REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są wady bezkluczykowego dostępu do auta?

samochód, auto, kluczyki
samochód, auto, kluczyki
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

System bezkluczykowy to rozwiązanie podnoszące komfort użytkowania pojazdu. Ma jednak dość poważne wady. Okazuje się bowiem, że wyraźnie ułatwia złodziejom kradzież auta! Jak to możliwe?

Czy system bezkluczkowy ułatwia kradzież auta?

System bezkluczykowy ma na celu ułatwić korzystanie z samochodu jego użytkownikowi. Zbliżając się do pojazdu moduł zamontowany w kluczyku/karcie wysyła sygnał, dzięki któremu auto rozpoznaje swojego właściciela i przygotowuje się do otwarcia drzwi i uruchomienia silnika.

REKLAMA

Na co dzień rozwiązanie to okazuje się szalenie wygodne. Nie trzeba przeszukiwać kieszeni kurtki czy spodni w celu odnalezienia właściwych kluczyków od samochodu, tylko wystarczy posiadać kartę/moduł keyless przy sobie. Ułatwia to obsługę auta zwłaszcza wtedy, gdy w ciągu dnia korzystamy z kilku samochodów (służbowego i prywatnego). Biorąc pod uwagę, że zwykle posiadamy przy sobie jeszcze do klucze od domu czy miejsca pracy, to gąszcz kluczy jakie musimy sprawdzić jest szeroki.

przycisk rozrusznika start/stop Fot. Fotolia

W systemie bezkluczowym nie ma tradycyjnej stacyjnej. Silnik uruchamia się przyciskiem Fot. Fotolia

Zobacz też: Sposoby na kradzież paliwa z baku

REKLAMA

System bezkluczykowy sprawdza się także przy rutynowych czynnościach przy samochodzie. Idąc do samochodu i trzymając w rękach torby z zakupami, nie trzeba ich odstawiać na ziemię, aby wyjąć kluczyki. Czynność ta jest wyjątkowo irytująca zwłaszcza wtedy, gdy pogoda nie dopisuje, a my odkładając torby na ziemię dobrze wiemy, że całe błoto czy śnieg wniesiemy wraz z nimi do samochodu.

Kolejną zaletą systemu bezkluczykowego jest także fakt, że dzięki niemu nie zatrzaśniemy kluczyków w aucie. Nawet jeśli karta wypadnie nam podczas załadunku bagaży do kufra, kierowca nie dostrzeże tego i zamknie bagażnik, to i tak otworzy drzwi swojego pojazdu. Auto nadal będzie wykrywało w swojej okolicy przypisanego do niego kluczyki. Funkcja ta jest naprawdę przydatna na co dzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poważna wada systemu bezkluczykowego keyless

Niestety, jak mówi stare porzekadło – nie wszystko złoto co się świeci. System keyless może przysporzyć właścicielowi auta poważnych problemów. Okazuje się, że złodzieje samochodów znaleźli lukę w jego zabezpieczeniach. Dzięki bezkluczykowemu dostępowi do auta, jego kradzież jest paradoksalnie znacznie łatwiejsza niż w przypadku samochodu, który go nie posiada. Dlaczego?

Zobacz też: Kradzież auta - jak się zabezpieczyć?

Złodzieje wykorzystują w tym celu wzmacniacz sygnału, zwiększający siłę nadajnika zamontowanego w kluczykach/karcie auta. Wystarczy, że jeden z nich zbliży się ze wzmacniaczem do kierowcy danego pojazdu, który wyszedł dopiero co ze sklepu, a sygnał wysyłany z jego karty kilkukrotnie zwiększy swoją moc. Dzięki temu samochód wykryje go z odległości kilkuset metrów i odblokuje zamki oraz stacyjkę. W tym momencie drugi z przestępców stojący obok danego pojazdu, może wejść do pojazdu, uruchomić go i odjechać. Jako że silnik nie może samoczynnie się wyłączyć, auto będzie w pełni funkcjonalne nawet jeśli w jego kabinie nie będzie modułu keyless. Dopiero po zgaszeniu silnika, jego ponowny rozruch będzie wymagał drugiego modułu. Do tego czasu złodzieje zrobią z autem co będą chcieli.

Jak bronić się przed złodziejami aut mając system keyless?

W tej chwili trudno wskazać sensowną metodę obrony przed złodziejami au, którzy polują na modele z systemem bezkluczykowego dostępu. W gruncie rzeczy jedynym sposobem jest zablokowanie sygnału wysyłanego przez moduł w kluczykach. Aby to zrobić można posłużyć się aluminiową folią. Po zawinięciu w nią kluczyków, sygnał zostanie zablokowany (klatka Faradaya). Pojawia się tu jednak poważny problem. Po co system bezkluczykowego dostępu do auta, skoro przed każdym otwarciem auta, trzeba by wyciągać kluczyki z folii? To kompletnie bezsensu. Skoro system bezkluczykowego dostępu ma tak poważne luki w bezpieczeństwie, może lepiej zamówić auto bez takiej funkcji. O ile jest to możliwe.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA