REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS

Subskrybuj nas na Youtube
Rema 1000
Rema 1000
Media

REKLAMA

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS na przykładzie norweskiej sieci supermarketów spożywczych REMA 1000.

Na przykładzie norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, pokazujemy jak kompletacja głosowa w centrach dystrybucyjnych i zautomatyzowany przepływ palet spowodowały wymierne oszczędności dla dystrybucji detalicznej żywności w spółce.

REKLAMA

Optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki

REKLAMA

Od ponad 20 lat REMA dystrybucja, dział logistyki norweskiej sieci supermarketów REMA 1000, zarządza procesami magazynowymi współpracując z firmą Consafe Logistics. Spółka stale uaktualnia swój system i usprawnia logistykę w celu osiągnięcia doskonałości w całym łańcuchu dostaw. REMA posiada sześć centrów dystrybucyjnych na terenie Norwegii. Wśród nich warto wymienić dwa: Stavangar, gdzie występuje kompletacja manualna i drugi w Trondheim, gdzie wprowadzono tzw. wózki satelitarne do obsługi towarów suchych w całym magazynie. Wózki satelitarne są to urządzenia do automatycznego odkładania i pobierania palet z regałów wjezdnych.

Jednym z głównych założeń w zarządzaniu logistyką w REMA 1000 było optymalne wykorzystanie czasu pracy zarówno pracowników magazynu jak i menedżerów logistyki. - Dla nas podstawowym priorytetem jest dostarczenie do klientów końcowych produktów tak tanio i efektywnie, jak to tylko możliwe. Dzięki użyciu systemu WMS wdrożonego przez Consafe Logistics, możemy się skoncentrować na zwiększaniu efektywności przepływów dystrybucyjnych i poprawiać naszą wydajność – mówi Narve Lyder Carlsen, IT Manager, Stavangar REMA. 

Automatyzacja kluczem do oszczędności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zarówno magazyn w Stavangar, w którym występuje obsługa ręczna jak i w Trondheim, gdzie 30% towarów jest obsługiwane przez wózki satelitarne, sterowane są przez system WMS. Wszystkie przychodzące palety i 270 stacji kompletacyjnych są obsługiwane automatycznie. Kompletacja odbywa się ręcznie, ale jeśli jakiś sklep zamówi pełną paletę od jednego producenta, wózek satelitarny automatycznie, samodzielnie przygotowuje ją do wydania. - Odkąd wprowadziliśmy automatyzację w naszych procesach logistycznych odnotowaliśmy znacznie większe oszczędności niż początkowo oczekiwaliśmy – mówi Gunnar Pedersen Lian, dyrektor logistyki z magazynu w Trondheim.

Eliminacja błędów dzięki kompletacji głosowej

Oba magazyny używają głosowego systemu kompletacji, dzięki któremu niemal w pełni wyeliminowano błędy przy realizacji tego procesu. Dzięki kompletacji głosowej i kontroli prawidłowego pobrania towaru, osiągnięto dokładność zbliżoną do 100%.
Stavangar określił, iż dzięki kompletacji głosowej wzrost wydajności wyniósł 15% co odpowiada zaoszczędzonym 3 minutom dla każdego zadania kompletacji. Menedżerowie obu magazynów zapewniają, że szybka i skuteczna, a co najistotniejsze bezbłędna kompletacja przynosi wymierne oszczędności finansowe. Ale korzyści są mierzone nie tylko w wydajności. - Pracownicy odpowiedzialni za kompletację mają obie ręce wolne, więc podnoszą towary w sposób bardziej ergonomiczny. Dzięki temu oprócz większej wydajności osiągnęliśmy wyższy poziom bezpieczeństwa pracy i lepszą jakość realizacji zamówień – zapewnia Gunnar Pedersen Lian.

Wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS

W obu magazynach wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS uznano za klucz do efektywności operacyjnej. – Dostajemy precyzyjne informacje o koniecznych do realizacji zadaniach w wyznaczonym przez system przedziale czasowym. Co więcej, menedżerowie magazynów mogą szczegółowo monitorować czynności wykonywane przez pracowników, a w razie potrzeby, za pomocą danych z systemu zwiększyć ich efektywność. Jest to bardzo dobry system do planowania i pomaga nam osiągnąć nasze cele. Bardzo szybko dostrzegamy, że musimy obsadzić załogę na dodatkowe godziny pracy na konkretny dzień – mówi Gunnar Pedersen Lian. - Możemy wyciągać raporty na temat wszystkich działań w magazynie i podejmować decyzje na bieżąco. Widzimy, jak działa magazyn i jak radzą sobie poszczególni pracownicy. Mamy możliwość szybkiego spojrzenia na to, co się dzieje w magazynie. Co ważne, obsługa systemu jest prosta i intuicyjna, co sprawia, że nie ma kłopotu z wdrożeniem w obowiązki nowych pracowników – dodaje Narve Lyder Carlsen.

WMS podgląda wydajność kierowców

Menedżerowie działów IT i logistyki w bardzo prosty sposób mogą uzyskać wszystkie wskaźniki KPI, których potrzebują. Dzięki systemowi WMS możemy obserwować wydajność od kierowców ciężarówek po pracowników zajmujących się kompletacją. Można bez kłopotu zmierzyć, ile palet kierowcy transportują w ciągu godziny lub dnia. Wózki satelitarne optymalizują transfer wielu palet w magazynie w Trondheim. Mają one taką samą wydajność na godzinę, jaką kierowcy ciężarówek mieli w jeden dzień.

Stałe konsultacje kluczem do optymalizacji działania WMS

REMA stoi w obliczu klasycznego problemu jakim jest zwiększanie skali biznesu bez powiększania przestrzeni magazynowej. Dzięki stałej współpracy z Consafe Logistics obie firmy na bieżąco opracowują procedury i narzędzia do optymalizacji przepływów oraz, aby rozwiązywać wszystkie problemy, które się pojawiają. - Regularnie co trzy tygodnie spotykamy się z kierownictwem Consafe Logistics w celu utrzymania jak najwyższego poziomu skuteczności funkcjonowania systemu WMS, który jest bezustannie ulepszany. Warto jednak przy tej okazji wspomnieć o całkowitej autonomii systemu i łatwości jego bieżącej obsługi. Dlatego możemy zdecydowanie i szybko adaptować się do zmian i wykorzystywać logistykę, aby zachowywać przewagę konkurencyjną nad innymi sieciami sklepów - stwierdził Carlsen.

Źródło: Materiały prasowe Consafe Logistics

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA