REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rafał Nawłoka
Fot. DPD
Fot. DPD
Ken Buslay

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.

Od kilku lat obserwujemy więc tendencję przesuwania się punktu ciężkości, jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji na Klienta indywidualnego. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością konsumencką oraz ze zmianą zwyczajów konsumenckich, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w Internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Trójkąt nadawca - firma kurierska - odbiorca jest systemem naczyń połączonych, wymagającym koncentracji na zaspokojeniu potrzeb wszystkich jego podmiotów. Przesunięcie akcentów z nadawcy do szerszej perspektywy koncentrującej uwagę również na odbiorcy wymaga od firm kurierskich stałego rozwoju narzędzi skutecznej komunikacji z Klientem ostatecznym.

Firmy kurierskie dla klienta indywidualnego

Analizując segment B2C trzeba więc wziąć pod uwagę potrzeby zarówno klientów biznesowych jak i indywidualnych. Przy obsłudze segmentu B2C największym wyzwaniem dla firm kurierskich jest zastanie adresata w domu. Trudno oczekiwać by odbiorca przebywał stale pod jednym adresem. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zaoferowaliśmy produkt DPD Consumer Premium, który zwiększa skuteczność doręczeń, a tym samym konkurencyjność firm z nami współpracujących, ale również gwarantuje satysfakcję końcowym odbiorcom.

Narzędzie to pokazuje dostępność naszych kurierów w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Odbiorca ma również komfort samodzielnego wyboru czasu i miejsca dostarczenia przesyłki oraz sposobu informowania o jej statusie.

REKLAMA

Klient, wybierając lub rezygnując z dodatkowych opcji, sam definiuje ostateczną cenę usługi. Staramy się systematycznie rozwijać narzędzia zwiększające precyzję dostawy i tym samym zadowolenie Klienta. Odzwierciedleniem tego było wprowadzenie z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy, nowego rozwiązania skierowanego do sektora e-commerce z myślą o Kliencie indywidualnym – iSMS (SMS interaktywny). Usługa „iSMS” ma wspomagać proces doręczeń zwiększając prawdopodobieństwo spotkania odbiorcy i kuriera, a tym samym realizację dostawy zamówionego towaru w określonym dniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń.

To co jest z kolei najistotniejsze w obsłudze logistycznej dla odbiorcy to wygoda i opcje dodatkowe dostawy: łatwa i czytelna aplikacja do śledzenia paczki, możliwość wyboru miejsca dostarczenia, skuteczne i szybkie doręczenie, krótki czas doręczeń, dogodne formy płatności, przejrzyste procedury reklamacyjne i optymalne koszt).

Idąc z duchem czasu coraz więcej operacji logistycznych podlega procesowi informatyzacji. Ma to swoje zalety. Manualne rozwiązania sprzed lat zostają zastępowane procesami automatycznymi, co pozwala na eliminację błędów ludzkich. Dodatkowo skala działalności dużej firmy kurierskiej jest dziś tak duża, że bez systemów informatycznych nie można już operować.

Nowoczesne technologie na rynku kurierskim

Postępujący proces informatyzacji społeczeństwa sprawia, że dziś już niemal każdy konsument na co dzień posługuje się rozwiązaniami informatycznymi – mobilny styl życia sprawia, że zamawiając usługę czy produkt naturalnym jest teraz korzystanie z sieci, uzyskanie informacji zwrotnej o losach zamówienia przez e-mail czy SMS. Również w branży usług kurierskich korzystamy z wszystkich dobrodziejstw informatyzacji. E-rozwiązania wykorzystywane są bowiem na każdym etapie dostawy paczki i komunikacji z Klientem.


Rosnąca rola narzędzi komunikacyjnych i coraz większa potrzeba uzyskiwania szybkich informacji zwrotnych są dziś zupełnie naturalne (w tzw. ‘kurierce’ są to m.in. systemy Track&Trace, systemy awizacji przesyłek, iSMS). DPD Polska jest w o tyle komfortowej sytuacji, że od lat dysponuje własnym systemem informatycznych i operacyjnym, dostosowanym do potrzeb naszych Klientów i odbiorców, dzięki czemu w każdej sytuacji może elastycznie reagować na zmieniające się trendy rynkowe, czy oczekiwania Klienta.

System pozwala nam zastosować wiele rozwiązań obsługi Klientów: integrację systemów, programy off- i on-line’owe, zarządzanie przesyłkami z poziomu Klienta, np. za pomocą platformy Web-Klient, rozmaite rozwiązania operacyjne, między innymi automatyczne przekazywanie procedur na hand-heldy.

Jednocześnie zmienia się specyfika rynku, dlatego właśnie stale wprowadzamy nowe rozwiązania operacyjne i technologiczne. Niektóre z nich powstają z myślą o konkretnym Kliencie. Prowadzimy stałą aktualizację, integrację systemów i narzędzi, w celu zwiększenia naszej elastyczności oraz efektywności świadczenia naszych usług.

Wysoką jakość można osiągnąć przede wszystkim dzięki sprawnej komunikacji na poszczególnych etapach łańcucha logistycznego, pełnej i szybkiej informacji. W przypadku klienta indywidualnego będzie to dotyczyć głównie informowania o statusie przesyłki (służą temu m.in. iSMS, SMS Awizo, e-mail Awizo, dedykowany dział tracingu), ustalania konkretnych godzin dostarczenia paczki i indywidualnych właściwości trybu, w jakim odbywa się usługa.

Zawsze staramy się brać pod uwagę wszystkie życzenia Klienta dotyczące sposobu dostarczenia paczki i tak włączać je w nasz łańcuch dostaw, by realizować zlecenia kompleksowo. Istotna jest również transparentność i szczerość w kontaktach z Klientem, z którym wolimy wyjaśnić ewentualny problem i zaproponować rozwiązanie niż udawać, że problem nie istnieje.

Uprzedzamy również o mogących wystąpić utrudnieniach w dostawie (sytuacja taka miała miejsce podczas powodzi, trudnych warunków pogodowych minionej zimy, czy chociażby w dniach wizyty Prezydenta USA w Warszawie). 

Kluczowa jest więc tutaj otwarta komunikacja dotycząca zakresu usługi pomiędzy operatorem kurierskim, klientem, a ostatecznym odbiorcą.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA