REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia dla kierowców - czy warto?

Kursy doszkalające dla kierowców podniosą bezpieczeństwo i obniżą koszty eksploatacji pojazdów
Kursy doszkalające dla kierowców podniosą bezpieczeństwo i obniżą koszty eksploatacji pojazdów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dodatkowe szkolenia dla kierowców powinny być obligatoryjne dla każdej firmy wykorzystującej flotę samochodową. Kursy są różne - począwszy od techniki bezpiecznej jazdy, aż po technikę jazdy ekonomicznej.

Szkolenia z techniki jazdy samochodem to przede wszystkim treningi praktyczne, ale również nauka eco drivingu, a nawet kursy ratownictwa i pierwszej pomocy. Podczas zajęć kierowcy zostają przeszkoleni z trudnych manewrów pojazdem, jazdy w ciężkich warunkach czy wychodzenia cało z poślizgu. Oprócz praktycznych umiejętności podczas takiego kursu można nabyć wiedzę dotyczącą prawidłowego i bezpiecznego ustawienia foteli, skutków jazdy na tzw. „luzie” czy też ciągłego wciskania sprzęgła. Instruktorzy odpowiadają także na pytania: czy poduszka powietrzna zawsze ratuje życie, czy ABS skraca drogę hamowania etc.

REKLAMA

Kursy dla kierowców - dla których firm?

REKLAMA

Odpowiedź na to pytanie należy zacząć od analizy problemu, czyli liczby stłuczek i wypadków wynikających z brawury lub też braku umiejętności. – W takiej sytuacji przydatny jest system monitoringu pojazdów – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl. – Fleet manager z łatwością może sprawdzić prędkość z jaką poruszają się kierowcy, a następnie porównać te informacje z danymi pochodzącymi z kolizji – dodaje 

W zależności od oceny sytuacji dobiera się odpowiedni rodzaj szkolenia. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie dokonać wyboru bądź w sposób prawidłowy ocenić umiejętności poszczególnych pracowników, można skorzystać z pomocy zewnętrznych firm, które współpracują ze szkołami bezpiecznej jazdy.
Po odbytym kursie warto także monitorować zmiany w statystykach floty, a niektóre z nich powtarzać co roku. Co ważne, nie zawsze trzeba wysyłać na szkolenie wszystkich pracowników. Do szkolenia tego typu nie trzeba za bardzo namawiać pracowników. Takie pomysły zazwyczaj spotykają się z pozytywną reakcją.

Jak wybrać odpowiedni kurs?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy dokonamy już wyboru szkolenia oraz osób, które wezmą w nich udział, warto pochylić się wyborem odpowiedniej szkoły. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę? Wątpliwości nie ulega fakt, że zarówno oferty jak i ceny akademii szkolących kierowców są zbliżone do siebie. W takiej sytuacji można skorzystać z doświadczenia kolegów i po prostu pytać o opinie innych fleet managerów. Okazji z pewnością nie zabraknie, gdyż często można ich spotkać na branżowych konferencjach i targach.

Źródło: Materiały prasowe Flotis.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA