REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy szkolenia dla kierowców flotowych mają sens?

Czy szkolenia dla kierowców flotowych mają sens?
Czy szkolenia dla kierowców flotowych mają sens?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm zastanawia się, czy szkolenia dla kierowców flotowych są potrzebne, czy to tylko niepotrzebny wydatek. Według uczestników tego typu szkoleń są bardzo pożyteczne. Muszą być jednak dobrze zaplanowane.

Jak szkoli kierowców Kampania Piwowarska

REKLAMA

Kursy dla kierowców zwykle kojarzą się z nudą, pokazywaniem mało zachęcających statystyk i czytaniem kodeksu drogowego. Ty Ale nie w Kompanii Piwowarskiej! Program Świadomy Kierowca KP prezentuje nowe podejście do kwestii bezpiecznej i ekonomicznej jazdy. Dzięki specjalnym, angażującym szkoleniom firmowi kierowcy samochodów osobowych będą rozważniej poruszać się po drogach i pewniej czuć się za kierownicą. 

REKLAMA

Świadomy Kierowca KP to w pewnym sensie oddolna inicjatywa pracowników Kompanii Piwowarskiej. Autorem projektu jest Jarek Szymankiewicz, kierownik działu skarbu, który zgłosił swój pomysł w ramach dwustronnej komunikacji wewnętrznej w firmie. Świadomy Kierowca KP łączy w sobie zagadnienia z dwóch niezwykle istotnych obszarów zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. Jeden z nich dotyczy ograniczania zużycia energii i emisji CO2, drugi – przeciwdziałania nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Realizując kursy dla pracowników, firma chce m.in. zwiększać świadomość kierowców i minimalizować ryzyko powstawania wypadków przy pracy.

Zobacz też: Odliczenie VAT przy wykorzystaniu prywatnego samochodu w celach służbowych

REKLAMA

Na etapie pilotażowym, który miał miejsce w marcu ubiegłego roku, 30 kierowców KP z Warszawy i Łodzi zaproszono do udziału w szkoleniu z defensywnej eko jazdy. Składały się na nie: e-learning, wykłady dotyczące bezpieczeństwa, podstawy pierwszej pomocy oraz omówienie prawidłowych zachowań podczas wypadku. Jednak głównym elementem była nie teoria, ale praktyka. Taka formuła programu Świadomy Kierowca KP powoduje, że skuteczniej motywuje on prowadzących pojazdy do zmiany zachowania na drodze. Konfrontacja własnej wiedzy pracowników z tą wyniesioną ze szkolenia przyniosła zaskakujące efekty. 

– Jeżdżę samochodem około 25-30 lat i do tej pory miałem wrażenie, że robię to dość dobrze i bezpiecznie. Jednak na szkoleniu okazało się, że wszystkiego muszę nauczyć się na nowo. Bardzo dziękuję organizatorom, bo to szkolenie naprawdę dużo mi dało – mówi Marek Rafiński z Kompanii Piwowarskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy dla pracownika. Skutki podatkowe.

Wnioski ze szkolenia kierowców

Wyniki uzyskane przez grupę pilotażową były na tyle obiecujące, że podjęto decyzję o uruchomieniu programu dla wszystkich kierowców firmowych samochodów osobowych. W ciągu pierwszego roku kurs zaliczyło już ok. 300 osób, a kolejnych 600 zostanie przeszkolonych do marca 2015. Tym samym ponad ¼ pracowników KP, a zarazem niemal wszyscy użytkownicy aut służbowych w firmie zostaną przeszkoleni, co w polskich realiach biznesowych zasługuje na uznanie. Dodatkowo w ramach projektu już od zeszłego roku wszystkie nabywane samochody osobowe są wyposażane w czujniki cofania, a przede wszystkim komputer wspomagający bezpieczny i ekologiczny styl jazdy oraz wbudowany zestaw głośnomówiący.

Zobacz też: Jak prawidłowo mierzyć głębokość bieżnika?

- Wyposażenie auta w połączeniu z umiejętnościami przeszkolonego kierowcy powinno się przełożyć na znaczący wzrost bezpieczeństwa i komfortu pracy nas wszystkich, którzy często spędzamy wiele godzin za kierownicą – mówi Jarek Szymankiewicz. – Ponadto dzięki szkoleniom kierowcy w KP mają poczucie, że wnoszą swój wkład w ochronę zasobów naturalnych, do czego wszyscy w firmie dążymy. Jednocześnie są ambasadorami odpowiedzialnej konsumpcji, czyli promują postawę niewsiadania za kółko po najmniejszej choćby ilości alkoholu.

Źródło: Materiały prasowe Kompanii Piwowarskiej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA