REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Omega B/B FL: wymiana silniczka przedniej i tylnej wycieraczki

Robert Kuśpiel
Uszkodzony silniczek wycieraczki to jedna z najgorszych awarii, jakie mogą się przytrafić w deszczowy dzień
Uszkodzony silniczek wycieraczki to jedna z najgorszych awarii, jakie mogą się przytrafić w deszczowy dzień

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzony silniczek wycieraczki to najgorsze co może nam się przytrafić w deszczowy dzień. W poradniku tym pokażemy jak samemu dokonać wymiany silniczka wycieraczki przedniej i tylnej.

Na początku zajmiemy się silniczkiem przedniej wycieraczki. O ile bez tylnej wycieraczki można podróżować, w przypadku przedniej może okazać się to bardzo trudne a nawet niemożliwe. Pierwszy krok to odłączenie klemy akumulatora. Następnie demontujemy ramiona wycieraczek. Następnie musimy wymontować plastikową nakładkę. Znajduje się ona pod przednią szybą.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: wymiana sprężyn i amortyzatorów

REKLAMA

Teraz mamy swobodny dostęp do silniczka oraz całego mechanizmu. Odpinamy zabezpieczenie złącza elektrycznego i wyjmujemy je z silniczka. Najlepiej podważyć je za pomocą małego śrubokręta. Odkręcamy śruby mocujące silnik i wyjmujemy go razem z dźwigniami wycieraczek. Zalecamy oznaczyć położenie dźwigni. W ten sposób unikniemy problemów podczas montażu.

Kolejny krok to odkręcenie nakrętki mocującej dźwignię do silnika. Pozostaje nam odkręcić śruby mocujące silnik do płytki i rozdzielić te dwa elementy. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o odpowiednim ustawieniu ramion wycieraczek.

Tylna wycieraczka występowała tylko w nadwoziu kombi. Zanim zaczniemy pracę przy silniczku należy zwilżyć dokładnie tylną szybę. Teraz uruchamiamy wycieraczkę i zatrzymujemy ją w krańcowym położeniu. Warto oznaczyć na szybie położenie wycieraczki. Wystarczy przykleić kawałek taśmy. Podczas montażu osadzamy wycieraczkę w taki sposób, żeby pokrywała się z taśmą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opel Omega B/B FL: demontaż półosi

REKLAMA

Odchylamy osłonę mocowania wycieraczki i odkręcamy nakrętkę mocującą. Zdejmujemy ramię wycieraczki oraz osłonę mocowania silnika. Pod tymi elementami znajduje się nakrętka, którą również należy odkręcić. Wyjmujemy ją razem z gumowymi pierścieniami, podkładkami oraz osłoną. Otwieramy tylna klapę i wypinamy zatrzaski mocujące poszycie klapy. Jeżeli będą problemy to można podważyć delikatnie śrubokrętem.

Przewód elektryczny zamocowany jest za pomocą specjalnej opaski zaciskowej. Przecinamy ją i odbezpieczamy kostkę złącza elektrycznego. Odkręcamy dwie śruby mocujące silnik i wyjmujemy go z tylnej klapy. Demontujemy gumową tuleję i możemy przystąpić do montażu nowego silnika. Podobnie jak w przypadku przednich wycieraczek, montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.

Zobacz też: Czy płaskie wycieraczki są lepsze? Jak kupić odpowiednią wycieraczkę?

Jeśli chodzi o zakup silniczka to polecamy zakup używanego. Ceny nie są wygórowane.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA