REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy magazyn na stal w Śląskim Centrum Logistyki SA w Gliwicach

REKLAMA

REKLAMA

Śląskie Centrum Logistyki SA otworzyło nowy, specjalistyczny magazyn do składowania wyrobów stalowych. Obiekt w ciągu 7 miesięcy zbudowała firma Martifer Konstrukcje Sp. z o.o.

Hala magazynowa jest piątą z kolei inwestycją realizowaną na terenie Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach przy ul. Portowej 28. W ostatnich latach wybudowany tu został kolejowy terminal kontenerowy oraz cztery specjalistyczne magazyny klasy A o powierzchniach odpowiednio: 2.500m², 2.500m² 5.000m² i 5.000m². Dzięki tej inwestycji łączna powierzchnia magazynowa którą dysponuje powiększyła się do poziomu 18.000m².

REKLAMA

Dla przewoźników kolejowych

Wraz z powstaniem magazynu Śląskie Centrum Logistyki SA wprowadza na rynek nową, kompleksową i ekologiczną usługę logistyczną „ECO.LOG.STAL”. Jest ona skierowana głównie do producentów wyrobów hutniczych szczególnie blach w kręgach i wyrobów płaskich oraz spedytorów i przewoźników kolejowych. Obejmuje łącznie transport kolejowy towaru od producenta, operacje przeładunkowe oraz krótkie składowanie i dystrybucję własnym transportem samochodowym do ostatecznego klienta.


Warto nadmienić, iż flota samochodowa Śląskiego Centrum Logistyki SA sukcesywnie się powiększa. Jeszcze w tym roku ma liczyć 30 nowych pojazdów, w zestawach z naczepami zwykłymi oraz naczepami typu coilmulde. Posiadana infrastruktura umożliwia bardzo szybką obsługę pełnych składów pociągów o długości do 600m. Stwarza to dla Klientów możliwości optymalnego wykorzystania wagonów i znacznej redukcji kosztów transportu i czasu dostawy. Te korzyści dostrzegli najwięksi światowi producenci wyrobów hutniczych korzystając z nowej usługi ”ECO.LOG.STAL”.

Obsługa logistyczna towarów niebezpiecznych

REKLAMA

Poza usługą ECO.LOG.STAL Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach od kilku lat oferuje obsługę logistyczną towarów niebezpiecznych ADR realizowaną w specjalistycznym magazynie klasy A o pojemności 5500 miejsc paletowych. Magazyn jest zarządzany przez dedykowany system komputerowy WMS wykonany przez firmę LOGIFACT Systemy Logistyczne. Ta inwestycja to odpowiedź Centrum na potrzebę rynku, jest to bowiem jedyne miejsce na południu Polski, w którym można składować tego typu towary bezpiecznie i zgodnie z wszystkimi normami. Usługa jest objęta systemowym audytem przez SQAS Safety and Quality Assesment System, organizacji weryfikującej standardy bezpieczeństwa w branży chemicznej.

Śląskie Centrum Logistyki SA w Gliwicach jest firmą, która od 23 lat oferuje klientom coraz szerszy pakiet usług logistycznych, znacznie wykraczających poza standardowe usługi magazynowe. W oparciu o punktową infrastrukturę logistyczną proponujemy nowoczesne i najwyższej jakości usługi w zakresie transportu samochodowego ładunków, magazynowania i dystrybucji towarów oraz połączenia intermodalne na terminalu kontenerowym obsługiwanym przez PCC Intermodal S.A..

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spółka posiada certyfikaty: Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001 świadczący o wysokiej jakości świadczonych usług logistycznych, AEO, upoważniający do istotnych uproszczeń zarówno w odniesieniu do uproszczeń celnych jak i do bezpieczeństwa i ochrony, SQAS - Safety and Quality Assessement System, system badania i oceny bezpieczeństwa oraz jakości w zakresie modułu magazynowania produktów pakowanych oraz HACCP - Hazard Analysis and Critical Control Points - dla stworzenia możliwości składowania towarów spożywczych. Warto dodać, że w nadchodzących latach przewiduje się dalszą rozbudowę zamkniętych powierzchni magazynowych, utwardzonych placów składowych oraz powiększenie terminala kontenerowego. Planowany jest też rozwój infrastruktury kolejowej, choć już dziś wszystkie hale magazynowe na terenie Centrum mają dostęp do torów kolejowych.

DANE TECHNICZNE MAGAZYNU ECO.LOG.STAL:

  • Powierzchnia magazynu: 4.760m2
  • 2 suwnice o udźwigu 32t i 25t wyposażone w specjalistyczne trawersy elektromagnetyczne 
  • Tor kolejowy w magazynie
  • Powierzchnia biurowa oraz socjalna: 268m2
Śląskie Centrum Logistyki SA
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA