REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota GR Supra GT4
Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4 została przygotowana przez zespół TOYOTA GAZOO Racing. Czym różni się od wariantu drogowego?

Toyota GR Supra GT4. Design i różnice widoczne gołym okiem

GR Supra GT4 ma niemal identyczne gabaryty jak jej drogowy odpowiednik, ale jest o 80 mm dłuższa. Wynika to z zastosowania splittera pod przednim zderzakiem, który poprawia wydajność aerodynamiczną wyścigowego auta. Wersja GT4 ma jeszcze więcej elementów, które mają poprawić jej torowe właściwości. Dochodzą do tego m.in. duże tylne skrzydło, czy wloty powietrza pomagające w chłodzeniu jednostki napędowej. Ponadto, ze względów bezpieczeństwa szyby wykonano z poliwęglanu oraz zastosowano zbiornik paliwa zgodny ze standardami FIA.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Silnik Toyoty GR Supra GT4

W obu autach zastosowano ten sam silnik. Jednostka napędowa o oznaczeniu B58 ma trzy litry, sześć cylindrów, układ DOHC, turbosprężarkę twin-scroll. Motor słynie z niezawodności i zdolności do pracy pod wysokimi obciążeniami, czyli idealnie nadaje się do motorsportu. Dostępna w polskich salonach GR Supra 3.0 ma 340 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. W wyścigowej odmianie za sprawą zastosowania innej jednostki sterującej (ECU) moc wzrasta do 430 KM, a moment obrotowy wynosi 650 Nm.

Ważne

Choć wartości dotyczące mocy i momentu obrotowego mogą się zmienić w zależności od przepisów danej serii wyścigowej (Balance of Performance).

Skrzynia biegów w Toyocie GR Supra GT4

Ze względu na przepisy GR Supra GT4 korzysta ze wzmocnionej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. W modelu drogowym jest do wyboru automatyczna, 8-biegowa skrzynia ZF, albo skrzynia manualna o sześciu przełożeniach. W wersji wyścigowej zastosowano też sportowy wał napędowy, a mechanizm o ograniczonym poślizgu jest mechaniczny.

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Zawieszenie Supry GT4

GR Supra GT4 korzysta też ze sprawdzonego układu zawieszenia, który ma taką samą geometrię jak wersja cywilna. Jednak, by umożliwić jego regulację oraz dobór ustawień, zastosowano sportowe, regulowane amortyzatory i sprężyny, a także zmieniono tuleje. Zwiększono również siłę hamowania, by odpowiadała wymaganiom wyścigów.

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4 i jej sportowo "spartańskie" wnętrze

Toyota GR Supra GT4 dość mocno różni się od drogowego odpowiednika po otwarciu drzwi. We wnętrzu pojawia się klatka bezpieczeństwa, wyścigowy fotel, a także kierownica o kształcie wolanta i z mnóstwem przycisków do obsługi ustawień auta. W GT4 zrezygnowano z fotela pasażera, by obniżyć masę. Z tego samego powodu we wnętrzu nie ma wykładzin, dywaników, materiałów wygłuszających. Zostały tylko absolutnie niezbędne elementy, w tym klimatyzacja, która poprawia komfort kierowcy wyścigowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA