REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych

Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych
Układy hybrydowe i elektryczne w wózkach widłowych
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Coraz popularniejsze w świecie motoryzacji układy napędu hybrydowego, stają się również coraz częściej stosowane w napędzie wózków widłowych.

Testowane są wózki widłowe na ogniwa paliwowe

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych w Stanach Zjednoczonych w przeciągu ostatniego roku zwiększyła się dwukrotnie, sięgając w czerwcu 2014 roku 220 tys. egzemplarzy. Trend znajduje odzwierciedlenie również na rynku maszyn intralogistycznych. Testowane są wózki działające w oparciu o ogniwa paliwowe.

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczne pojazdy coraz częściej zastępują modele napędzane olejem napędowym lub gazem nie tylko w lżejszych pracach wewnątrz magazynów, ale również w zadaniach zarezerwowanych dotychczas dla wózków spalinowych – Z punktu widzenia firmy STILL, przełomem było wprowadzenie na rynek RX 60 o udźwigu 8 ton. Parametry tego elektrycznego wózka z dwoma silnikami o łącznej mocy 21 kW są porównywalne z osiągami najcięższych diesli – mówi Tobiasz Jakubczak, ekspert ds. produktu STILL Polska. – Nasi klienci coraz częściej przejawiają zainteresowanie przejściem na napęd elektryczny we wszystkich pojazdach floty. Przykładem może być zakład produkcyjny Schattdecor w Głuchołazach – dodaje ekspert.

Zobacz też: System zarządzania kluczami w magazynie

Wózki widłowe do wykorzystywania w zamkniętych pomieszczeniach

Schattdecor jest producentem materiałów przeznaczonych do wykończenia mebli. Dostarcza papier dekoracyjny i folię finish do wielu uznanych w branży firm, m.in. takim jak: , Black Red White, Forte czy poddostawcy IKEA na całym świecie. W głuchołaskim zakładzie wytwarzana jest wysokiej jakości folia preimpregnat. Ozdabia się nią powierzchnie drzwiowe, podłogowe i meblowe. Schattdecor oferuje szerokie spektrum folii , w asortymencie spotkamy dekory drewnopodobne z efektami optycznymi i haptycznymi jak również kamieniopodobne i fantazyjne, trendowe wzory.

REKLAMA

Procesy intralogistyczne w Schattdecor Głuchołazy wspiera flota 18 maszyn firmy STILL. Dominują wśród nich elektryczne wózki czołowe RX 20 i RX 60, o udźwigu od 1,5 do 5 ton. Maszyny wykorzystywane są do transportu surowca (papieru zadrukowanego) i wyrobów gotowych. Dzięki zerowej emisji spalin, mogą być bez obaw wykorzystywane w zamkniętych magazynach. Minimalizują również ryzyko zanieczyszczenia produktu. Czynnikiem istotnym dla decyzji o wykorzystaniu wózków elektrycznych był również fakt, że są cichsze, bardziej ekologiczne i tańsze w eksploatacji niż pojazdy spalinowe. – Proces produkcji naszego strategicznego produktu jest bardzo wymagający. Materiały dekoracyjne muszą dotrzeć do naszych klientów w nienaruszonym stanie. Bezemisyjne wózki doskonale sprawdzają się w tych warunkach – komentuje Łukasz Majcher, Zastępca Dyrektora Zakładu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Ewolucja na rynku magazynowym dzięki tymczasowym konstrukcjom

Jako że podczas transportu i odkładania ról papieru w pionie istnieje ryzyko ich przechylenia i uszkodzenia, wózki wyposażono w pozycjoner, pionowanie masztu i wygodne minidźwignie pozwalające na precyzyjną kontrolę ładunku. Dwie maszyny mają chwytaki do transportu większych gabarytów.

Ze względów bezpieczeństwa, w części pojazdów ograniczono prędkość maksymalną. Nie wpłynęło to w zauważalny sposób na wydajność pracy, przyczyniło się jednak do ograniczenia liczby kolizji. W nowych maszynach nabywanych przez zakład montowane jest dodatkowe oświetlenie Blue Safety Light. Maszyny są dzięki niemu znacznie lepiej widoczne dla pieszych i innych operatorów.
Prace na zewnątrz zakładu wykonuje kilka wózków spalinowych STILL RX 70. Jednak ze względu na troskę o środowisko, koszty eksploatacji i charakterystykę procesów produkcyjnych przedsiębiorstwa, Schattdecor konsekwentnie rezygnuje z pojazdów z tego typu napędem.

Źródło: Materiały prasowe STILL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA