REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurierskie vany roku

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Modele Mercedes-Benz - Vito113 CDI oraz Sprinter 316 CDI zostały uhonorowane tytułami kurierskich vanów roku - "CEP Van of the Year 2014".

Konkurs "CEP Van of the Year"

REKLAMA

W tym roku już po raz 14. wydawnictwo ETM ze Stuttgartu zorganizowało konkurs "CEP Van of the Year". Zespół 38 profesjonalistów z branży kurierskiej i pocztowej (tzw. CEP) ocenił łącznie 22 modele samochodów, wybierając najlepsze z nich w czterech kategoriach. Na co dzień eksperci ci zarządzają własnymi flotami pojazdów, są więc obeznani z wymaganiami, jakie stawia się przed autami dostawczymi. Bazując na tych doświadczeniach, poszczególne modele poddano zróżnicowanym próbom w rzeczywistych warunkach. Po każdej jeździe testowej kierowcy wypełniali formularz ocen podzielony na kilka sekcji (funkcjonalność, komfort jazdy, prowadzenie, design oraz, rzecz jasna, ekonomia). W sumie, podczas testów w rejonie dawnego Księstwa Bergu odbyto 600 jazd, pokonując ponad 14 tys. km.

Tytuły "CEP Van of The Year 2014" dla Vito i Sprintera

REKLAMA

Mercedes-Benz Vito wyprzedził silną konkurencję i zajął pierwsze miejsce w kategorii "aut dostawczych do 3 ton". Podobnie jak w latach poprzednich, model doceniono przede wszystkim za niezrównany układ napędowy oraz wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Sprinter po raz kolejny zatriumfował w kategorii "aut dostawczych do 3,5 tony" - tak samo, jak przez minione 8 lat. Jury było pod wrażeniem jego wydajności, komfortu jazdy oraz poziomu bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprinter to pierwszy na świecie samochód dostawczy spełniający restrykcyjną normę Euro VI we wszystkich wersjach silnikowych. Rygorystyczne limity emisji spalin pomagają mu spełnić silniki BlueTEC oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wtryskujący czynnik AdBlue do spalin. Technologia ta sprawdziła się już w ponad 100 tys. pojazdów użytkowych Mercedes-Benz.

Nagrodę w kategorii Bezpieczeństwo przyznano dla układu Crosswind Assist

Kolejną nagrodę Mercedes-Benz zdobył za układ Crosswind Assist, który zajął pierwsze miejsce w specjalnej kategorii "Bezpieczeństwo".

REKLAMA

Crosswind Assist niemal całkowicie kompensuje - w granicach fizycznych możliwości - wpływ bocznego wiatru na prowadzenie pojazdu. W rezultacie znacznie spada poziom stresu u kierowcy, nie musi on bowiem tak intensywnie korygować toru jazdy w obliczu nagłych podmuchów. Crosswind Assist bazuje na standardowym układzie Electronic Stability Program (ESP®) i jest aktywowany przy prędkości 80 km/h lub wyższej.

Crosswind Assist należy do standardowego wyposażenia Sprintera. Lista opcjonalnych systemów bezpieczeństwa modelu obejmuje: Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist i Lane Keeping Assist.

Źródło: Mercedes-Benz

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA