Nowy maksi skuter Yamaha X-Max 400
REKLAMA
REKLAMA
Modelem, który stanowi punkt odniesienia w całym segmencie maksi skuterów, jest Yamaha TMAX, wprowadzony na rynek kilka lat przed stworzeniem rodziny X-MAX. Oferując osiągi motocyklowe, samochodową wygodę i praktyczność skutera, TMAX otworzył całkowicie nowy rynek. Przełomowe, osiągi modelu TMAX nie tylko zmieniły metodę korzystania ze skutera, lecz również sposób patrzenia na ten środek transportu przez kierowców samochodów i motocykli, którzy nagle zobaczyli w maksiskuterze alternatywę godną rozważenia.
REKLAMA
Kolejna odsłona modelu X-MAX
Za całkowitą przemianę stale rozwijającego się i powiększającego rynku maksiskuterów są odpowiedzialne modele Yamahy TMAX i X-MAX. Wielu dzisiejszych kierowców skuterów klasy średniej szuka modeli o zwiększonych osiągach silnika, które jednak zachowują kompaktowe rozmiary i sportową konstrukcję na wzór koncepcji reprezentowanej przez obecny model X-MAX.
W celu zaspokojenia tego popytu Yamaha postanowiła stworzyć kolejną odsłonę maksiskutera X-MAX, czego efektem jest inauguracja modelu X-MAX 400.
Zobacz też: Znaki drogowe o zmiennej treści
Jedną z kluczowych właściwości, które cechują rodzinę MAX, i która nadaje wyrazistości nowemu X-MAX 400, jest wysokiej jakości nadwozie z naszymi firmowymi panelami bocznymi „boomerang”. Znajdujące się po obu bokach skutera, począwszy od przedniej części podłóg aż po boczne partie siedziska, panele nadwozia w kształcie bumerangu akcentują dynamiczny styl modelu X-MAX 400 i przywołują natychmiastowe skojarzenia z unikalną rodziną MAX.
Podwójne reflektory z LED-owymi światłami pozycyjnymi oraz LED-owym światłem tylnym
Dwa potężne reflektory jeszcze bardziej podkreślają wygląd tej maszyny. LED-owe światła pozycyjne i nowe LED-owe światło tylne poprawiają bycie widocznym przez innych użytkowników dróg. X-MAX 400 jest pierwszym skuterem marki Yamaha, posiadającym pozycyjne światła LED-owe, które oprócz swoich praktycznych funkcji podkreślają także nowoczesną konstrukcję skutera i wzmacniają ogólne wrażenie wysokiej jakości tego skutera.
Zobacz też: Jak zregenerować stalowe felgi?
Oprzyrządowanie w stylu samochodowym
Deska rozdzielcza i kanapa nowego modelu X-MAX 400 zostały tak stworzone, aby stanowić wzór w swojej klasie, a jakość i dbałość o detale są pierwszej klasy. Dopasowanie, wykończenie i wrażenie dotykowe materiałów jest porównywalne do odczuć, jakie oferuje prestiżowy samochód, dzięki czemu X-MAX 400 wyróżnia się spośród konkurencji. Całkowicie nowe oprzyrządowanie w stylu samochodowym zawiera analogowy wskaźnik obrotów i komputer pokładowy, które podkreślają wiodącą specyfikację techniczną modelu X-MAX 400, oferując doskonałą równowagę sportowych osiągów i eleganckiego wzornictwa.
Potężny silnik o pojemności 400 cm3
Nowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą silnik DOHC modelu X-MAX 400 jest kolejnym etapem ewolucji sprawdzonej i niezawodnej konstrukcji, która obecnie napędza popularny model Majesty 400. Osiągając 23,2 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr/min, ten kompaktowy i szybko reagujący silnik wytwarza o ponad 54% więcej mocy niż jednostka wykorzystywana obecnie w X-MAX 250. Znaczący wzrost mocy oraz o 60% większy moment obrotowy sprawiają, że nowy X-MAX 400 jest najpotężniejszym modelem X-MAX w dziejach.
Wszechstronny skuter o wysokich osiągach
Pomimo znacznego wzrostu mocy nowy model o pojemności 400 waży tylko 211 kg z płynami. Ta nieduża waga w połączeniu z kompaktowymi rozmiarami sprawia, że wszechstronny X-MAX 400 zwinnie porusza się w miejskim terenie.
Zobacz też: Czy autobusy komunikacji miejskiej zawsze mają pierwszeństwo?
Jedną z najważniejszych właściwości nowego modelu X-MAX 400 jest jego zdolność do spełniania wielu różnych funkcji. X-MAX 400 został stworzony, aby zapewniać doskonałą równowagę między stylem, funkcjonalnością i osiągami. Jego lekkie, kompaktowe zawieszenie oferuje łatwe i zwinne prowadzenie przy niskich prędkościach, podczas gdy duże koła ze stopu i nowe, dynamiczne, chroniące przed wiatrem nadwozie nadają stabilności przy większych prędkościach i na dłuższych trasach.
Opcja z ABS dostępna w drugiej połowie 2013 roku
Nowy X-MAX 400 będzie dostępny w salonach dealerskich od lipca 2013 roku, a w kolejnych miesiącach pojawi się jego wersja wyposażona w ABS.
Gama akcesoriów
REKLAMA
Jako wiodący producent innowacyjnych maksiskuterów, Yamaha jest w stałym kontakcie z naszymi klientami i doskonale zna ich potrzeby i aspiracje, dlatego opracowaliśmy linię akcesoriów, która pozwoli im stworzyć swój własny, unikatowy model X-MAX, lepiej odzwierciedlający ich styl życia.
Dla tych klientów, którzy pragną wzmocnić sportowy potencjał tego zaawansowanego technicznie skutera, Yamaha ma do zaoferowania liczne akcesoria, takie jak sportowa owiewka, sportowe podłogi, tłumiki Akrapovič typu slip-on, stylowy uchwyt na tablicę rejestracyjną czy oparcie dla pasażera.
Opracowaliśmy także gamę funkcjonalnych akcesoriów, takich jak 50-litrowy kufer centralny, wysoka owiewka i osłony nóg dla kierowców pokonujących długie dystanse, którzy oczekują dodatkowego komfortu i przestrzeni bagażowej.
Zobacz też: Czy dodanie współwłaściciela pojazdu należy zgłosić w urzędzie skarbowym?
Opcje kolorystyczne X-MAX 400
Absolutna Biel (Absolute White)
Matowa Szarość (Matt Grey)
Czerń Północy (Midnight Black)
Cena: 23 900 PLN brutto
X-MAX 400 | |
---|---|
Silnik | |
Typ silnika | Jednocylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC |
Pojemność | 395 cm3 |
Średnica x skok tłoka | 83,0 mm x 73,0 mm |
Stopień sprężania | 10.6 ± 0.4 : 1 |
Moc maksymalna | 23,18 kW (31,5 KM) przy 7 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 33,88 Nm przy 6 000 obr./min |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | Wtrysk paliwa |
Układ zapłonu | ECU |
Układ rozrusznika | Elektryczny |
Skrzynia biegów | Automatyczna z pasem klinowym |
Podwozie | |
Układ przedniego zawieszenia | Widelec teleskopowy |
Skok przedniego zawieszenia | 110 mm |
Układ tylnego zawieszenia | Wahaczowe |
Skok tylnego zawieszenia | 110 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 267 mm |
Hamulec tylny | Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 267 mm |
Opona przednia | 120/70-15 |
Opona tylna | 150/70-13 |
Wymiary | |
Długość całkowita | 2 190 mm |
Szerokość całkowita | 780 mm |
Wysokość całkowita | 1 385 mm |
Wysokość siodełka | 785 mm |
Rozstaw osi | 1 565 mm |
Minimalny prześwit | 105 mm |
Waga w stanie gotowym do jazdy | 211 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14,0 litrów |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.