REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Toyota GR Supra GT4
Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4 została przygotowana przez zespół TOYOTA GAZOO Racing. Czym różni się od wariantu drogowego?

Toyota GR Supra GT4. Design i różnice widoczne gołym okiem

GR Supra GT4 ma niemal identyczne gabaryty jak jej drogowy odpowiednik, ale jest o 80 mm dłuższa. Wynika to z zastosowania splittera pod przednim zderzakiem, który poprawia wydajność aerodynamiczną wyścigowego auta. Wersja GT4 ma jeszcze więcej elementów, które mają poprawić jej torowe właściwości. Dochodzą do tego m.in. duże tylne skrzydło, czy wloty powietrza pomagające w chłodzeniu jednostki napędowej. Ponadto, ze względów bezpieczeństwa szyby wykonano z poliwęglanu oraz zastosowano zbiornik paliwa zgodny ze standardami FIA.

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Silnik Toyoty GR Supra GT4

W obu autach zastosowano ten sam silnik. Jednostka napędowa o oznaczeniu B58 ma trzy litry, sześć cylindrów, układ DOHC, turbosprężarkę twin-scroll. Motor słynie z niezawodności i zdolności do pracy pod wysokimi obciążeniami, czyli idealnie nadaje się do motorsportu. Dostępna w polskich salonach GR Supra 3.0 ma 340 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. W wyścigowej odmianie za sprawą zastosowania innej jednostki sterującej (ECU) moc wzrasta do 430 KM, a moment obrotowy wynosi 650 Nm.

Ważne

Choć wartości dotyczące mocy i momentu obrotowego mogą się zmienić w zależności od przepisów danej serii wyścigowej (Balance of Performance).

Skrzynia biegów w Toyocie GR Supra GT4

Ze względu na przepisy GR Supra GT4 korzysta ze wzmocnionej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. W modelu drogowym jest do wyboru automatyczna, 8-biegowa skrzynia ZF, albo skrzynia manualna o sześciu przełożeniach. W wersji wyścigowej zastosowano też sportowy wał napędowy, a mechanizm o ograniczonym poślizgu jest mechaniczny.

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Zawieszenie Supry GT4

GR Supra GT4 korzysta też ze sprawdzonego układu zawieszenia, który ma taką samą geometrię jak wersja cywilna. Jednak, by umożliwić jego regulację oraz dobór ustawień, zastosowano sportowe, regulowane amortyzatory i sprężyny, a także zmieniono tuleje. Zwiększono również siłę hamowania, by odpowiadała wymaganiom wyścigów.

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4 i jej sportowo "spartańskie" wnętrze

Toyota GR Supra GT4 dość mocno różni się od drogowego odpowiednika po otwarciu drzwi. We wnętrzu pojawia się klatka bezpieczeństwa, wyścigowy fotel, a także kierownica o kształcie wolanta i z mnóstwem przycisków do obsługi ustawień auta. W GT4 zrezygnowano z fotela pasażera, by obniżyć masę. Z tego samego powodu we wnętrzu nie ma wykładzin, dywaników, materiałów wygłuszających. Zostały tylko absolutnie niezbędne elementy, w tym klimatyzacja, która poprawia komfort kierowcy wyścigowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA