Opel Omega B/B FL: wymiana silniczka przedniej i tylnej wycieraczki
REKLAMA
REKLAMA
Na początku zajmiemy się silniczkiem przedniej wycieraczki. O ile bez tylnej wycieraczki można podróżować, w przypadku przedniej może okazać się to bardzo trudne a nawet niemożliwe. Pierwszy krok to odłączenie klemy akumulatora. Następnie demontujemy ramiona wycieraczek. Następnie musimy wymontować plastikową nakładkę. Znajduje się ona pod przednią szybą.
REKLAMA
Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów
REKLAMA
Teraz mamy swobodny dostęp do silniczka oraz całego mechanizmu. Odpinamy zabezpieczenie złącza elektrycznego i wyjmujemy je z silniczka. Najlepiej podważyć je za pomocą małego śrubokręta. Odkręcamy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go razem z dźwigniami wycieraczek. Zalecamy oznaczyć położenie dźwigni. W ten sposób unikniemy problemów podczas montażu.
Kolejny krok to odkręcenie nakrętki mocującej dźwignię do silnika. Pozostaje nam odkręcić śruby mocujące silnik do płytki i rozdzielić te dwa elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odpowiednim ustawieniu ramion wycieraczek.
Tylna wycieraczka występowała tylko w nadwoziu kombi. Zanim zaczniemy pracę przy silniczku należy zwilżyć dokładnie tylną szybę. Teraz uruchamiamy wycieraczkę i zatrzymujemy ją w krańcowym położeniu. Warto oznaczyć na szybie położenie wycieraczki. Wystarczy przykleić kawałek taśmy. Podczas montażu osadzamy wycieraczkę w taki sposób, żeby pokrywała się z taśmą.
Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż półosi
REKLAMA
Odchylamy osłonę mocowania wycieraczki i odkręcamy nakrętkę mocującą. Zdejmujemy ramię wycieraczki oraz osłonę mocowania silnika. Pod tymi elementami znajduje się nakrętka, którą również należy odkręcić. Wyjmujemy ją razem z gumowymi pierścieniami, podkładkami oraz osłoną. Otwieramy tylna klapę i wypinamy zatrzaski mocujące poszycie klapy. Jeżeli będą problemy to można podważyć delikatnie śrubokrętem.
Przewód elektryczny zamocowany jest za pomocą specjalnej opaski zaciskowej. Przecinamy ją i odbezpieczamy kostkę złącza elektrycznego. Odkręcamy dwie śruby mocujące silnik i wyjmujemy go z tylnej klapy. Demontujemy gumową tuleję i możemy przystąpić do montażu nowego silnika. Podobnie jak w przypadku przednich wycieraczek, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?
Jeśli chodzi o zakup silniczka to polecamy zakup używanego. Ceny nie są wygórowane.
REKLAMA
REKLAMA