Fiat Uno: jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
REKLAMA
REKLAMA
Na początku musimy uzupełnić poziom płynu w chłodnicy, a następnie rozgrzać silnik. Nie gasząc go, bardzo ostrożnie luzujemy korek odpowietrzający nagrzewnicę - znajduje się on na podszybiu po lewej stronie, bezpośrednio za filtrem powietrza. Efektem tego działanie będzie uciekające powietrze. Czekamy do momentu, kiedy zobaczymy wydobywający się płyn, następnie zakręcamy korek, wsiadamy do auta i dodajemy gazu.
REKLAMA
Zobacz też: Fiat Punto II: wymiana spryskiwaczy szyb
Wychodzimy i ponownie go odkręcamy. Czynność tą powtarzamy do momentu, aż przestanie uciekać powietrze, a od razu pokaże się płyn. Uzupełniamy poziom płynu w chłodnicy i mamy odpowietrzoną nagrzewnicę. Na koniec kilka ważnych uwag.
Zobacz też: Jak sprawdzić śruby w kołach?
Przede wszystkim dolewkę płynu wykonujemy na zimnym silniku. Korek odkręcamy w rękawiczce, istnieje ryzyko poparzenia.
Zaworek do odpowietrzania jest tylko w Fiacie Uno Fire oraz Clip. Z kolei w 889 oraz 1.4 nie ma tego elementu. W takim przypadku ustawiamy samochód tak, aby chłodnica była najwyżej położonym punktem w układzie chłodzenia. Wystarczy do tego najazd na odpowiednie wzniesienie. Poziom płynu ponownie sprawdzamy po pewnym czasie, aby zminimalizować ryzyko ponownego zapowietrzenia.
REKLAMA
REKLAMA