Kurierskie vany roku
REKLAMA
REKLAMA
Konkurs "CEP Van of the Year"
REKLAMA
W tym roku już po raz 14. wydawnictwo ETM ze Stuttgartu zorganizowało konkurs "CEP Van of the Year". Zespół 38 profesjonalistów z branży kurierskiej i pocztowej (tzw. CEP) ocenił łącznie 22 modele samochodów, wybierając najlepsze z nich w czterech kategoriach. Na co dzień eksperci ci zarządzają własnymi flotami pojazdów, są więc obeznani z wymaganiami, jakie stawia się przed autami dostawczymi. Bazując na tych doświadczeniach, poszczególne modele poddano zróżnicowanym próbom w rzeczywistych warunkach. Po każdej jeździe testowej kierowcy wypełniali formularz ocen podzielony na kilka sekcji (funkcjonalność, komfort jazdy, prowadzenie, design oraz, rzecz jasna, ekonomia). W sumie, podczas testów w rejonie dawnego Księstwa Bergu odbyto 600 jazd, pokonując ponad 14 tys. km.
Tytuły "CEP Van of The Year 2014" dla Vito i Sprintera
REKLAMA
Mercedes-Benz Vito wyprzedził silną konkurencję i zajął pierwsze miejsce w kategorii "aut dostawczych do 3 ton". Podobnie jak w latach poprzednich, model doceniono przede wszystkim za niezrównany układ napędowy oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
Sprinter po raz kolejny zatriumfował w kategorii "aut dostawczych do 3,5 tony" - tak samo, jak przez minione 8 lat. Jury było pod wrażeniem jego wydajności, komfortu jazdy oraz poziomu bezpieczeństwa.
Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy spełniający restrykcyjną normę Euro VI we wszystkich wersjach silnikowych. Rygorystyczne limity emisji spalin pomagają mu spełnić silniki BlueTEC oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wtryskujący czynnik AdBlue do spalin. Technologia ta sprawdziła się już w ponad 100 tys. pojazdów użytkowych Mercedes-Benz.
Nagrodę w kategorii Bezpieczeństwo przyznano dla układu Crosswind Assist
Kolejną nagrodę Mercedes-Benz zdobył za układ Crosswind Assist, który zajął pierwsze miejsce w specjalnej kategorii "Bezpieczeństwo".
REKLAMA
Crosswind Assist niemal całkowicie kompensuje - w granicach fizycznych możliwości - wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. W rezultacie znacznie spada poziom stresu u kierowcy, nie musi on bowiem tak intensywnie korygować toru jazdy w obliczu nagłych podmuchów. Crosswind Assist bazuje na standardowym układzie Electronic Stability Program (ESP®) i jest aktywowany przy prędkości 80 km/h lub wyższej.
Crosswind Assist należy do standardowego wyposażenia Sprintera. Lista opcjonalnych systemów bezpieczeństwa modelu obejmuje: Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist i Lane Keeping Assist.
Źródło: Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA