REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser zachęca do outsourcingu logistyki

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na oddanie logistyki firmom zewnętrznym. Zastosowanie outsourcingu może być jednym z kluczowych ruchów biznesowych, decydujących o rozwoju firmy.

Decyzję warto poprzedzić profesjonalną analizą dotychczasowych procesów logistycznych. Coraz częściej firmy zwracają się o opinię do dużych doświadczonych operatorów, którzy dobiorą najlepsze rozwiązania, dopasowane do specyfiki danej spółki.

REKLAMA

REKLAMA

Korzyści płynące z outsourcingu logistyki:

  • Redukcja i większa kontrola kosztów operacyjnych
  • Koncentracja firmy na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do profesjonalnych usług o najwyższej jakości
  • Zwolnienie własnych zasobów do innych celów
  • Brak pustych lub przepełnionych magazynów
  • Skuteczne rozwiązanie problemu nieradzenia sobie z własną logistyką
  • Dywersyfikacja ryzyka

Przed podjęciem decyzji, w jaki sposób realizować działalność logistyczną w firmie – samemu czy oddać ją w outsourcing, należy przeprowadzić dogłębną analizę, która pozwoli ocenić, jakie rozwiązanie w danym momencie będzie najkorzystniejsze. Kluczowe jest ustalenie, czy zasoby (takie jak flota, powierzchnia magazynowa i personel) oraz możliwości firmy są w stanie sprostać wyzwaniom wynikającym z prognozowanego rozwoju. Niezbędne jest tu oszacowanie, czy i na ile wyprowadzenie logistyki na zewnętrz może pomóc w redukcji kosztów stałych.

Korzyści płynące z przekazania części transportowej i magazynowej do prowadzenia zewnętrznej firmie są oczywiste. Producent czy dystrybutor nie przejmuje się kwestią składowania towarów, nie musi myśleć o tym, że magazyn stoi pusty, czy jest przepełniony. Nie martwi się o odpowiednią w danym momencie liczbę pracowników do obsłużenia logistyki. Może skupić się wyłącznie na głównym biznesie – produkcji.

Często oddanie procesów logistycznych wyspecjalizowanej firmie przynosi też wymierną korzyć w postaci zmniejszenia kosztów, na czym głównie zależy firmom.

REKLAMA

Ale... Trzeba wziąć również pod uwagę, że zastosowanie outsourcingu zmieni charakterystykę i udział poszczególnych kosztów składających się na całkowite koszty logistyczne. Może wystąpić sytuacja, że obniżone zostaną jedne koszty, ale nieco wzrosną inne. Na pewno pojawią się również niezbędne koszty wdrożenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowych rozwiązań tak ważna jest profesjonalna analiza. Najlepsze rozwiązania mogą zapewnić doświadczeni, globalni i działający na wielu rynkach operatorzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Przed wdrożeniem nowych technologii zawsze przeprowadzamy analizę rentowności (ROI – return of investment) oraz analizę stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE – return on equity), aby klient miał dokładną wiedzę ile dane zastosowanie będzie na początku kosztowało, i po jakim okresie uzyska zwrot z inwestycji” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

„Czasem zastosowanie konkretnego rozwiązania logistycznego przez operatora może podwyższyć jedne koszty, np. transportowe w przypadku korzystania z jednego, centralnego magazynu w kraju, zamiast kilku regionalnych. Jednocześnie powoduje obniżenie innych wydatków – utrzymania kilku magazynów i licznej załogi. W ostatecznym rozrachunku klient zawsze widzi korzyści” – argumentuje Grzegorz Lichocik. „Jeśli, według naszych analiz, przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, informujemy o tym przedsiębiorcę i nie podejmujemy się jego realizacji” – wyjaśnia. 

Firmy, które zdecydowały się na oddanie działalności logistycznej w outsourcing, szczególnie doceniają informację zwrotną, jaką otrzymują od operatora. 

System informatyczny w logistyce

„Naszą przewagą nad konkurencją jest korzystanie z jednego systemu informatycznego w całej firmie, co jest niezwykle istotne również dla naszych klientów” – mówi Grzegorz Lichocik.

„Wiele firm z którymi współpracujemy, to międzynarodowe koncerny, lub firmy o zasięgu europejskim. Sytuacja, gdy w każdym kraju, w którym korzystają z usług Dachser, jest ten sam system,
a w całej Europie ich przesyłki mają ten sam jeden numer, jest dla klientów i ich odbiorców bardzo komfortowa” – podkreśla.

Jednolity system gwarantuje szybsze i sprawniejsze działanie w zakresie zarówno transportu, jak i całej logistyki. Daje dodatkowo możliwość szczegółowego i sprawnego raportowania dla klientów.

„Wdrożony w Dachser system proaktywnej kontroli Active Report daje możliwość sprawdzenia statusu przesyłki w każdym momencie jej realizacji. Dzięki temu, w wypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, błyskawicznie możemy poinformować nadawcę” – mówi Grzegorz Lichocik. Pracownicy magazynu oraz kierowcy Dachser wyposażeni są w skanery połączone z systemem IT. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, mogą od razu wykonać zdjęcie, a klient natychmiast dostaje informację wraz z fotograficzną dokumentacją.

Proces wyprowadzenia logistyki dla wielu właścicieli firm wydaje się trudny, a dodatkowo czasochłonny. Dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług operatora logistycznego
z dużym, międzynarodowym doświadczeniem, bo to gwarantuje fachowe doradztwo oraz innowacyjne rozwiązania.

W 2011 roku firma Dachser, wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

źródło: Dachser

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA