REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser zachęca do outsourcingu logistyki

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej firm decyduje się na oddanie logistyki firmom zewnętrznym. Zastosowanie outsourcingu może być jednym z kluczowych ruchów biznesowych, decydujących o rozwoju firmy.

Decyzję warto poprzedzić profesjonalną analizą dotychczasowych procesów logistycznych. Coraz częściej firmy zwracają się o opinię do dużych doświadczonych operatorów, którzy dobiorą najlepsze rozwiązania, dopasowane do specyfiki danej spółki.

REKLAMA

Korzyści płynące z outsourcingu logistyki:

  • Redukcja i większa kontrola kosztów operacyjnych
  • Koncentracja firmy na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do profesjonalnych usług o najwyższej jakości
  • Zwolnienie własnych zasobów do innych celów
  • Brak pustych lub przepełnionych magazynów
  • Skuteczne rozwiązanie problemu nieradzenia sobie z własną logistyką
  • Dywersyfikacja ryzyka

REKLAMA

Przed podjęciem decyzji, w jaki sposób realizować działalność logistyczną w firmie – samemu czy oddać ją w outsourcing, należy przeprowadzić dogłębną analizę, która pozwoli ocenić, jakie rozwiązanie w danym momencie będzie najkorzystniejsze. Kluczowe jest ustalenie, czy zasoby (takie jak flota, powierzchnia magazynowa i personel) oraz możliwości firmy są w stanie sprostać wyzwaniom wynikającym z prognozowanego rozwoju. Niezbędne jest tu oszacowanie, czy i na ile wyprowadzenie logistyki na zewnętrz może pomóc w redukcji kosztów stałych.

Korzyści płynące z przekazania części transportowej i magazynowej do prowadzenia zewnętrznej firmie są oczywiste. Producent czy dystrybutor nie przejmuje się kwestią składowania towarów, nie musi myśleć o tym, że magazyn stoi pusty, czy jest przepełniony. Nie martwi się o odpowiednią w danym momencie liczbę pracowników do obsłużenia logistyki. Może skupić się wyłącznie na głównym biznesie – produkcji.

Często oddanie procesów logistycznych wyspecjalizowanej firmie przynosi też wymierną korzyć w postaci zmniejszenia kosztów, na czym głównie zależy firmom.

Ale... Trzeba wziąć również pod uwagę, że zastosowanie outsourcingu zmieni charakterystykę i udział poszczególnych kosztów składających się na całkowite koszty logistyczne. Może wystąpić sytuacja, że obniżone zostaną jedne koszty, ale nieco wzrosną inne. Na pewno pojawią się również niezbędne koszty wdrożenia. Dlatego przed wprowadzeniem nowych rozwiązań tak ważna jest profesjonalna analiza. Najlepsze rozwiązania mogą zapewnić doświadczeni, globalni i działający na wielu rynkach operatorzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

„Przed wdrożeniem nowych technologii zawsze przeprowadzamy analizę rentowności (ROI – return of investment) oraz analizę stopy zwrotu z kapitału własnego (ROE – return on equity), aby klient miał dokładną wiedzę ile dane zastosowanie będzie na początku kosztowało, i po jakim okresie uzyska zwrot z inwestycji” – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

„Czasem zastosowanie konkretnego rozwiązania logistycznego przez operatora może podwyższyć jedne koszty, np. transportowe w przypadku korzystania z jednego, centralnego magazynu w kraju, zamiast kilku regionalnych. Jednocześnie powoduje obniżenie innych wydatków – utrzymania kilku magazynów i licznej załogi. W ostatecznym rozrachunku klient zawsze widzi korzyści” – argumentuje Grzegorz Lichocik. „Jeśli, według naszych analiz, przedsięwzięcie nie ma szans powodzenia, informujemy o tym przedsiębiorcę i nie podejmujemy się jego realizacji” – wyjaśnia. 

Firmy, które zdecydowały się na oddanie działalności logistycznej w outsourcing, szczególnie doceniają informację zwrotną, jaką otrzymują od operatora. 

System informatyczny w logistyce

„Naszą przewagą nad konkurencją jest korzystanie z jednego systemu informatycznego w całej firmie, co jest niezwykle istotne również dla naszych klientów” – mówi Grzegorz Lichocik.

„Wiele firm z którymi współpracujemy, to międzynarodowe koncerny, lub firmy o zasięgu europejskim. Sytuacja, gdy w każdym kraju, w którym korzystają z usług Dachser, jest ten sam system,
a w całej Europie ich przesyłki mają ten sam jeden numer, jest dla klientów i ich odbiorców bardzo komfortowa” – podkreśla.

Jednolity system gwarantuje szybsze i sprawniejsze działanie w zakresie zarówno transportu, jak i całej logistyki. Daje dodatkowo możliwość szczegółowego i sprawnego raportowania dla klientów.

„Wdrożony w Dachser system proaktywnej kontroli Active Report daje możliwość sprawdzenia statusu przesyłki w każdym momencie jej realizacji. Dzięki temu, w wypadku jakichkolwiek nieprawidłowości, błyskawicznie możemy poinformować nadawcę” – mówi Grzegorz Lichocik. Pracownicy magazynu oraz kierowcy Dachser wyposażeni są w skanery połączone z systemem IT. Jeśli przesyłka jest uszkodzona, mogą od razu wykonać zdjęcie, a klient natychmiast dostaje informację wraz z fotograficzną dokumentacją.

Proces wyprowadzenia logistyki dla wielu właścicieli firm wydaje się trudny, a dodatkowo czasochłonny. Dlatego w tym zakresie warto skorzystać z usług operatora logistycznego
z dużym, międzynarodowym doświadczeniem, bo to gwarantuje fachowe doradztwo oraz innowacyjne rozwiązania.

W 2011 roku firma Dachser, wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21.000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

źródło: Dachser

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA