REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy maksi skuter Yamaha X-Max 400

Subskrybuj nas na Youtube
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400

REKLAMA

REKLAMA

Nowym graczem w segmencie maksi skuterów jest Yamaha X-Max 400. Poniżej prezentujemy szczegóły dotyczące nowego pojazdy Yamahy.

Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.

REKLAMA

Kolejna odsłona modelu X-MAX

Za całkowitą przemianę stale rozwijającego się i powiększającego rynku maksiskuterów są odpowiedzialne modele Yamahy TMAX i X-MAX. Wielu dzisiejszych kierowców skuterów klasy średniej szuka modeli o zwiększonych osiągach silnika, które jednak zachowują kompaktowe rozmiary i sportową konstrukcję na wzór koncepcji reprezentowanej przez obecny model X-MAX.

W celu zaspokojenia tego popytu Yamaha postanowiła stworzyć kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX, czego efektem jest inauguracja modelu X-MAX 400.

Zobacz też: Znaki drogowe o zmiennej treści

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX, i która nadaje wyrazistości nowemu X-MAX 400, jest wysokiej jakości nadwozie z naszymi firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400 i przywołują natychmiastowe skojarzenia z unikalną rodziną MAX.

Podwójne reflektory z LED-owymi światłami pozycyjnymi oraz LED-owym światłem tylnym

Dwa potężne reflektory jeszcze bardziej podkreślają wygląd tej maszyny. LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe, które oprócz swoich praktycznych funkcji podkreślają także nowoczesną konstrukcję skutera i wzmacniają ogólne wrażenie wysokiej jakości tego skutera.

Zobacz też: Jak zregenerować stalowe felgi?

Oprzyrządowanie w stylu samochodowym

Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały  tak  stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Dopasowanie, wykończenie i wrażenie dotykowe materiałów jest porównywalne do odczuć, jakie oferuje prestiżowy samochód, dzięki czemu X-MAX 400 wyróżnia się spośród konkurencji. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy, które podkreślają wiodącą specyfikację techniczną modelu X-MAX 400, oferując doskonałą równowagę sportowych osiągów i eleganckiego wzornictwa.

Potężny silnik o pojemności 400 cm3

Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy i szybko reagujący silnik wytwarza o ponad 54% więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60% większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach.

Wszechstronny skuter o wysokich osiągach

Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami. Ta nieduża waga w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami sprawia, że wszechstronny X-MAX 400 zwinnie porusza się w miejskim terenie.

Zobacz też: Czy autobusy komunikacji miejskiej zawsze mają pierwszeństwo?

Jedną z najważniejszych właściwości nowego modelu X-MAX 400 jest jego zdolność do spełniania wielu różnych funkcji. X-MAX 400 został stworzony, aby zapewniać doskonałą równowagę między stylem, funkcjonalnością i osiągami. Jego lekkie, kompaktowe zawieszenie oferuje łatwe i zwinne prowadzenie przy niskich prędkościach, podczas gdy duże koła ze stopu i nowe, dynamiczne, chroniące przed wiatrem nadwozie nadają stabilności przy większych prędkościach i na dłuższych trasach.

Opcja z ABS dostępna w drugiej połowie 2013 roku

Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.

Gama akcesoriów

REKLAMA

Jako wiodący producent innowacyjnych maksiskuterów, Yamaha jest w stałym kontakcie z naszymi klientami i doskonale zna ich potrzeby i aspiracje, dlatego opracowaliśmy linię akcesoriów, która pozwoli im stworzyć swój własny, unikatowy model X-MAX, lepiej odzwierciedlający ich styl życia.

Dla tych klientów, którzy pragną wzmocnić sportowy potencjał tego zaawansowanego technicznie skutera, Yamaha ma do zaoferowania liczne  akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera.

Opracowaliśmy także gamę funkcjonalnych akcesoriów, takich jak 50-litrowy kufer centralny, wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse, którzy oczekują dodatkowego komfortu i przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Czy dodanie współwłaściciela pojazdu należy zgłosić w urzędzie skarbowym?

Opcje kolorystyczne X-MAX 400

Absolutna Biel (Absolute White)

Matowa Szarość (Matt Grey)

Czerń Północy (Midnight Black)

Cena: 23 900 PLN brutto

X-MAX 400

Silnik

Typ silnika

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC

Pojemność

395 cm3

Średnica x skok tłoka

83,0 mm x 73,0 mm

Stopień sprężania

10.6 ± 0.4 : 1

Moc maksymalna

23,18 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

33,88 Nm przy 6 000 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Układ paliwowy

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

ECU

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

110 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia

110 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 267 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm

Opona przednia

120/70-15

Opona tylna

150/70-13

Wymiary

Długość całkowita

2 190 mm

Szerokość całkowita

780 mm

Wysokość całkowita

1 385 mm

Wysokość siodełka

785 mm

Rozstaw osi

1 565 mm

Minimalny prześwit

105 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy

211 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14,0 litrów

 

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA