Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną
REKLAMA
REKLAMA
Problem z łańcuchem dostaw, zwiększone koszty części samochodowych oraz ogólny wzrost kosztów pracy sprawiły, że wielu producentów samochodów podniosło swoje ceny. W związku z tym, wielu kierowców skłania się ku temu, by kupić samochód z drugiej ręki.
REKLAMA
W czasie rosnących kosztów produktów, energii i usług, zainteresowani zwracają o wiele większą uwagę na ceny samochodów, co potwierdzają nasze dane dotyczące najważniejszych czynników branych pod uwagę przy zakupie auta używanego - powiedziała Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO Karolína Topolová. Jako ciekawostkę, wskazała, że model i marka samochodu nie są kluczowe przy wyborze auta przez kupującego. Podkreśliła, że niezależnie o dlatego, jakimi kryteriami kierujemy się przy wyborze samochodu, przed zakupem należy sprawdzić historię oraz stan techniczny pojazdu.
Jakie czynniki są brane pod uwagę przy wyborze używanego auta?
REKLAMA
Najczęściej kupujący samochody używane biorą pod uwagę cenę pojazdu. Ten czynnik wskazuje 72 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się oszczędność silnika, którą wskazało 61 proc. badanych. Trzecie miejsce zajęły koszty ubezpieczenia samochodu z 58 proc. Dopiero na czwartym miejscu, z 49 proc. znajduje się marka samochodu. Tylko 45 proc. kupujących samochód używany przy wyborze samochodu używanego kieruje się modelem samochodu.
W dobie postępującej inflacji, wzrostu cen życia, a także wzrostu kosztów ubezpieczeń, nie jest dziwne, że większość kupujących kieruje się czynnikami związanymi z kosztami. Ceny OC nieprzerwanie rosną, a w ostatnim czasie jeszcze bardziej przyspieszyły. W raporcie rankomat.pl "Ranking – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych", wskazano, że średnia cena OC w I półroczu 2024 r. wyniosła 610 zł, co oznacza wzrost o 108 zł (21,5 proc.) w porównaniu do I półrocza 2023 r.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.