REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenia dla kierowców - czy warto?

Kursy doszkalające dla kierowców podniosą bezpieczeństwo i obniżą koszty eksploatacji pojazdów
Kursy doszkalające dla kierowców podniosą bezpieczeństwo i obniżą koszty eksploatacji pojazdów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dodatkowe szkolenia dla kierowców powinny być obligatoryjne dla każdej firmy wykorzystującej flotę samochodową. Kursy są różne - począwszy od techniki bezpiecznej jazdy, aż po technikę jazdy ekonomicznej.

Szkolenia z techniki jazdy samochodem to przede wszystkim treningi praktyczne, ale również nauka eco drivingu, a nawet kursy ratownictwa i pierwszej pomocy. Podczas zajęć kierowcy zostają przeszkoleni z trudnych manewrów pojazdem, jazdy w ciężkich warunkach czy wychodzenia cało z poślizgu. Oprócz praktycznych umiejętności podczas takiego kursu można nabyć wiedzę dotyczącą prawidłowego i bezpiecznego ustawienia foteli, skutków jazdy na tzw. „luzie” czy też ciągłego wciskania sprzęgła. Instruktorzy odpowiadają także na pytania: czy poduszka powietrzna zawsze ratuje życie, czy ABS skraca drogę hamowania etc.

REKLAMA

Kursy dla kierowców - dla których firm?

REKLAMA

Odpowiedź na to pytanie należy zacząć od analizy problemu, czyli liczby stłuczek i wypadków wynikających z brawury lub też braku umiejętności. – W takiej sytuacji przydatny jest system monitoringu pojazdów – mówi Małgorzata Słodownik manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl. – Fleet manager z łatwością może sprawdzić prędkość z jaką poruszają się kierowcy, a następnie porównać te informacje z danymi pochodzącymi z kolizji – dodaje 

W zależności od oceny sytuacji dobiera się odpowiedni rodzaj szkolenia. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie dokonać wyboru bądź w sposób prawidłowy ocenić umiejętności poszczególnych pracowników, można skorzystać z pomocy zewnętrznych firm, które współpracują ze szkołami bezpiecznej jazdy.
Po odbytym kursie warto także monitorować zmiany w statystykach floty, a niektóre z nich powtarzać co roku. Co ważne, nie zawsze trzeba wysyłać na szkolenie wszystkich pracowników. Do szkolenia tego typu nie trzeba za bardzo namawiać pracowników. Takie pomysły zazwyczaj spotykają się z pozytywną reakcją.

Jak wybrać odpowiedni kurs?

Kiedy dokonamy już wyboru szkolenia oraz osób, które wezmą w nich udział, warto pochylić się wyborem odpowiedniej szkoły. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę? Wątpliwości nie ulega fakt, że zarówno oferty jak i ceny akademii szkolących kierowców są zbliżone do siebie. W takiej sytuacji można skorzystać z doświadczenia kolegów i po prostu pytać o opinie innych fleet managerów. Okazji z pewnością nie zabraknie, gdyż często można ich spotkać na branżowych konferencjach i targach.

Źródło: Materiały prasowe Flotis.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA