REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Grupa GEFCO: 223 mln euro zysku

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Grupa GEFCO ogłosiła wyniki finansowe za rok 2011. Roczny obrót Grupy wyniósł 3 782 000 000 euro. To o 12,9 proc. więcej niż w poprzednim roku.

Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom w wysokości 223 mln euro, stanowiąc 5,9% obrotów. Otwarcie nowych oddziałów oraz znaczny wzrost zewnętrzny pozwoliły Grupie na pozyskanie nowych klientów we wszystkich sektorach przemysłu.
Grupa GEFCO utrzymała rentowność i z powodzeniem kontynuowała swoją strategię rozwoju zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i w trzech strategicznych obszarach biznesu: logistyki dystrybucji motoryzacyjnej, lądowej logistyki dostaw oraz logistyki Overseas. Te osiągnięcia są wynikiem powiązanych działań, takich jak ścisła kontrola kosztów eksploatacyjnych i strukturalnych oraz zintensyfikowana aktywność działu sprzedaży na rynkach o wysokim priorytecie dla biznesu GEFCO.

REKLAMA

Dzięki doświadczeniu Grupy w logistyce motoryzacyjnej, firma osiągnęła wiodącą pozycję wśród międzynarodowych graczy logistycznych przeprowadzających zdywersyfikowane operacje o globalnym zasięgu.


REKLAMA

Z unikalnego doświadczenia Grupy korzysta wielu producentów z różnych sektorów, włączając w to aeronautykę, środki produkcji czy handel specjalistyczny. W obsłudze największych klientów przemysłowych (spoza grupy PSA) GEFCO zanotowało w 2011 r. obrót w wysokości 1 450 500 000 euro, czyli o 19,2% większy w stosunku do poprzedniego roku.

Kontynuacja wzrostu w głównych obszarach rozwoju GEFCO łączy dywersyfikację portfolio klientów z międzynarodowym wzrostem. W 2011 roku Grupa postanowiła zintensyfikować ekspansję, aby lepiej odpowiadać na potrzeby obsługiwanych przedsiębiorstw. Otwarcie nowych oddziałów w Bułgarii i Kazachstanie potwierdziło pozycję grupy w przepływach cross-trade. Jednocześnie rozwój przepływów międzyregionalnych przyczynił się do wzrostu wartości usług, co widoczne jest w Azji, Europie Wschodniej i Ameryce Południowej.

Nabycie w czerwcu 2011 roku 70% akcji Gruppo Mercurio, włoskiego specjalisty w logistyce samochodowej, obecnego na 5 kontynentach, było również ważnym krokiem dla GEFCO. Wzmocniło to pozycję Grupy na arenie międzynarodowej i przyspieszyło rozwój na terenie Azji, a zwłaszcza w Indiach. Rozwój ten był szczególnie dynamiczny w Ameryce Południowej (15% wzrost) oraz w Europie Środkowej i Wschodniej (25% wzrost).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

GEFCO: Co w najbliższych latach

W ciągu najbliższych 10 lat Grupa GEFCO będzie kontynuowała strategię rozwoju poprzez wzrost organiczny jak i ekspansję zewnętrzną, wdrażając w życie cztery kluczowe elementy swojej wizji: być wiodącym, globalnym, efektywnym i odpowiedzialnym graczem na rynku logistycznym.
Rok 2012 będzie decydujący dla dalszego rozwoju Grupy GEFCO, zwłaszcza po decyzji PSA Peugeot Citroën z lutego o otwarciu jej kapitału na sprzedaż.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA