REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są wady bezkluczykowego dostępu do auta?

samochód, auto, kluczyki
samochód, auto, kluczyki
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

System bezkluczykowy to rozwiązanie podnoszące komfort użytkowania pojazdu. Ma jednak dość poważne wady. Okazuje się bowiem, że wyraźnie ułatwia złodziejom kradzież auta! Jak to możliwe?

Czy system bezkluczkowy ułatwia kradzież auta?

System bezkluczykowy ma na celu ułatwić korzystanie z samochodu jego użytkownikowi. Zbliżając się do pojazdu moduł zamontowany w kluczyku/karcie wysyła sygnał, dzięki któremu auto rozpoznaje swojego właściciela i przygotowuje się do otwarcia drzwi i uruchomienia silnika.

REKLAMA

REKLAMA

Na co dzień rozwiązanie to okazuje się szalenie wygodne. Nie trzeba przeszukiwać kieszeni kurtki czy spodni w celu odnalezienia właściwych kluczyków od samochodu, tylko wystarczy posiadać kartę/moduł keyless przy sobie. Ułatwia to obsługę auta zwłaszcza wtedy, gdy w ciągu dnia korzystamy z kilku samochodów (służbowego i prywatnego). Biorąc pod uwagę, że zwykle posiadamy przy sobie jeszcze do klucze od domu czy miejsca pracy, to gąszcz kluczy jakie musimy sprawdzić jest szeroki.

W systemie bezkluczowym nie ma tradycyjnej stacyjnej. Silnik uruchamia się przyciskiem Fot. Fotolia

Zobacz też: Sposoby na kradzież paliwa z baku

System bezkluczykowy sprawdza się także przy rutynowych czynnościach przy samochodzie. Idąc do samochodu i trzymając w rękach torby z zakupami, nie trzeba ich odstawiać na ziemię, aby wyjąć kluczyki. Czynność ta jest wyjątkowo irytująca zwłaszcza wtedy, gdy pogoda nie dopisuje, a my odkładając torby na ziemię dobrze wiemy, że całe błoto czy śnieg wniesiemy wraz z nimi do samochodu.

REKLAMA

Kolejną zaletą systemu bezkluczykowego jest także fakt, że dzięki niemu nie zatrzaśniemy kluczyków w aucie. Nawet jeśli karta wypadnie nam podczas załadunku bagaży do kufra, kierowca nie dostrzeże tego i zamknie bagażnik, to i tak otworzy drzwi swojego pojazdu. Auto nadal będzie wykrywało w swojej okolicy przypisanego do niego kluczyki. Funkcja ta jest naprawdę przydatna na co dzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poważna wada systemu bezkluczykowego keyless

Niestety, jak mówi stare porzekadło – nie wszystko złoto co się świeci. System keyless może przysporzyć właścicielowi auta poważnych problemów. Okazuje się, że złodzieje samochodów znaleźli lukę w jego zabezpieczeniach. Dzięki bezkluczykowemu dostępowi do auta, jego kradzież jest paradoksalnie znacznie łatwiejsza niż w przypadku samochodu, który go nie posiada. Dlaczego?

Zobacz też: Kradzież auta - jak się zabezpieczyć?

Złodzieje wykorzystują w tym celu wzmacniacz sygnału, zwiększający siłę nadajnika zamontowanego w kluczykach/karcie auta. Wystarczy, że jeden z nich zbliży się ze wzmacniaczem do kierowcy danego pojazdu, który wyszedł dopiero co ze sklepu, a sygnał wysyłany z jego karty kilkukrotnie zwiększy swoją moc. Dzięki temu samochód wykryje go z odległości kilkuset metrów i odblokuje zamki oraz stacyjkę. W tym momencie drugi z przestępców stojący obok danego pojazdu, może wejść do pojazdu, uruchomić go i odjechać. Jako że silnik nie może samoczynnie się wyłączyć, auto będzie w pełni funkcjonalne nawet jeśli w jego kabinie nie będzie modułu keyless. Dopiero po zgaszeniu silnika, jego ponowny rozruch będzie wymagał drugiego modułu. Do tego czasu złodzieje zrobią z autem co będą chcieli.

Jak bronić się przed złodziejami aut mając system keyless?

W tej chwili trudno wskazać sensowną metodę obrony przed złodziejami au, którzy polują na modele z systemem bezkluczykowego dostępu. W gruncie rzeczy jedynym sposobem jest zablokowanie sygnału wysyłanego przez moduł w kluczykach. Aby to zrobić można posłużyć się aluminiową folią. Po zawinięciu w nią kluczyków, sygnał zostanie zablokowany (klatka Faradaya). Pojawia się tu jednak poważny problem. Po co system bezkluczykowego dostępu do auta, skoro przed każdym otwarciem auta, trzeba by wyciągać kluczyki z folii? To kompletnie bezsensu. Skoro system bezkluczykowego dostępu ma tak poważne luki w bezpieczeństwie, może lepiej zamówić auto bez takiej funkcji. O ile jest to możliwe.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA