REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić, gdy utracimy kluczyk do samochodu?

Subskrybuj nas na Youtube
Kluczyki możemy zgubić, zniszczyć, ale mogą zostać i skradzione.
Kluczyki możemy zgubić, zniszczyć, ale mogą zostać i skradzione.

REKLAMA

REKLAMA


Bez kluczyka nie jesteśmy w stanie ani otworzyć, ani tym bardziej uruchomić samochodu. Czasami jednak zdarza się, że kluczyk zostanie nam skradziony lub po prostu go zgubimy lub przypadkowo zniszczymy.

We współczesnych, naszpikowanych elektroniką samochodach, nawet tak pozornie prosty element może być skomplikowanym urządzeniem. Nowoczesne konstrukcje posiadają wewnątrz układy elektroniczne o dużych możliwościach, pozwalające np. na zapisywanie aktualnego przebiegu pojazdu czy historii jego serwisowania. W zasadzie nie musi on mieć nawet formy klasycznego klucza z grotem. Coraz częściej spotykane są konstrukcje w formie łatwej do uszkodzenia karty lub pilota zdalnego sterowania. Niezależnie od sposobu w jaki otwieramy i uruchamiamy auto, utrata kluczyka jest sporym stresem i wymusza konieczność podjęcia szeregu działań.

REKLAMA

Zobacz też: Jak poznać powypadkowy samochód?

W najtrudniejszej sytuacji jesteśmy, gdy kluczyk zostanie nam skradziony. Musimy zgłosić ten fakt w jednostce policji, a po sporządzeniu przez nią stosownego dokumentu, musimy go przedłożyć u naszego ubezpieczyciela. Jeśli kluczyk zniszczymy lub utracimy, np. po wpadnięciu go do kratki ściekowej, nie musimy się martwić, że ktoś niepowołany będzie mógł z niego skorzystać. Problemem może być jednak dostanie się do wnętrza samochodu. 

Zobacz też: Jak uchronić auto przed kradzieżą?

REKLAMA

W tym celu wystarczy odszukać fachowców, którzy bez dokonywania zniszczeń, za względnie niewielką opłatą, otworzą drzwi naszego auta. Uruchomienie silnika jest jednak niemożliwe, ponieważ od wielu lat standardem są zabezpieczenia w postaci immobilizera. Aby deaktywować blokadę, niezbędny jest zaprogramowany kluczyk. Jego dorobienie możemy załatwić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest skorzystanie z usług firm parających się dorabianiem kluczy. To rozwiązanie jest tańsze i szybsze, ale w przypadku niektórych samochodów kluczyki są dostępne jedynie w autoryzowanych serwisach. Zamówienie gotowego klucza w ASO wymaga jednak potwierdzenia własności samochodu i nawet dwutygodniowego oczekiwania na realizację zamówienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kompromisowym rozwiązaniem jest zakup niewyciętego klucza w serwisie i wyfrezowanie go w niezależnym warsztacie. Na koniec będziemy musieli wrócić do ASO, gdzie klucz zostanie odpowiednio zaprogramowany do współpracy z centralką pojazdu. W przypadku bardziej nietypowych konstrukcji, np. kart, jesteśmy skazani na usługi przedstawiciela producenta naszego auta.

Zobacz też: Kluczyki - co zrobić, gdy się je zgubi, złamie, zostaną skradzione?

Pamiętajmy, że nawet oryginalny klucz zamówiony w autoryzowanym serwisie będzie traktowany przez naszego ubezpieczyciela jako element nieoryginalny. Jeżeli ukryjemy fakt dorobienia klucza, ubezpieczalnia ma prawo skontrolować, czy posługujemy się oryginalnym elementem

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA