REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy maksi skuter Yamaha X-Max 400

Subskrybuj nas na Youtube
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400

REKLAMA

REKLAMA

Nowym graczem w segmencie maksi skuterów jest Yamaha X-Max 400. Poniżej prezentujemy szczegóły dotyczące nowego pojazdy Yamahy.

Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.

REKLAMA

Kolejna odsłona modelu X-MAX

Za całkowitą przemianę stale rozwijającego się i powiększającego rynku maksiskuterów są odpowiedzialne modele Yamahy TMAX i X-MAX. Wielu dzisiejszych kierowców skuterów klasy średniej szuka modeli o zwiększonych osiągach silnika, które jednak zachowują kompaktowe rozmiary i sportową konstrukcję na wzór koncepcji reprezentowanej przez obecny model X-MAX.

W celu zaspokojenia tego popytu Yamaha postanowiła stworzyć kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX, czego efektem jest inauguracja modelu X-MAX 400.

Zobacz też: Znaki drogowe o zmiennej treści

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX, i która nadaje wyrazistości nowemu X-MAX 400, jest wysokiej jakości nadwozie z naszymi firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400 i przywołują natychmiastowe skojarzenia z unikalną rodziną MAX.

Podwójne reflektory z LED-owymi światłami pozycyjnymi oraz LED-owym światłem tylnym

Dwa potężne reflektory jeszcze bardziej podkreślają wygląd tej maszyny. LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe, które oprócz swoich praktycznych funkcji podkreślają także nowoczesną konstrukcję skutera i wzmacniają ogólne wrażenie wysokiej jakości tego skutera.

Zobacz też: Jak zregenerować stalowe felgi?

Oprzyrządowanie w stylu samochodowym

Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały  tak  stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Dopasowanie, wykończenie i wrażenie dotykowe materiałów jest porównywalne do odczuć, jakie oferuje prestiżowy samochód, dzięki czemu X-MAX 400 wyróżnia się spośród konkurencji. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy, które podkreślają wiodącą specyfikację techniczną modelu X-MAX 400, oferując doskonałą równowagę sportowych osiągów i eleganckiego wzornictwa.

Potężny silnik o pojemności 400 cm3

Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy i szybko reagujący silnik wytwarza o ponad 54% więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60% większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach.

Wszechstronny skuter o wysokich osiągach

Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami. Ta nieduża waga w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami sprawia, że wszechstronny X-MAX 400 zwinnie porusza się w miejskim terenie.

Zobacz też: Czy autobusy komunikacji miejskiej zawsze mają pierwszeństwo?

Jedną z najważniejszych właściwości nowego modelu X-MAX 400 jest jego zdolność do spełniania wielu różnych funkcji. X-MAX 400 został stworzony, aby zapewniać doskonałą równowagę między stylem, funkcjonalnością i osiągami. Jego lekkie, kompaktowe zawieszenie oferuje łatwe i zwinne prowadzenie przy niskich prędkościach, podczas gdy duże koła ze stopu i nowe, dynamiczne, chroniące przed wiatrem nadwozie nadają stabilności przy większych prędkościach i na dłuższych trasach.

Opcja z ABS dostępna w drugiej połowie 2013 roku

Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.

Gama akcesoriów

REKLAMA

Jako wiodący producent innowacyjnych maksiskuterów, Yamaha jest w stałym kontakcie z naszymi klientami i doskonale zna ich potrzeby i aspiracje, dlatego opracowaliśmy linię akcesoriów, która pozwoli im stworzyć swój własny, unikatowy model X-MAX, lepiej odzwierciedlający ich styl życia.

Dla tych klientów, którzy pragną wzmocnić sportowy potencjał tego zaawansowanego technicznie skutera, Yamaha ma do zaoferowania liczne  akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera.

Opracowaliśmy także gamę funkcjonalnych akcesoriów, takich jak 50-litrowy kufer centralny, wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse, którzy oczekują dodatkowego komfortu i przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Czy dodanie współwłaściciela pojazdu należy zgłosić w urzędzie skarbowym?

Opcje kolorystyczne X-MAX 400

Absolutna Biel (Absolute White)

Matowa Szarość (Matt Grey)

Czerń Północy (Midnight Black)

Cena: 23 900 PLN brutto

X-MAX 400

Silnik

Typ silnika

Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC

Pojemność

395 cm3

Średnica x skok tłoka

83,0 mm x 73,0 mm

Stopień sprężania

10.6 ± 0.4 : 1

Moc maksymalna

23,18 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

33,88 Nm przy 6 000 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Układ paliwowy

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

ECU

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Automatyczna z pasem klinowym

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy

Skok przedniego zawieszenia

110 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia

110 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 267 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm

Opona przednia

120/70-15

Opona tylna

150/70-13

Wymiary

Długość całkowita

2 190 mm

Szerokość całkowita

780 mm

Wysokość całkowita

1 385 mm

Wysokość siodełka

785 mm

Rozstaw osi

1 565 mm

Minimalny prześwit

105 mm

Waga w stanie gotowym do jazdy

211 kg

Pojemność zbiornika paliwa

14,0 litrów

 

Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Yamaha X-Max 400
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA