REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS

Subskrybuj nas na Youtube
Rema 1000
Rema 1000
Media

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS na przykładzie norweskiej sieci supermarketów spożywczych REMA 1000.

Na przykładzie norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, pokazujemy jak kompletacja głosowa w centrach dystrybucyjnych i zautomatyzowany przepływ palet spowodowały wymierne oszczędności dla dystrybucji detalicznej żywności w spółce.

REKLAMA

Optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki

REKLAMA

Od ponad 20 lat REMA dystrybucja, dział logistyki norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, zarządza procesami magazynowymi współpracując z firmą Consafe Logistics. Spółka stale uaktualnia swój system i usprawnia logistykę w celu osiągnięcia doskonałości w całym łańcuchu dostaw. REMA posiada sześć centrów dystrybucyjnych na terenie Norwegii. Wśród nich warto wymienić dwa: Stavangar, gdzie występuje kompletacja manualna i drugi w Trondheim, gdzie wprowadzono tzw. wózki satelitarne do obsługi towarów suchych w całym magazynie. Wózki satelitarne są to urządzenia do automatycznego odkładania i pobierania palet z regałów wjezdnych.

Jednym z głównych założeń w zarządzaniu logistyką w REMA 1000 było optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki. - Dla nas podstawowym priorytetem jest dostarczenie do klientów końcowych produktów tak tanio i efektywnie, jak to tylko możliwe. Dzięki użyciu systemu WMS wdrożonego przez Consafe Logistics, możemy się skoncentrować na zwiększaniu efektywności przepływów dystrybucyjnych i poprawiać naszą wydajność – mówi Narve Lyder Carlsen, IT Manager, Stavangar REMA. 

Automatyzacja kluczem do oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno magazyn w Stavangar, w którym występuje obsługa ręczna jak i w Trondheim, gdzie 30% towarów jest obsługiwane przez wózki satelitarne, sterowane są przez system WMS. Wszystkie przychodzące palety i 270 stacji kompletacyjnych są obsługiwane automatycznie. Kompletacja odbywa się ręcznie, ale jeśli jakiś sklep zamówi pełną paletę od jednego producenta, wózek satelitarny automatycznie, samodzielnie przygotowuje ją do wydania. - Odkąd wprowadziliśmy automatyzację w naszych procesach logistycznych odnotowaliśmy znacznie większe oszczędności niż początkowo oczekiwaliśmy – mówi Gunnar Pedersen Lian, dyrektor logistyki z magazynu w Trondheim.

Eliminacja błędów dzięki kompletacji głosowej

Oba magazyny używają głosowego systemu kompletacji, dzięki któremu niemal w pełni wyeliminowano błędy przy realizacji tego procesu. Dzięki kompletacji głosowej i kontroli prawidłowego pobrania towaru, osiągnięto dokładność zbliżoną do 100%.
Stavangar określił, iż dzięki kompletacji głosowej wzrost wydajności wyniósł 15% co odpowiada zaoszczędzonym 3 minutom dla każdego zadania kompletacji. Menedżerowie obu magazynów zapewniają, że szybka i skuteczna, a co najistotniejsze bezbłędna kompletacja przynosi wymierne oszczędności finansowe. Ale korzyści są mierzone nie tylko w wydajności. - Pracownicy odpowiedzialni za kompletację mają obie ręce wolne, więc podnoszą towary w sposób bardziej ergonomiczny. Dzięki temu oprócz większej wydajności osiągnęliśmy wyższy poziom bezpieczeństwa pracy i lepszą jakość realizacji zamówień – zapewnia Gunnar Pedersen Lian.

Wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS

W obu magazynach wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS uznano za klucz do efektywności operacyjnej. – Dostajemy precyzyjne informacje o koniecznych do realizacji zadaniach w wyznaczonym przez system przedziale czasowym. Co więcej, menedżerowie magazynów mogą szczegółowo monitorować czynności wykonywane przez pracowników, a w razie potrzeby, za pomocą danych z systemu zwiększyć ich efektywność. Jest to bardzo dobry system do planowania i pomaga nam osiągnąć nasze cele. Bardzo szybko dostrzegamy, że musimy obsadzić załogę na dodatkowe godziny pracy na konkretny dzień – mówi Gunnar Pedersen Lian. - Możemy wyciągać raporty na temat wszystkich działań w magazynie i podejmować decyzje na bieżąco. Widzimy, jak działa magazyn i jak radzą sobie poszczególni pracownicy. Mamy możliwość szybkiego spojrzenia na to, co się dzieje w magazynie. Co ważne, obsługa systemu jest prosta i intuicyjna, co sprawia, że nie ma kłopotu z wdrożeniem w obowiązki nowych pracowników – dodaje Narve Lyder Carlsen.

WMS podgląda wydajność kierowców

Menedżerowie działów IT i logistyki w bardzo prosty sposób mogą uzyskać wszystkie wskaźniki KPI, których potrzebują. Dzięki systemowi WMS możemy obserwować wydajność od kierowców ciężarówek po pracowników zajmujących się kompletacją. Można bez kłopotu zmierzyć, ile palet kierowcy transportują w ciągu godziny lub dnia. Wózki satelitarne optymalizują transfer wielu palet w magazynie w Trondheim. Mają one taką samą wydajność na godzinę, jaką kierowcy ciężarówek mieli w jeden dzień.

Stałe konsultacje kluczem do optymalizacji działania WMS

REMA stoi w obliczu klasycznego problemu jakim jest zwiększanie skali biznesu bez powiększania przestrzeni magazynowej. Dzięki stałej współpracy z Consafe Logistics obie firmy na bieżąco opracowują procedury i narzędzia do optymalizacji przepływów oraz, aby rozwiązywać wszystkie problemy, które się pojawiają. - Regularnie co trzy tygodnie spotykamy się z kierownictwem Consafe Logistics w celu utrzymania jak najwyższego poziomu skuteczności funkcjonowania systemu WMS, który jest bezustannie ulepszany. Warto jednak przy tej okazji wspomnieć o całkowitej autonomii systemu i łatwości jego bieżącej obsługi. Dlatego możemy zdecydowanie i szybko adaptować się do zmian i wykorzystywać logistykę, aby zachowywać przewagę konkurencyjną nad innymi sieciami sklepów - stwierdził Carlsen.

Źródło: Materiały prasowe Consafe Logistics

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA