REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować

Subskrybuj nas na Youtube
MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować.
MŚP w III kwartale 2014 r. wciąż będą inwestować.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Nastroje wśród przedstawicieli MŚP są dobre. niemal połowa z przebadanych przez Instytut Keralla Research przedsiębiorców deklarowała inwestycje w III kwartale 2014 r.

Przedsiębiorcy będą inwestowali w III kwartale 2014 r.

Niemal połowa przedsiębiorców badanych przez Instytut Keralla Research (49,5 proc.) w lipcu br. deklarowała inwestycje w III kwartale. Były to głosy przedstawicieli wszystkich typów firm niezależnie od ich rozmiaru, przy czym częściej taki zamiar wyrażali przedstawiciele średnich firm (tj. zatrudniających > 50 osób).

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy niezmiennie chcą inwestować głównie wykorzystując środki własne. W tym kwartale skorzysta z nich 84,2 proc. badanych. Drugim, najważniejszym źródłem finansowania inwestycji będzie leasing. 25,6 proc. ankietowanych wskazuje go, jako drugą w kolejności formę finansowania.

Najwięcej, bo 19,7 proc. badanych przedsiębiorców deklarowało przeznaczenie rezerw finansowych na zakup maszyn i urządzeń, 19,2 proc. na zakup lub remont lokalu oraz marketing i reklamę (18,5 proc.). Równie silną pozycję stanowiły deklaracje zakupu oprogramowania (12,5 proc.) oraz środków transportu (12,3 proc.). Na tym tle ciekawie prezentują się głosy dotyczące zamiaru finansowania inwestycji leasingiem, który przez badanych jest postrzegany, jako środek łatwy w uzyskaniu (częściej, niż co czwarty badany zainteresowany leasingiem wskazuje, że prościej mu uzyskać leasing (26,3 proc.).

Firmy w III kwartale chciały sfinansować leasingiem przede wszystkim zakup samochodu osobowego (35,5 proc.), maszyn i urządzeń oraz innych środków transportu (po 27,6 proc.). Zdecydowany progres odnotowano natomiast w grupie sprzętu budowlanego. Aż 9,2 proc. badanych informowało o zamiarze zakupu takich środków trwałych jeszcze do września br.

REKLAMA

Zobacz też: Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu flotą samochodową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Środki sfinansowane przy udziale firm leasingowych

Ostatnie szacunkowe dane raportowane przez Związek Polskiego Leasingu (za osiem miesięcy 2014 r.) pokazują, iż w dalszym ciągu zyskuje sektor pojazdów, który stanowił w sierpniu 62,1 proc. w strukturze finansowania ruchomości.
Od początku roku firmy leasingowe raportujące do Związku Polskiego Leasingu wypracowały w segmencie pojazdów wynik o 41,1 proc. lepszy od tego z ubiegłego roku i sfinansowały aktywa za 17,1 mld zł. Patrząc na drugi, kluczowy sektor maszyn – firmy raportujące do ZPL, sfinansowały od stycznia do końca sierpnia aktywa na poziomie 8,8 mld zł oraz wypracowały wzrost (liczony rok do roku) na poziomie 19,5 proc. Trzeci ilościowo najmniejszy, jednak uznawany za wysoko perspektywiczny segment IT, wzrósł w sierpniu o 22,9 proc. (rok do roku.) Przez pierwsze osiem miesięcy firmy leasingowe łącznie sfinansowały sprzęt z segmentu IT
o wartości 368,2 mln zł.

EFL w sierpniu zachował pozycję lidera w finansowaniu sektora ruchomości (samodzielnie wypracowany przez firmę udział w rynku na poziomie 8,7 proc.), w jego ramach - na kluczowym rynku pojazdów (z 9,5 proc. samodzielnie wypracowanym udziałem w rynku), oraz sektorze IT (14 proc. samodzielnie wypracowany udział w rynku). 

Zobacz też: Urządzenie do automatycznego generowanie raportów VAT

EFL jest firmą, która działa na polskim rynku od 23 lat, będąc prekursorem branży leasingu w Polsce. Nasza pozycja rynkowa oraz wyniki finansowe zostały wypracowane przez jeden podmiot, a  nie są wynikiem przejęć innych spółek. Jest to wartość szczególnie ważna dla pracowników, którzy wzmacniają wyniki finansowe firmy, budują zaufanie klientów oraz wspierają nas w dążeniu do zachowania najwyższej jakość obsługi. EFL podczas swojej 23 letniej działalności na rynku leasingu zawsze wyznaczał najwyższe standardy i tak pozostanie – powiedział Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Źródło: Materiały prasowe EFL

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA