REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa

System operacyjny MB.OS.
System operacyjny MB.OS. Autorskie rozwiązanie Mercedesa
Mercedes-Benz AG - Global Commun
Materiały prasowe Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

System operacyjny MB.OS to nowa architektura typu chip-to-cloud, która będzie kluczowym elementem każdego przyszłego modelu z gwiazdą.

rozwiń >

Skąd pomysł na własny system operacyjny MB.OS?

Mercedes-Benz szczegółowo przedstawił swoje plany jako architekta autorskiego systemu operacyjnego MB.OS, który zostanie wprowadzony w połowie dekady wraz z nową platformą MMA (Mercedes Modular Architecture). Producent projektuje i opracowuje MB.OS we własnym zakresie, ponieważ chce zachować pełną kontrolę nad relacjami z klientami, zapewnić prywatność danych oraz wykorzystać potencjał wyjątkowej integracji wszystkich funkcji samochodu. Bazując na specjalnie stworzonej architekturze typu chip-to-cloud, MB.OS korzysta z kompleksowego dostępu do wszystkich domen pojazdu: inforozrywki, zautomatyzowanej jazdy, nadwozia i komfortu, samej jazdy oraz ładowania.

REKLAMA

REKLAMA

Firma stworzyła swój system operacyjny z uwzględnieniem standaryzacji dla całego portfolio samochodów oraz możliwości kompleksowej aktualizacji w celu szybkiego doskonalenia produktów, a także celowego otwarcia na wybranych partnerów. Podczas gdy Mercedes-Benz definiuje i kontroluje architekturę poprzez własną bazową warstwę osprzętu i oprogramowania, integracja wiodących graczy w branży technologicznej zaoferuje klientom dostęp do najlepszych w klasie usług, treści oraz funkcji.

Partnerem MB.OS będzie NVIDIA i Google

Do partnerów MB.OS należy już firma NVIDIA, która zapewnia swoje oprogramowanie, dane i specjalistyczną wiedzę w zakresie sztucznej inteligencji, a także system-on-chip Orin – wszystko w celu udoskonalenia wzorcowych systemów zautomatyzowanej jazdy na drugim i trzecim poziomie SAE. Warianty samochodów zostaną również wyposażone w nowej generacji czujniki, w tym LiDAR-y firmy Luminar. Co więcej, 22 lutego 2023 r. Mercedes-Benz ogłosił swoje najnowsze partnerstwo – długoterminową, strategiczną współpracę z Google na potrzeby opracowania i wdrożenia nowej generacji samochodowej nawigacji.

System operacyjny MB.OS a nawigacja

Mercedes-Benz będzie pierwszym producentem samochodów, który stworzy własną markową nawigację w oparciu o nowe samochodowe dane oraz możliwości nawigacji, jakie zapewnia platforma Google Maps, wbudowana w MB.OS. W ten sposób producent luksusowych aut chce zapewnić dostęp do wiodącej geoprzestrzennej oferty Google, w tym do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz predykcyjnego, automatycznego wyznaczania tras.

REKLAMA

System operacyjny MB.OS a rozszerzone funkcje wyszukiwania

To nie wszystko: aby dodatkowo wzbogacić wrażenia użytkownika, podczas postoju oraz trybu warunkowo zautomatyzowanej jazdy DRIVE PILOT na trzecim poziomie SAE (tam, gdzie jest to dozwolone) kierowcy będą mogli korzystać z wbudowanej w system informacyjno-rozrywkowy aplikacji YouTube. Ponadto Mercedes-Benz zapewni użytkownikom dostęp do usługi Google o nazwie Szczegóły miejsca (ang. Place Details), pomagając im znaleźć szczegółowe informacje o ponad 200 milionach firm i miejsc na całym świecie – w tym godziny otwarcia, zdjęcia, oceny oraz opinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

System operacyjny MB.OS będzie zarządzać zasięgiem elektryków

System operacyjny MB.OS pozwoli też na precyzyjne i niezawodne zarządzanie zasięgiem samochodów elektrycznych, realizowane dzięki dostępowi MB.OS do wszystkich danych pojazdu, takich jak stan naładowania oraz zużycie energii. Akcentuje to strategiczne uzasadnienie łączenia autorskich aktywów z rozwiązaniami wybranych partnerów. Na przykład dzięki współpracy z Antstream MB.OS otworzy nowy wymiar rozrywki w dziedzinie gier w samochodzie. Z kolei samochodowe rozwiązania w zakresie wideokonferencji zostaną rozszerzone o popularne usługi Webex i Zoom.

Aktualizacja oprogramowania. Kolejny wyznacznik MB.OS

Technologiczna podstawa MB.OS dodatkowo poszerza możliwości aktualizacji oprogramowania. System operacyjny Mercedes-Benz oddziela osprzęt od oprogramowania, a w efekcie przyspiesza cykle innowacji, zwiększając elastyczność i szybkość aktualizacji. Wszystkie komponenty MB.OS będzie można w pełni skomunikować za pośrednictwem inteligentnej chmury Mercedes-Benz. Służy ona za bazę dla usług łączności przeznaczonych dla całej floty samochodów i pozwala Mercedes-Benz chronić dane klientów oraz z nich korzystać – w ten sposób firma zachowuje pełną kontrolę nad całą krytyczną infrastrukturą.

Kluczowym elementem MB.OS Mercedes me ID

Dzięki identyfikatorowi Mercedes me ID, który łączy wszystkie informacje dotyczące klienta – od zakupu i finansowania przez wizyty w serwisie aż po dane dotyczące płatności, producent zaoferuje nowe, bardziej spersonalizowane i jeszcze wygodniejsze usługi. Mercedes me ID pozwala klientom łączyć się ze swoim Mercedesem, personalizować ustawienia i profile oraz otrzymywać oferty dostosowane do ich konkretnych potrzeb.

MB.OS, czyli MB.CONNECT, MB.CHARGE i MB.DRIVE

Aby uprościć obsługę, spersonalizowane usługi i aktualizacje będą dostępne w trzech wygodnych pakietach: MB.CONNECT, MB.CHARGE oraz MB.DRIVE. Funkcje pojazdu, takie jak nawigacja, zdalna obsługa, ochrona 360°, rozrywka i komunikacja, a także wiele innych, zostaną połączone w pakiecie MB.CONNECT i będą aktualizowane za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych.

Dzięki MB.CHARGE użytkownicy samochodów elektrycznych zyskają dostęp do elastycznych i atrakcyjnych taryf w zależności od tego, jakie przebiegi pokonują. Stałe stawki opłat oraz priorytetowy dostęp do stacji ładowania o wysokiej mocy Mercedes-Benz sprawią, że MB.CHARGE zapewni im maksymalną przejrzystość użytkowania. Z kolei dzięki MB.DRIVE klienci będą mogli wzbogacić funkcje zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę swojego samochodu.

Kiedy pojawi się system operacyjny MB.OS?

Prekursor MB.OS będzie dostępny już w nowej Klasie E, począwszy od 2023 r., wraz z trzecią generacją systemu MBUX. Nowy interfejs API MBUX-a dla systemu Android umożliwi instalowanie aplikacji innych firm, oferując lepsze wrażenia z użytkowania niż tradycyjny transfer zawartości smartfona na ekran w samochodzie.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA