REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics buduje kompleks logistyczny w Poznaniu

REKLAMA

REKLAMA

Rohlig Suus Logistics realizuje kolejną inwestycję build-to-suit. W okolicach Poznania powstaje kompleks logistyczny o powierzchni około 12 500 m2.

Poznański oddział ROHLIG SUUS Logistics już w październiku przeniesie się do nowej lokalizacji. Inwestycja została zaprojektowana pod indywidualne wymagania operatora (tzw. obiekt build-to-suit), co pozwoli firmie zoptymalizować procesy logistyczne oraz lepiej spełniać indywidualne potrzeby klientów.

REKLAMA

W nowym obiekcie wdrażany jest nowoczesny system WMS (Warehouse Management System) firmy RedPrairie do zarządzania operacjami w magazynach, zaś operacje przewozowe i terminalowe będą prowadzone w oparciu o system TMS (Transport Management System) Speed.


REKLAMA

Całkowita powierzchnia obiektu wynosi 12 478 m2, z czego ponad 1/4 stanowi terminal przeładunkowy. W porównaniu z dotychczasową siedzibą znacząco wzrośnie powierzchnia terminalowa, a liczba doków zostanie podwojona. Nowy obiekt będzie posiadał 27 doków w części terminalowej, z dodatkową zewnętrzną rampą dla samochodów dystrybucyjnych, oraz 12 doków załadowczych w części magazynu wysokiego składowania. W jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Oznacza to, że możliwości jednoczesnej obsługi samochodów wzrosną o blisko 240%. 

Istotną część inwestycji stanowi także magazyn o powierzchni 8 855 m2. Podczas jego budowy zastosowano nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wpłyną na niższe koszty utrzymania obiektu, jak np. grubsza warstwa izolacyjna oraz oszczędnościowy system oświetleniowy (m.in. energooszczędne źródła światła i czujniki ruchu sterujące oświetleniem). Wymienione działania wpiszą się w proekologiczną postawę ROHLIG SUUS Logistics. Obiekt przewiduje także dodatkowe powierzchnie na biura.

- Obiekt w okolicach Poznania jest po inwestycji w Czeladzi naszym drugim tak znaczącym przedsięwzięciem budowlanym, które jest „szyte na miarę” i przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków w przyszłości. Zdecydowaliśmy się na obiekt typu build-to-suit, gdyż takie rozwiązanie umożliwiło nam lepsze dostosowanie powierzchni do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych, a tych w Poznaniu z roku na rok mamy coraz więcej. Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To tutaj prowadzi większość linii drobnicowych z zachodu, a potem przesyłki są przeładowywane i dystrybuowane do punktów docelowych w różnych miejscach w Polsce. Na rynku poznańskim prosperujemy już od 12 lat. To oddział z tradycjami, a tym samym bogatą wiedzą i doświadczeniem. Patrząc na duży potencjał tego regionu i obserwując nasz stabilny na nim rozwój, budowa nowego i większego obiektu była tylko kwestią czasu – powiedział Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w firmie ROHLIG SUUS Logistics. 

Prace wykonawcze rozpoczęły się w 1. kwartale 2012 roku, natomiast zakończenie oraz przeniesienie operacji do nowej lokalizacji planowane jest w październiku br.

Rohlig Suus Logistics
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA