REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rafał Nawłoka
Fot. DPD
Fot. DPD
Ken Buslay

REKLAMA

REKLAMA

Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.

Od kilku lat obserwujemy więc tendencję przesuwania się punktu ciężkości, jeżeli chodzi o podejmowanie decyzji na Klienta indywidualnego. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością konsumencką oraz ze zmianą zwyczajów konsumenckich, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w Internecie.

REKLAMA

Trójkąt nadawca - firma kurierska - odbiorca jest systemem naczyń połączonych, wymagającym koncentracji na zaspokojeniu potrzeb wszystkich jego podmiotów. Przesunięcie akcentów z nadawcy do szerszej perspektywy koncentrującej uwagę również na odbiorcy wymaga od firm kurierskich stałego rozwoju narzędzi skutecznej komunikacji z Klientem ostatecznym.

Firmy kurierskie dla klienta indywidualnego

REKLAMA

Analizując segment B2C trzeba więc wziąć pod uwagę potrzeby zarówno klientów biznesowych jak i indywidualnych. Przy obsłudze segmentu B2C największym wyzwaniem dla firm kurierskich jest zastanie adresata w domu. Trudno oczekiwać by odbiorca przebywał stale pod jednym adresem. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, zaoferowaliśmy produkt DPD Consumer Premium, który zwiększa skuteczność doręczeń, a tym samym konkurencyjność firm z nami współpracujących, ale również gwarantuje satysfakcję końcowym odbiorcom.

Narzędzie to pokazuje dostępność naszych kurierów w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Odbiorca ma również komfort samodzielnego wyboru czasu i miejsca dostarczenia przesyłki oraz sposobu informowania o jej statusie.

Klient, wybierając lub rezygnując z dodatkowych opcji, sam definiuje ostateczną cenę usługi. Staramy się systematycznie rozwijać narzędzia zwiększające precyzję dostawy i tym samym zadowolenie Klienta. Odzwierciedleniem tego było wprowadzenie z myślą o odbiorcach, którym szczególnie zależy na elastyczności dostawcy, nowego rozwiązania skierowanego do sektora e-commerce z myślą o Kliencie indywidualnym – iSMS (SMS interaktywny). Usługa „iSMS” ma wspomagać proces doręczeń zwiększając prawdopodobieństwo spotkania odbiorcy i kuriera, a tym samym realizację dostawy zamówionego towaru w określonym dniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teraz za pośrednictwem SMS-a, można zmienić termin dostarczenia przesyłki. A to tylko jedno z wielu urozmaiceń.

REKLAMA

To co jest z kolei najistotniejsze w obsłudze logistycznej dla odbiorcy to wygoda i opcje dodatkowe dostawy: łatwa i czytelna aplikacja do śledzenia paczki, możliwość wyboru miejsca dostarczenia, skuteczne i szybkie doręczenie, krótki czas doręczeń, dogodne formy płatności, przejrzyste procedury reklamacyjne i optymalne koszt).

Idąc z duchem czasu coraz więcej operacji logistycznych podlega procesowi informatyzacji. Ma to swoje zalety. Manualne rozwiązania sprzed lat zostają zastępowane procesami automatycznymi, co pozwala na eliminację błędów ludzkich. Dodatkowo skala działalności dużej firmy kurierskiej jest dziś tak duża, że bez systemów informatycznych nie można już operować.

Nowoczesne technologie na rynku kurierskim

Postępujący proces informatyzacji społeczeństwa sprawia, że dziś już niemal każdy konsument na co dzień posługuje się rozwiązaniami informatycznymi – mobilny styl życia sprawia, że zamawiając usługę czy produkt naturalnym jest teraz korzystanie z sieci, uzyskanie informacji zwrotnej o losach zamówienia przez e-mail czy SMS. Również w branży usług kurierskich korzystamy z wszystkich dobrodziejstw informatyzacji. E-rozwiązania wykorzystywane są bowiem na każdym etapie dostawy paczki i komunikacji z Klientem.


Rosnąca rola narzędzi komunikacyjnych i coraz większa potrzeba uzyskiwania szybkich informacji zwrotnych są dziś zupełnie naturalne (w tzw. ‘kurierce’ są to m.in. systemy Track&Trace, systemy awizacji przesyłek, iSMS). DPD Polska jest w o tyle komfortowej sytuacji, że od lat dysponuje własnym systemem informatycznych i operacyjnym, dostosowanym do potrzeb naszych Klientów i odbiorców, dzięki czemu w każdej sytuacji może elastycznie reagować na zmieniające się trendy rynkowe, czy oczekiwania Klienta.

System pozwala nam zastosować wiele rozwiązań obsługi Klientów: integrację systemów, programy off- i on-line’owe, zarządzanie przesyłkami z poziomu Klienta, np. za pomocą platformy Web-Klient, rozmaite rozwiązania operacyjne, między innymi automatyczne przekazywanie procedur na hand-heldy.

Jednocześnie zmienia się specyfika rynku, dlatego właśnie stale wprowadzamy nowe rozwiązania operacyjne i technologiczne. Niektóre z nich powstają z myślą o konkretnym Kliencie. Prowadzimy stałą aktualizację, integrację systemów i narzędzi, w celu zwiększenia naszej elastyczności oraz efektywności świadczenia naszych usług.

Wysoką jakość można osiągnąć przede wszystkim dzięki sprawnej komunikacji na poszczególnych etapach łańcucha logistycznego, pełnej i szybkiej informacji. W przypadku klienta indywidualnego będzie to dotyczyć głównie informowania o statusie przesyłki (służą temu m.in. iSMS, SMS Awizo, e-mail Awizo, dedykowany dział tracingu), ustalania konkretnych godzin dostarczenia paczki i indywidualnych właściwości trybu, w jakim odbywa się usługa.

Zawsze staramy się brać pod uwagę wszystkie życzenia Klienta dotyczące sposobu dostarczenia paczki i tak włączać je w nasz łańcuch dostaw, by realizować zlecenia kompleksowo. Istotna jest również transparentność i szczerość w kontaktach z Klientem, z którym wolimy wyjaśnić ewentualny problem i zaproponować rozwiązanie niż udawać, że problem nie istnieje.

Uprzedzamy również o mogących wystąpić utrudnieniach w dostawie (sytuacja taka miała miejsce podczas powodzi, trudnych warunków pogodowych minionej zimy, czy chociażby w dniach wizyty Prezydenta USA w Warszawie). 

Kluczowa jest więc tutaj otwarta komunikacja dotycząca zakresu usługi pomiędzy operatorem kurierskim, klientem, a ostatecznym odbiorcą.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

REKLAMA

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA