REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

BikeWatch to prosty, lecz innowacyjny wynalazek, który przynosi liczne korzyści użytkownikom dróg. Urządzenie składa się z kosza na śmieci wyposażonego we wbudowany czujnik, rejestrujący zbliżających się rowerzystów z odległości 15–20 metrów oraz sygnalizatora, który informuje kierowców o nadchodzących użytkownikach ścieżki rowerowej. BikeWatch działa w taki sposób, aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, jednocześnie pomagając kierowcom być bardziej świadomymi obecności rowerzystów. Urządzenie jest zasilane energią słoneczną.

REKLAMA

Proste rozwiązania, spektakularny efekt

REKLAMA

Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o długotrwałym użytkowaniu. Producent paneli słonecznych, które zasila urządzenie, udziela gwarancji na co najmniej 15 lat. Firma Primario Grande Sp. z o.o. oferuje dodatkowo 5 lat gwarancji, z możliwością przedłużenia poprzez usługę serwisowania. BikeWatch jest wyjątkowo uniwersalnym rozwiązaniem i może być zainstalowany na większości ścieżek rowerowych. Jedynym ograniczeniem może być architektura skrzyżowania. W przypadku istnienia barier czy przeszkód montaż urządzenia może być utrudniona. Pomysłodawca BikeWatch planuje wprowadzenie dodatkowych funkcji po wdrożeniu pierwszej wersji urządzenia i zobowiązuje się do dalszych prac nad udoskonaleniem i dostosowaniem urządzenia do rosnących potrzeb użytkowników.

Jazda na rowerze w Polsce rozwija się dynamicznie, ale aby zachować pozytywny trend, wszyscy musimy współpracować na rzecz bezpieczeństwa rowerzystów. Rząd, władze lokalne, kierowcy oraz sami rowerzyści – każdy ma swój wkład do wniesienia. Ogromnie się cieszę, że możemy dodać swoją cegiełkę do tego procesu w postaci BikeWatch. Mamy nadzieje, że to urządzenie zainteresuje włodarzy gmin i już niedługo rowerzyści będą go mijać podczas rowerowych przejażdżek – mówi Rafał Topolewski, twórca BikeWatch.

Wieloetapowa praca zespołowa 

REKLAMA

Cały proces tworzenia BikeWatcha: od projektu do ostatecznej wersji urządzenia trwał 9 miesięcy. W trakcie prac zespół Rafała Topolewskiego współpracował z różnymi specjalistami, których wiedza i doświadczenie były kluczowe dla sukcesu projektu. Odbyły się również konsultacje z przyszłymi użytkownikami urządzenia, w tym kierowcami i cyklistami, które pozwoliły dostosować BikeWatch do ich potrzeb i oczekiwań. 

Przeprowadziliśmy setki symulacji, testów i prób, odbyliśmy dziesiątki konsultacji, m.in. z inżynierami z Wydziału Ruchu Drogowego Polskiej Policji czy Zespołem do działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy.Nie tylko samo urządzenie musiało spełnić restrykcyjne normy, ale również cały proces zabezpieczenia pomysłu przed ewentualnymi naruszeniami praw autorskich i patentowych. BikeWatch to jedyne takie urządzenie na świecie i z dumą możemy powiedzieć, że jest polskim wynalazkiem – wyjaśnia Rafał Topolewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużym wyzwaniem dla zespołu było również dostosowanie BikeWatcha do oczekiwań estetycznych użytkowników. Celem projektu nie było tylko stworzenie funkcjonalnego urządzenia, ale również takiego, które będzie atrakcyjne wizualnie. Projektanci pracowali nad jego designem, dbając o to, aby BikeWatch doskonale komponował się z otoczeniem ścieżek rowerowych. 

Pierwsze sygnały od uczestników ruchu drogowego

BikeWatch już przed premierą wzbudza duże zainteresowanie. Podczas etapu doskonalenia urządzenia Rafał Topolewski otrzymywał zapytania od miłośników dwóch kółek, na temat funkcji jakie będzie spełniał. Z różnych źródeł płynęły też propozycje oficjalnej nazwy. BikeWatch’em interesują się już również pierwsi włodarze gmin, stawiający na innowacyjne i ekologiczne rozwiązania, które podwyższają komfort i bezpieczeństwo lokalnych społeczności. 

Podczas nagrań do video promocyjnego, postawiliśmy BikeWatch na prawdziwym skrzyżowaniu drogowym.Niezwykle miło zaskoczyła nas reakcja przejeżdżających kierowców. Ostrzeżenia świetlne rzeczywiście przyciągnęły ich uwagę. Otrzymaliśmy pozytywny feedback potwierdzający, że BikeWatch wpływa nie tylko na bezpieczeństwo rowerzystów, ale również zwiększa komfort i spokój ducha kierujących samochodami – dodaje Rafał Topolewski.

BikeWatch to innowacyjne rozwiązanie, które może pomóc w zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa rowerzystów, korzystających ze ścieżek rowerowych. Przy odpowiednim wsparciu, dalszym rozwoju i współpracy z użytkownikami, to urządzenie ma szansę, aby stać się nieodłącznym elementem codziennego życia rowerzystów na całym świecie. Twórca BikeWatch wyraża przekonanie, że wprowadzenie tego rozwiązania do małej architektury miejskiej znacząco podniesie zarówno poczucie bezpieczeństwa wśród rowerzystów, jak i podniesie komfort jazdy kierowców.

Primario Grande Sp. z o.o. – właściciel marki Ławka Ogrodowa oraz Smart City. Producent małej architektury miejskiej i ogrodowej, oferującej innowacyjne i ekologiczne rozwiązania dla miast i osiedli. W ofercie producenta znajdziemy produkty wyposażenia przestrzeni miejskiej i ogrodu są w pełni funkcjonalne, ekologiczne i estetyczne, wykonane z trwałych, odpornych na wilgoć i inne czynniki zewnętrzne. 

Oprac. Piotr T. Szymański
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA