REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Toyota GR Supra GT4
Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4 została przygotowana przez zespół TOYOTA GAZOO Racing. Czym różni się od wariantu drogowego?

Toyota GR Supra GT4. Design i różnice widoczne gołym okiem

GR Supra GT4 ma niemal identyczne gabaryty jak jej drogowy odpowiednik, ale jest o 80 mm dłuższa. Wynika to z zastosowania splittera pod przednim zderzakiem, który poprawia wydajność aerodynamiczną wyścigowego auta. Wersja GT4 ma jeszcze więcej elementów, które mają poprawić jej torowe właściwości. Dochodzą do tego m.in. duże tylne skrzydło, czy wloty powietrza pomagające w chłodzeniu jednostki napędowej. Ponadto, ze względów bezpieczeństwa szyby wykonano z poliwęglanu oraz zastosowano zbiornik paliwa zgodny ze standardami FIA.

REKLAMA

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Silnik Toyoty GR Supra GT4

W obu autach zastosowano ten sam silnik. Jednostka napędowa o oznaczeniu B58 ma trzy litry, sześć cylindrów, układ DOHC, turbosprężarkę twin-scroll. Motor słynie z niezawodności i zdolności do pracy pod wysokimi obciążeniami, czyli idealnie nadaje się do motorsportu. Dostępna w polskich salonach GR Supra 3.0 ma 340 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. W wyścigowej odmianie za sprawą zastosowania innej jednostki sterującej (ECU) moc wzrasta do 430 KM, a moment obrotowy wynosi 650 Nm.

Ważne

Choć wartości dotyczące mocy i momentu obrotowego mogą się zmienić w zależności od przepisów danej serii wyścigowej (Balance of Performance).

Skrzynia biegów w Toyocie GR Supra GT4

Ze względu na przepisy GR Supra GT4 korzysta ze wzmocnionej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. W modelu drogowym jest do wyboru automatyczna, 8-biegowa skrzynia ZF, albo skrzynia manualna o sześciu przełożeniach. W wersji wyścigowej zastosowano też sportowy wał napędowy, a mechanizm o ograniczonym poślizgu jest mechaniczny.

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4, czyli wyścigowa wersja drogowego coupe

Materiały prasowe Toyota

Zawieszenie Supry GT4

GR Supra GT4 korzysta też ze sprawdzonego układu zawieszenia, który ma taką samą geometrię jak wersja cywilna. Jednak, by umożliwić jego regulację oraz dobór ustawień, zastosowano sportowe, regulowane amortyzatory i sprężyny, a także zmieniono tuleje. Zwiększono również siłę hamowania, by odpowiadała wymaganiom wyścigów.

Toyota GR Supra GT4 i jej sportowo "spartańskie" wnętrze

Toyota GR Supra GT4 dość mocno różni się od drogowego odpowiednika po otwarciu drzwi. We wnętrzu pojawia się klatka bezpieczeństwa, wyścigowy fotel, a także kierownica o kształcie wolanta i z mnóstwem przycisków do obsługi ustawień auta. W GT4 zrezygnowano z fotela pasażera, by obniżyć masę. Z tego samego powodu we wnętrzu nie ma wykładzin, dywaników, materiałów wygłuszających. Zostały tylko absolutnie niezbędne elementy, w tym klimatyzacja, która poprawia komfort kierowcy wyścigowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA