REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa

Subskrybuj nas na Youtube
System operacyjny MB.OS.
System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

System operacyjny MB.OS to nowa architektura typu chip-to-cloud, która będzie kluczowym elementem każdego przyszłego modelu z gwiazdą.

rozwiń >

Skąd pomysł na własny system operacyjny MB.OS?

Mercedes-Benz szczegółowo przedstawił swoje plany jako architekta autorskiego systemu operacyjnego MB.OS, który zostanie wprowadzony w połowie dekady wraz z nową platformą MMA (Mercedes Modular Architecture). Producent projektuje i opracowuje MB.OS we własnym zakresie, ponieważ chce zachować pełną kontrolę nad relacjami z klientami, zapewnić prywatność danych oraz wykorzystać potencjał wyjątkowej integracji wszystkich funkcji samochodu. Bazując na specjalnie stworzonej architekturze typu chip-to-cloud, MB.OS korzysta z kompleksowego dostępu do wszystkich domen pojazdu: inforozrywki, zautomatyzowanej jazdy, nadwozia i komfortu, samej jazdy oraz ładowania.

REKLAMA

REKLAMA

Firma stworzyła swój system operacyjny z uwzględnieniem standaryzacji dla całego portfolio samochodów oraz możliwości kompleksowej aktualizacji w celu szybkiego doskonalenia produktów, a także celowego otwarcia na wybranych partnerów. Podczas gdy Mercedes-Benz definiuje i kontroluje architekturę poprzez własną bazową warstwę osprzętu i oprogramowania, integracja wiodących graczy w branży technologicznej zaoferuje klientom dostęp do najlepszych w klasie usług, treści oraz funkcji.

Partnerem MB.OS będzie NVIDIA i Google

Do partnerów MB.OS należy już firma NVIDIA, która zapewnia swoje oprogramowanie, dane i specjalistyczną wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji, a także system-on-chip Orin – wszystko w celu udoskonalenia wzorcowych systemów zautomatyzowanej jazdy na drugim i trzecim poziomie SAE. Warianty samochodów zostaną również wyposażone w nowej generacji czujniki, w tym LiDAR-y firmy Luminar. Co więcej, 22 lutego 2023 r. Mercedes-Benz ogłosił swoje najnowsze partnerstwo – długoterminową, strategiczną współpracę z Google na potrzeby opracowania i wdrożenia nowej generacji samochodowej nawigacji.

System operacyjny MB.OS a nawigacja

Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który stworzy własną markową nawigację w oparciu o nowe samochodowe dane oraz możliwości nawigacji, jakie zapewnia platforma Google Maps, wbudowana w MB.OS. W ten sposób producent luksusowych aut chce zapewnić dostęp do wiodącej geoprzestrzennej oferty Google, w tym do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz predykcyjnego, automatycznego wyznaczania tras.

REKLAMA

System operacyjny MB.OS a rozszerzone funkcje wyszukiwania

To nie wszystko: aby dodatkowo wzbogacić wrażenia użytkownika, podczas postoju oraz trybu warunkowo zautomatyzowanej jazdy DRIVE PILOT na trzecim poziomie SAE (tam, gdzie jest to dozwolone) kierowcy będą mogli korzystać z wbudowanej w system informacyjno-rozrywkowy aplikacji YouTube. Ponadto Mercedes-Benz zapewni użytkownikom dostęp do usługi Google o nazwie Szczegóły miejsca (ang. Place Details), pomagając im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie – w tym godziny otwarcia, zdjęcia, oceny oraz opinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System operacyjny MB.OS będzie zarządzać zasięgiem elektryków

System operacyjny MB.OS pozwoli też na precyzyjne i niezawodne zarządzanie zasięgiem samochodów elektrycznych, realizowane dzięki dostępowi MB.OS do wszystkich danych pojazdu, takich jak stan naładowania oraz zużycie energii. Akcentuje to strategiczne uzasadnienie łączenia autorskich aktywów z rozwiązaniami wybranych partnerów. Na przykład dzięki współpracy z Antstream MB.OS otworzy nowy wymiar rozrywki w dziedzinie gier w samochodzie. Z kolei samochodowe rozwiązania w zakresie wideokonferencji zostaną rozszerzone o popularne usługi Webex i Zoom.

Aktualizacja oprogramowania. Kolejny wyznacznik MB.OS

Technologiczna podstawa MB.OS dodatkowo poszerza możliwości aktualizacji oprogramowania. System operacyjny Mercedes-Benz oddziela osprzęt od oprogramowania, a w efekcie przyspiesza cykle innowacji, zwiększając elastyczność i szybkość aktualizacji. Wszystkie komponenty MB.OS będzie można w pełni skomunikować za pośrednictwem inteligentnej chmury Mercedes-Benz. Służy ona za bazę dla usług łączności przeznaczonych dla całej floty samochodów i pozwala Mercedes-Benz chronić dane klientów oraz z nich korzystać – w ten sposób firma zachowuje pełną kontrolę nad całą krytyczną infrastrukturą.

Kluczowym elementem MB.OS Mercedes me ID

Dzięki identyfikatorowi Mercedes me ID, który łączy wszystkie informacje dotyczące klienta – od zakupu i finansowania przez wizyty w serwisie aż po dane dotyczące płatności, producent zaoferuje nowe, bardziej spersonalizowane i jeszcze wygodniejsze usługi. Mercedes me ID pozwala klientom łączyć się ze swoim Mercedesem, personalizować ustawienia i profile oraz otrzymywać oferty dostosowane do ich konkretnych potrzeb.

MB.OS, czyli MB.CONNECT, MB.CHARGE i MB.DRIVE

Aby uprościć obsługę, spersonalizowane usługi i aktualizacje będą dostępne w trzech wygodnych pakietach: MB.CONNECT, MB.CHARGE oraz MB.DRIVE. Funkcje pojazdu, takie jak nawigacja, zdalna obsługa, ochrona 360°, rozrywka i komunikacja, a także wiele innych, zostaną połączone w pakiecie MB.CONNECT i będą aktualizowane za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych.

Dzięki MB.CHARGE użytkownicy samochodów elektrycznych zyskają dostęp do elastycznych i atrakcyjnych taryf w zależności od tego, jakie przebiegi pokonują. Stałe stawki opłat oraz priorytetowy dostęp do stacji ładowania o wysokiej mocy Mercedes-Benz sprawią, że MB.CHARGE zapewni im maksymalną przejrzystość użytkowania. Z kolei dzięki MB.DRIVE klienci będą mogli wzbogacić funkcje zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę swojego samochodu.

Kiedy pojawi się system operacyjny MB.OS?

Prekursor MB.OS będzie dostępny już w nowej Klasie E, począwszy od 2023 r., wraz z trzecią generacją systemu MBUX. Nowy interfejs API MBUX-a dla systemu Android umożliwi instalowanie aplikacji innych firm, oferując lepsze wrażenia z użytkowania niż tradycyjny transfer zawartości smartfona na ekran w samochodzie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA