REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

BikeWatch to prosty, lecz innowacyjny wynalazek, który przynosi liczne korzyści użytkownikom dróg. Urządzenie składa się z kosza na śmieci wyposażonego we wbudowany czujnik, rejestrujący zbliżających się rowerzystów z odległości 15–20 metrów oraz sygnalizatora, który informuje kierowców o nadchodzących użytkownikach ścieżki rowerowej. BikeWatch działa w taki sposób, aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, jednocześnie pomagając kierowcom być bardziej świadomymi obecności rowerzystów. Urządzenie jest zasilane energią słoneczną.

REKLAMA

Proste rozwiązania, spektakularny efekt

REKLAMA

Urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o długotrwałym użytkowaniu. Producent paneli słonecznych, które zasila urządzenie, udziela gwarancji na co najmniej 15 lat. Firma Primario Grande Sp. z o.o. oferuje dodatkowo 5 lat gwarancji, z możliwością przedłużenia poprzez usługę serwisowania. BikeWatch jest wyjątkowo uniwersalnym rozwiązaniem i może być zainstalowany na większości ścieżek rowerowych. Jedynym ograniczeniem może być architektura skrzyżowania. W przypadku istnienia barier czy przeszkód montaż urządzenia może być utrudniona. Pomysłodawca BikeWatch planuje wprowadzenie dodatkowych funkcji po wdrożeniu pierwszej wersji urządzenia i zobowiązuje się do dalszych prac nad udoskonaleniem i dostosowaniem urządzenia do rosnących potrzeb użytkowników.

Jazda na rowerze w Polsce rozwija się dynamicznie, ale aby zachować pozytywny trend, wszyscy musimy współpracować na rzecz bezpieczeństwa rowerzystów. Rząd, władze lokalne, kierowcy oraz sami rowerzyści – każdy ma swój wkład do wniesienia. Ogromnie się cieszę, że możemy dodać swoją cegiełkę do tego procesu w postaci BikeWatch. Mamy nadzieje, że to urządzenie zainteresuje włodarzy gmin i już niedługo rowerzyści będą go mijać podczas rowerowych przejażdżek – mówi Rafał Topolewski, twórca BikeWatch.

Wieloetapowa praca zespołowa 

REKLAMA

Cały proces tworzenia BikeWatcha: od projektu do ostatecznej wersji urządzenia trwał 9 miesięcy. W trakcie prac zespół Rafała Topolewskiego współpracował z różnymi specjalistami, których wiedza i doświadczenie były kluczowe dla sukcesu projektu. Odbyły się również konsultacje z przyszłymi użytkownikami urządzenia, w tym kierowcami i cyklistami, które pozwoliły dostosować BikeWatch do ich potrzeb i oczekiwań. 

Przeprowadziliśmy setki symulacji, testów i prób, odbyliśmy dziesiątki konsultacji, m.in. z inżynierami z Wydziału Ruchu Drogowego Polskiej Policji czy Zespołem do działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy.Nie tylko samo urządzenie musiało spełnić restrykcyjne normy, ale również cały proces zabezpieczenia pomysłu przed ewentualnymi naruszeniami praw autorskich i patentowych. BikeWatch to jedyne takie urządzenie na świecie i z dumą możemy powiedzieć, że jest polskim wynalazkiem – wyjaśnia Rafał Topolewski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dużym wyzwaniem dla zespołu było również dostosowanie BikeWatcha do oczekiwań estetycznych użytkowników. Celem projektu nie było tylko stworzenie funkcjonalnego urządzenia, ale również takiego, które będzie atrakcyjne wizualnie. Projektanci pracowali nad jego designem, dbając o to, aby BikeWatch doskonale komponował się z otoczeniem ścieżek rowerowych. 

Pierwsze sygnały od uczestników ruchu drogowego

BikeWatch już przed premierą wzbudza duże zainteresowanie. Podczas etapu doskonalenia urządzenia Rafał Topolewski otrzymywał zapytania od miłośników dwóch kółek, na temat funkcji jakie będzie spełniał. Z różnych źródeł płynęły też propozycje oficjalnej nazwy. BikeWatch’em interesują się już również pierwsi włodarze gmin, stawiający na innowacyjne i ekologiczne rozwiązania, które podwyższają komfort i bezpieczeństwo lokalnych społeczności. 

Podczas nagrań do video promocyjnego, postawiliśmy BikeWatch na prawdziwym skrzyżowaniu drogowym.Niezwykle miło zaskoczyła nas reakcja przejeżdżających kierowców. Ostrzeżenia świetlne rzeczywiście przyciągnęły ich uwagę. Otrzymaliśmy pozytywny feedback potwierdzający, że BikeWatch wpływa nie tylko na bezpieczeństwo rowerzystów, ale również zwiększa komfort i spokój ducha kierujących samochodami – dodaje Rafał Topolewski.

BikeWatch to innowacyjne rozwiązanie, które może pomóc w zwiększeniu poziomu bezpieczeństwa rowerzystów, korzystających ze ścieżek rowerowych. Przy odpowiednim wsparciu, dalszym rozwoju i współpracy z użytkownikami, to urządzenie ma szansę, aby stać się nieodłącznym elementem codziennego życia rowerzystów na całym świecie. Twórca BikeWatch wyraża przekonanie, że wprowadzenie tego rozwiązania do małej architektury miejskiej znacząco podniesie zarówno poczucie bezpieczeństwa wśród rowerzystów, jak i podniesie komfort jazdy kierowców.

Primario Grande Sp. z o.o. – właściciel marki Ławka Ogrodowa oraz Smart City. Producent małej architektury miejskiej i ogrodowej, oferującej innowacyjne i ekologiczne rozwiązania dla miast i osiedli. W ofercie producenta znajdziemy produkty wyposażenia przestrzeni miejskiej i ogrodu są w pełni funkcjonalne, ekologiczne i estetyczne, wykonane z trwałych, odpornych na wilgoć i inne czynniki zewnętrzne. 

Autopromocja
Oprac. Piotr T. Szymański

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

Ceny paliw w Polsce. Ile zapłacimy za benzynę, olej napędowy czy gaz?

Portal e-petrol.pl prognozuje, że ceny hurtowe paliw wkrótce zaczną spadać. To może oznaczać, że na stacjach nie będzie większych zmian w cenach.

Nowe zasady przeglądu samochodu. Od 1 czerwca 2024 r. Każdy kierowca powinien to wiedzieć. Co z podwyżką opłat?

Przegląd techniczny pojazdu po nowemu. Każdy kierowca powinien wiedzieć o zmianach z 2024 r. Choć nie weszły jeszcze w życie wszystkie nowe zasady, które były zapowiadane, to jednak od 1 czerwca diagnosta działa inaczej.

REKLAMA

1500 zł mandatu i utrata prawa jazdy. Dodatkowo 13 punktów karnych. To kara za przegapienie tylko jednego znaku

Rozkojarzenie za kierownicą jest niewskazane, a kara za przegapienie tego jednego znaku może być surowa. 13 punktów karnych i 1500 zł mandatu. Lepiej uważać. 

Noga z gazu. Posypią się mandaty. Policja szykuje akcję na weekend

Mazowiecka policja ogłosiła, że w najbliższą sobotę na drogach Mazowsza przeprowadzi akcję "Kaskadowy pomiar prędkości". W ramach tej inicjatywy policjanci będą korzystać zarówno z oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów wyposażonych w wideorejestratory oraz ręczne mierniki prędkości.

REKLAMA