Leasing - sposób finansowania taboru autokarowego
REKLAMA
REKLAMA
Leasing autobusów wzrost o 39 % w 2012 r.
REKLAMA
Z danych Związku Polskiego Leasingu wynika, że w 2012 r. firmy leasingowe sfinansowały o 39% więcej takich pojazdów niż rok wcześniej. Ponad dwukrotnie wyższą dynamikę, 70% rok do roku, osiągnęła spółka BZ WBK Leasing, zajmując trzecie miejsce w tym sektorze. Robert Sokołowski, dyrektor departamentu sprzedaży biznesowej i korporacyjnej w BZ WBK Leasing, wskazuje, że wzrost zainteresowania leasingiem to pozytywny sygnał, gdyż w Europie Zachodniej to już standard, że autobusy jeżdżą w leasingu. W Polsce ten sposób finansowania floty komunikacyjnej dopiero zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Duże firmy, w tym te świadczące usługi transportu publicznego, najczęściej traktują go jako alternatywę dla kredytu inwestycyjnego. Warto jednak podkreślić, że biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku autobusów, leasing to rozwiązanie optymalne, gdyż umożliwia firmie realizację dużej inwestycji przy zachowaniu płynności finansowej i wymiernych korzyści podatkowych – tłumaczy Robert Sokołowski.
Rynek autobusów w 2012 r.
Rynek autobusów przez cały ubiegły rok, zmagał się z dużymi problemami. Jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2012 r. odnotowano dość znaczny spadek
(- 18% r/r) liczby rejestracji nowych autobusów w Polsce . Krajowi przewoźnicy zakupili ich łącznie 1279 sztuk. Jednak, i warto to podkreślić, co najmniej 67% z nich, zostało sfinansowanych leasingiem (850 sztuk) . Klienci korzystający z naszych usług to przede wszystkim duże podmioty. Z naszych doświadczeń wynika, że są to leasingobiorcy, którzy oczekują od instytucji finansowych indywidualnego podejścia i jednocześnie kompleksowej obsługi na najwyższym poziomie, którą gwarantujemy poprzez sieć wyspecjalizowanych doradców obsługujących wyłącznie największe podmioty. W ubiegłym roku z naszej oferty skorzystał m.in. Souter Holdings Poland, brytyjski przewoźnik świadczący ekspresowe przewozy autokarowe pod marką PolskiBus.com – komentuje Robert Sokołowski.
Współpraca pomiędzy Souter Holdings Poland i BZ WBK Leasing rozpoczęła się w połowie 2011 r., kiedy to brytyjski przewoźnik wziął w leasing 18 autokarów o wartości 23 mln zł. Kolejny kontrakt na zakup 23 nowoczesnych, piętrowych autobusów podpisano w połowie 2012 r. Decydującym czynnikiem był fakt, że nie angażowaliśmy środków własnych na rozwój biznesu, a teraz nasze autobusy zarabiają same na siebie – uzasadnia wybór Przemysław Szycher z Souter Holdings Poland.
Rynek autobusów w 2013 r.
2013 r. ze względu na utrzymującą się niepewność gospodarczą nie będzie z pewnością łatwy, ani dla przedsiębiorców, ani dla firm leasingowych. W takiej sytuacji jednak rośnie atrakcyjność leasingu, będącego uniwersalną, stosunkowo łatwo dostępną i korzystną podatkowo formą finansowania inwestycji, w tym również tych o dużej wartości – podsumowuje Robert Sokołowski.
Źródło: Materiały prasowe BZ WBK Leasing
REKLAMA
REKLAMA