycieraczek są łatwe do zauważenia. Zazwyczaj jest to nierówna praca wycieraczek, ich drganie lub powolne działanie. Do naprawy będą nam potrzebne następujące rzeczy:
• Młotek
• Płaski klucz (musi być większy od sworznia, na którym jest ramię wycieraczki)
• Komplet klucz nasadowych
• WD40
• Smar grafitowy

REKLAMA

Zobacz również: Jak wymienić lusterka wsteczne?

Przed rozpoczęciem pracy odłączamy akumulator. Teraz możemy zdjąć uszczelkę i plastikową osłonę. Mechanizm wycieraczek znajduje się po prawej stronie, niestety schowany jest trochę głębiej. Aby mieć do niego dostęp musimy odkręcić komputer pokładowy. Wykręcamy śrubki trzymające komputer, ściągamy osłonę oraz metalowy klips. Odpinamy wtyczki komputera i wyjmujemy z samochodu. Kolejny krok, to odpięcie gumowych złączek pomiędzy komorą silnika a miejscem, gdzie znajduje się komputer pokładowy. Odkręcamy dolną część obudowy, tak żeby trzymała się luźno. Przechodzimy do wykręcenia wycieraczek. Ściągamy klipsy, pod którymi znajdują się śruby.

Przed wykręceniem warto popsikać śruby WD40.

Zobacz również: Jak wybrać wycieraczki?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Odkręcamy dwie śruby trzymające mechanizm, obracamy go delikatnie i wyjmujemy wtyczkę. Odchylamy obudowę komputera i wyjmujemy mechanizm.Teraz wybijamy sworznie. Robimy to po kolei, wszystkie zawleczki, które wypadają, będą powtórnie wykorzystane. Po wybiciu sworznia, czyścimy go i nakładamy smar. Najlepiej nałożyć go bardzo dużo, wtedy efekt będzie długotrwały. Pamiętajmy, żeby wszystko rozruszać. Należy nasmarować wszystkie ruchome elementy, oraz elementy łączenia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Radek
    2023-05-16 17:28:09
    Moje poprzednie wycieraczki zacinały się na tyle, że nie byłem w stanie tego naprawić... W końcu kupiłem oximo i jak na razie mam spokój, działają super
    0
QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

REKLAMA

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA