REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych

Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych
Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Coraz popularniejsze w świecie motoryzacji układy napędu hybrydowego, stają się również coraz częściej stosowane w napędzie wózków widłowych.

Testowane są wózki widłowe na ogniwa paliwowe

REKLAMA

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych w Stanach Zjednoczonych w przeciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie, sięgając w czerwcu 2014 roku 220 tys. egzemplarzy. Trend znajduje odzwierciedlenie również na rynku maszyn intralogistycznych. Testowane są wózki działające w oparciu o ogniwa paliwowe.

REKLAMA

Elektryczne pojazdy coraz częściej zastępują modele napędzane olejem napędowym lub gazem nie tylko w lżejszych pracach wewnątrz magazynów, ale również w zadaniach zarezerwowanych dotychczas dla wózków spalinowych – Z punktu widzenia firmy STILL, przełomem było wprowadzenie na rynek RX 60 o udźwigu 8 ton. Parametry tego elektrycznego wózka z dwoma silnikami o łącznej mocy 21 kW są porównywalne z osiągami najcięższych diesli – mówi Tobiasz Jakubczak, ekspert ds. produktu STILL Polska. – Nasi klienci coraz częściej przejawiają zainteresowanie przejściem na napęd elektryczny we wszystkich pojazdach floty. Przykładem może być zakład produkcyjny Schattdecor w Głuchołazach – dodaje ekspert.

Zobacz też: System zarządzania kluczami w magazynie

Wózki widłowe do wykorzystywania w zamkniętych pomieszczeniach

REKLAMA

Schattdecor jest producentem materiałów przeznaczonych do wykończenia mebli. Dostarcza papier dekoracyjny i folię finish do wielu uznanych w branży firm, m.in. takim jak: , Black Red White, Forte czy poddostawcy IKEA na całym świecie. W głuchołaskim zakładzie wytwarzana jest wysokiej jakości folia preimpregnat. Ozdabia się nią powierzchnie drzwiowe, podłogowe i meblowe. Schattdecor oferuje szerokie spektrum folii , w asortymencie spotkamy dekory drewnopodobne z efektami optycznymi i haptycznymi jak również kamieniopodobne i fantazyjne, trendowe wzory.

Procesy intralogistyczne w Schattdecor Głuchołazy wspiera flota 18 maszyn firmy STILL. Dominują wśród nich elektryczne wózki czołowe RX 20 i RX 60, o udźwigu od 1,5 do 5 ton. Maszyny wykorzystywane są do transportu surowca (papieru zadrukowanego) i wyrobów gotowych. Dzięki zerowej emisji spalin, mogą być bez obaw wykorzystywane w zamkniętych magazynach. Minimalizują również ryzyko zanieczyszczenia produktu. Czynnikiem istotnym dla decyzji o wykorzystaniu wózków elektrycznych był również fakt, że są cichsze, bardziej ekologiczne i tańsze w eksploatacji niż pojazdy spalinowe. – Proces produkcji naszego strategicznego produktu jest bardzo wymagający. Materiały dekoracyjne muszą dotrzeć do naszych klientów w nienaruszonym stanie. Bezemisyjne wózki doskonale sprawdzają się w tych warunkach – komentuje Łukasz Majcher, Zastępca Dyrektora Zakładu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Jako że podczas transportu i odkładania ról papieru w pionie istnieje ryzyko ich przechylenia i uszkodzenia, wózki wyposażono w pozycjoner, pionowanie masztu i wygodne minidźwignie pozwalające na precyzyjną kontrolę ładunku. Dwie maszyny mają chwytaki do transportu większych gabarytów.

Ze względów bezpieczeństwa, w części pojazdów ograniczono prędkość maksymalną. Nie wpłynęło to w zauważalny sposób na wydajność pracy, przyczyniło się jednak do ograniczenia liczby kolizji. W nowych maszynach nabywanych przez zakład montowane jest dodatkowe oświetlenie Blue Safety Light. Maszyny są dzięki niemu znacznie lepiej widoczne dla pieszych i innych operatorów.
Prace na zewnątrz zakładu wykonuje kilka wózków spalinowych STILL RX 70. Jednak ze względu na troskę o środowisko, koszty eksploatacji i charakterystykę procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa, Schattdecor konsekwentnie rezygnuje z pojazdów z tego typu napędem.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

REKLAMA