REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS

Subskrybuj nas na Youtube
Rema 1000
Rema 1000
Media

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS na przykładzie norweskiej sieci supermarketów spożywczych REMA 1000.

Na przykładzie norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, pokazujemy jak kompletacja głosowa w centrach dystrybucyjnych i zautomatyzowany przepływ palet spowodowały wymierne oszczędności dla dystrybucji detalicznej żywności w spółce.

REKLAMA

Optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki

REKLAMA

Od ponad 20 lat REMA dystrybucja, dział logistyki norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, zarządza procesami magazynowymi współpracując z firmą Consafe Logistics. Spółka stale uaktualnia swój system i usprawnia logistykę w celu osiągnięcia doskonałości w całym łańcuchu dostaw. REMA posiada sześć centrów dystrybucyjnych na terenie Norwegii. Wśród nich warto wymienić dwa: Stavangar, gdzie występuje kompletacja manualna i drugi w Trondheim, gdzie wprowadzono tzw. wózki satelitarne do obsługi towarów suchych w całym magazynie. Wózki satelitarne są to urządzenia do automatycznego odkładania i pobierania palet z regałów wjezdnych.

Jednym z głównych założeń w zarządzaniu logistyką w REMA 1000 było optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki. - Dla nas podstawowym priorytetem jest dostarczenie do klientów końcowych produktów tak tanio i efektywnie, jak to tylko możliwe. Dzięki użyciu systemu WMS wdrożonego przez Consafe Logistics, możemy się skoncentrować na zwiększaniu efektywności przepływów dystrybucyjnych i poprawiać naszą wydajność – mówi Narve Lyder Carlsen, IT Manager, Stavangar REMA. 

Automatyzacja kluczem do oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno magazyn w Stavangar, w którym występuje obsługa ręczna jak i w Trondheim, gdzie 30% towarów jest obsługiwane przez wózki satelitarne, sterowane są przez system WMS. Wszystkie przychodzące palety i 270 stacji kompletacyjnych są obsługiwane automatycznie. Kompletacja odbywa się ręcznie, ale jeśli jakiś sklep zamówi pełną paletę od jednego producenta, wózek satelitarny automatycznie, samodzielnie przygotowuje ją do wydania. - Odkąd wprowadziliśmy automatyzację w naszych procesach logistycznych odnotowaliśmy znacznie większe oszczędności niż początkowo oczekiwaliśmy – mówi Gunnar Pedersen Lian, dyrektor logistyki z magazynu w Trondheim.

Eliminacja błędów dzięki kompletacji głosowej

Oba magazyny używają głosowego systemu kompletacji, dzięki któremu niemal w pełni wyeliminowano błędy przy realizacji tego procesu. Dzięki kompletacji głosowej i kontroli prawidłowego pobrania towaru, osiągnięto dokładność zbliżoną do 100%.
Stavangar określił, iż dzięki kompletacji głosowej wzrost wydajności wyniósł 15% co odpowiada zaoszczędzonym 3 minutom dla każdego zadania kompletacji. Menedżerowie obu magazynów zapewniają, że szybka i skuteczna, a co najistotniejsze bezbłędna kompletacja przynosi wymierne oszczędności finansowe. Ale korzyści są mierzone nie tylko w wydajności. - Pracownicy odpowiedzialni za kompletację mają obie ręce wolne, więc podnoszą towary w sposób bardziej ergonomiczny. Dzięki temu oprócz większej wydajności osiągnęliśmy wyższy poziom bezpieczeństwa pracy i lepszą jakość realizacji zamówień – zapewnia Gunnar Pedersen Lian.

Wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS

W obu magazynach wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS uznano za klucz do efektywności operacyjnej. – Dostajemy precyzyjne informacje o koniecznych do realizacji zadaniach w wyznaczonym przez system przedziale czasowym. Co więcej, menedżerowie magazynów mogą szczegółowo monitorować czynności wykonywane przez pracowników, a w razie potrzeby, za pomocą danych z systemu zwiększyć ich efektywność. Jest to bardzo dobry system do planowania i pomaga nam osiągnąć nasze cele. Bardzo szybko dostrzegamy, że musimy obsadzić załogę na dodatkowe godziny pracy na konkretny dzień – mówi Gunnar Pedersen Lian. - Możemy wyciągać raporty na temat wszystkich działań w magazynie i podejmować decyzje na bieżąco. Widzimy, jak działa magazyn i jak radzą sobie poszczególni pracownicy. Mamy możliwość szybkiego spojrzenia na to, co się dzieje w magazynie. Co ważne, obsługa systemu jest prosta i intuicyjna, co sprawia, że nie ma kłopotu z wdrożeniem w obowiązki nowych pracowników – dodaje Narve Lyder Carlsen.

WMS podgląda wydajność kierowców

Menedżerowie działów IT i logistyki w bardzo prosty sposób mogą uzyskać wszystkie wskaźniki KPI, których potrzebują. Dzięki systemowi WMS możemy obserwować wydajność od kierowców ciężarówek po pracowników zajmujących się kompletacją. Można bez kłopotu zmierzyć, ile palet kierowcy transportują w ciągu godziny lub dnia. Wózki satelitarne optymalizują transfer wielu palet w magazynie w Trondheim. Mają one taką samą wydajność na godzinę, jaką kierowcy ciężarówek mieli w jeden dzień.

Stałe konsultacje kluczem do optymalizacji działania WMS

REMA stoi w obliczu klasycznego problemu jakim jest zwiększanie skali biznesu bez powiększania przestrzeni magazynowej. Dzięki stałej współpracy z Consafe Logistics obie firmy na bieżąco opracowują procedury i narzędzia do optymalizacji przepływów oraz, aby rozwiązywać wszystkie problemy, które się pojawiają. - Regularnie co trzy tygodnie spotykamy się z kierownictwem Consafe Logistics w celu utrzymania jak najwyższego poziomu skuteczności funkcjonowania systemu WMS, który jest bezustannie ulepszany. Warto jednak przy tej okazji wspomnieć o całkowitej autonomii systemu i łatwości jego bieżącej obsługi. Dlatego możemy zdecydowanie i szybko adaptować się do zmian i wykorzystywać logistykę, aby zachowywać przewagę konkurencyjną nad innymi sieciami sklepów - stwierdził Carlsen.

Źródło: Materiały prasowe Consafe Logistics

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA