Nierówne ładowanie alternatora w Audi A6 C5 – jak to naprawić
REKLAMA
REKLAMA
Poziom poprawnego ładowania na skali woltomierza nie powinien przekroczyć 15-16V. Jeśli zobaczymy, że strzałka wędruje po skali od poziomu 14 do 16V, oznacza to, że prawdopodobnie uległ uszkodzeniu regulator napięcia. Jeśli strzałka trzyma się wartości 16V, prawdopodobnie mamy do czynienia ze zwarciem masy.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wyjmować akumulator?
Kolejną przyczyną problemów z napięciem mogą być wytarte szczotki alternatora. Rozpoznamy tę usterkę, gdy auto pozostawione na wolnych obrotach nie będzie wskazywało ładowania na woltomierzu. Wymiany szczotek powinniśmy dokonać razem z regulatorem napięcia, ponieważ wyżłobienia, jakie zostawią stare szczotki, mogą bardzo szybko doprowadzić do ponownego zużycia nowych szczotek. Dla zachowania ostrożności polecamy również wymianę łożyska regulatora napięcia.
Zobacz również: Jak wymienić szczotki w alternatorze?
Przy wymianie wspomnianych elementów może dojść jeszcze potrzeba wymiany komutatora, ale gdy będziemy musieli wymienić wszystkie te części na raz, to polecamy po prostu oddać nasz alternator do regeneracji. Koszt takiej operacji to około 400-500 złotych. Zajmujące się tym warsztaty całkowicie odnawiają urządzenie i zapewniają gwarancję.
REKLAMA
REKLAMA