Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych
REKLAMA
REKLAMA
Testowane są wózki widłowe na ogniwa paliwowe
REKLAMA
Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych w Stanach Zjednoczonych w przeciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie, sięgając w czerwcu 2014 roku 220 tys. egzemplarzy. Trend znajduje odzwierciedlenie również na rynku maszyn intralogistycznych. Testowane są wózki działające w oparciu o ogniwa paliwowe.
REKLAMA
Elektryczne pojazdy coraz częściej zastępują modele napędzane olejem napędowym lub gazem nie tylko w lżejszych pracach wewnątrz magazynów, ale również w zadaniach zarezerwowanych dotychczas dla wózków spalinowych – Z punktu widzenia firmy STILL, przełomem było wprowadzenie na rynek RX 60 o udźwigu 8 ton. Parametry tego elektrycznego wózka z dwoma silnikami o łącznej mocy 21 kW są porównywalne z osiągami najcięższych diesli – mówi Tobiasz Jakubczak, ekspert ds. produktu STILL Polska. – Nasi klienci coraz częściej przejawiają zainteresowanie przejściem na napęd elektryczny we wszystkich pojazdach floty. Przykładem może być zakład produkcyjny Schattdecor w Głuchołazach – dodaje ekspert.
Zobacz też: System zarządzania kluczami w magazynie
Wózki widłowe do wykorzystywania w zamkniętych pomieszczeniach
REKLAMA
Schattdecor jest producentem materiałów przeznaczonych do wykończenia mebli. Dostarcza papier dekoracyjny i folię finish do wielu uznanych w branży firm, m.in. takim jak: , Black Red White, Forte czy poddostawcy IKEA na całym świecie. W głuchołaskim zakładzie wytwarzana jest wysokiej jakości folia preimpregnat. Ozdabia się nią powierzchnie drzwiowe, podłogowe i meblowe. Schattdecor oferuje szerokie spektrum folii , w asortymencie spotkamy dekory drewnopodobne z efektami optycznymi i haptycznymi jak również kamieniopodobne i fantazyjne, trendowe wzory.
Procesy intralogistyczne w Schattdecor Głuchołazy wspiera flota 18 maszyn firmy STILL. Dominują wśród nich elektryczne wózki czołowe RX 20 i RX 60, o udźwigu od 1,5 do 5 ton. Maszyny wykorzystywane są do transportu surowca (papieru zadrukowanego) i wyrobów gotowych. Dzięki zerowej emisji spalin, mogą być bez obaw wykorzystywane w zamkniętych magazynach. Minimalizują również ryzyko zanieczyszczenia produktu. Czynnikiem istotnym dla decyzji o wykorzystaniu wózków elektrycznych był również fakt, że są cichsze, bardziej ekologiczne i tańsze w eksploatacji niż pojazdy spalinowe. – Proces produkcji naszego strategicznego produktu jest bardzo wymagający. Materiały dekoracyjne muszą dotrzeć do naszych klientów w nienaruszonym stanie. Bezemisyjne wózki doskonale sprawdzają się w tych warunkach – komentuje Łukasz Majcher, Zastępca Dyrektora Zakładu.
Zobacz też: Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom
Jako że podczas transportu i odkładania ról papieru w pionie istnieje ryzyko ich przechylenia i uszkodzenia, wózki wyposażono w pozycjoner, pionowanie masztu i wygodne minidźwignie pozwalające na precyzyjną kontrolę ładunku. Dwie maszyny mają chwytaki do transportu większych gabarytów.
Ze względów bezpieczeństwa, w części pojazdów ograniczono prędkość maksymalną. Nie wpłynęło to w zauważalny sposób na wydajność pracy, przyczyniło się jednak do ograniczenia liczby kolizji. W nowych maszynach nabywanych przez zakład montowane jest dodatkowe oświetlenie Blue Safety Light. Maszyny są dzięki niemu znacznie lepiej widoczne dla pieszych i innych operatorów.
Prace na zewnątrz zakładu wykonuje kilka wózków spalinowych STILL RX 70. Jednak ze względu na troskę o środowisko, koszty eksploatacji i charakterystykę procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa, Schattdecor konsekwentnie rezygnuje z pojazdów z tego typu napędem.
Źródło: Materiały prasowe STILL
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA