REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser zachęca do outsourcingu logistyki

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na oddanie logistyki firmom zewnętrznym. Zastosowanie outsourcingu może być jednym z kluczowych ruchów biznesowych, decydujących o rozwoju firmy.

Decyzję warto poprzedzić profesjonalną analizą dotychczasowych procesów logistycznych. Coraz częściej firmy zwracają się o opinię do dużych doświadczonych operatorów, którzy dobiorą najlepsze rozwiązania, dopasowane do specyfiki danej spółki.

REKLAMA

REKLAMA

Korzyści płynące z outsourcingu logistyki:

  • Redukcja i większa kontrola kosztów operacyjnych
  • Koncentracja firmy na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do profesjonalnych usług o najwyższej jakości
  • Zwolnienie własnych zasobów do innych celów
  • Brak pustych lub przepełnionych magazynów
  • Skuteczne rozwiązanie problemu nieradzenia sobie z własną logistyką
  • Dywersyfikacja ryzyka

Przed podjęciem decyzji, w jaki sposób realizować działalność logistyczną w firmie – samemu czy oddać ją w outsourcing, należy przeprowadzić dogłębną analizę, która pozwoli ocenić, jakie rozwiązanie w danym momencie będzie najkorzystniejsze. Kluczowe jest ustalenie, czy zasoby (takie jak flota, powierzchnia magazynowa i personel) oraz możliwości firmy są w stanie sprostać wyzwaniom wynikającym z prognozowanego rozwoju. Niezbędne jest tu oszacowanie, czy i na ile wyprowadzenie logistyki na zewnętrz może pomóc w redukcji kosztów stałych.

Korzyści płynące z przekazania części transportowej i magazynowej do prowadzenia zewnętrznej firmie są oczywiste. Producent czy dystrybutor nie przejmuje się kwestią składowania towarów, nie musi myśleć o tym, że magazyn stoi pusty, czy jest przepełniony. Nie martwi się o odpowiednią w danym momencie liczbę pracowników do obsłużenia logistyki. Może skupić się wyłącznie na głównym biznesie – produkcji.

Często oddanie procesów logistycznych wyspecjalizowanej firmie przynosi też wymierną korzyć w postaci zmniejszenia kosztów, na czym głównie zależy firmom.

REKLAMA

Ale... Trzeba wziąć również pod uwagę, że zastosowanie outsourcingu zmieni charakterystykę i udział poszczególnych kosztów składających się na całkowite koszty logistyczne. Może wystąpić sytuacja, że obniżone zostaną jedne koszty, ale nieco wzrosną inne. Na pewno pojawią się również niezbędne koszty wdrożenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowych rozwiązań tak ważna jest profesjonalna analiza. Najlepsze rozwiązania mogą zapewnić doświadczeni, globalni i działający na wielu rynkach operatorzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Przed wdrożeniem nowych technologii zawsze przeprowadzamy analizę rentowności (ROI – return of investment) oraz analizę stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE – return on equity), aby klient miał dokładną wiedzę ile dane zastosowanie będzie na początku kosztowało, i po jakim okresie uzyska zwrot z inwestycji” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

„Czasem zastosowanie konkretnego rozwiązania logistycznego przez operatora może podwyższyć jedne koszty, np. transportowe w przypadku korzystania z jednego, centralnego magazynu w kraju, zamiast kilku regionalnych. Jednocześnie powoduje obniżenie innych wydatków – utrzymania kilku magazynów i licznej załogi. W ostatecznym rozrachunku klient zawsze widzi korzyści” – argumentuje Grzegorz Lichocik. „Jeśli, według naszych analiz, przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, informujemy o tym przedsiębiorcę i nie podejmujemy się jego realizacji” – wyjaśnia. 

Firmy, które zdecydowały się na oddanie działalności logistycznej w outsourcing, szczególnie doceniają informację zwrotną, jaką otrzymują od operatora. 

System informatyczny w logistyce

„Naszą przewagą nad konkurencją jest korzystanie z jednego systemu informatycznego w całej firmie, co jest niezwykle istotne również dla naszych klientów” – mówi Grzegorz Lichocik.

„Wiele firm z którymi współpracujemy, to międzynarodowe koncerny, lub firmy o zasięgu europejskim. Sytuacja, gdy w każdym kraju, w którym korzystają z usług Dachser, jest ten sam system,
a w całej Europie ich przesyłki mają ten sam jeden numer, jest dla klientów i ich odbiorców bardzo komfortowa” – podkreśla.

Jednolity system gwarantuje szybsze i sprawniejsze działanie w zakresie zarówno transportu, jak i całej logistyki. Daje dodatkowo możliwość szczegółowego i sprawnego raportowania dla klientów.

„Wdrożony w Dachser system proaktywnej kontroli Active Report daje możliwość sprawdzenia statusu przesyłki w każdym momencie jej realizacji. Dzięki temu, w wypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, błyskawicznie możemy poinformować nadawcę” – mówi Grzegorz Lichocik. Pracownicy magazynu oraz kierowcy Dachser wyposażeni są w skanery połączone z systemem IT. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, mogą od razu wykonać zdjęcie, a klient natychmiast dostaje informację wraz z fotograficzną dokumentacją.

Proces wyprowadzenia logistyki dla wielu właścicieli firm wydaje się trudny, a dodatkowo czasochłonny. Dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług operatora logistycznego
z dużym, międzynarodowym doświadczeniem, bo to gwarantuje fachowe doradztwo oraz innowacyjne rozwiązania.

W 2011 roku firma Dachser, wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

źródło: Dachser

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA