Jak i kiedy wymieniać filtr kabinowy?
REKLAMA
REKLAMA
Filtry kabinowe, zwane też przeciwpyłowymi, występują w dwóch odmianach: z aktywnym węglem lub bez niego. Główne różnice to cena oraz jakość powietrza przefiltrowanego do kabiny samochodu. Nieprawdą jest, że filtrów z aktywnym węglem nie stosuje się do aut z klimatyzacją. Taki filtr jest w stanie skutecznie zatrzymać przykre zapachy z zewnątrz. Kiedy wymienić filtr przeciwpyłkowy? To proste: gdy podczas opadów deszczu zaczynają parować szyby. Filtr przeciwpyłowy umiejscowiony jest zazwyczaj pod podszybiem. Aby dokładnie go zlokalizować warto zapoznać się z instrukcją obsługi, gdyż każdy producent montuje go inaczej.
REKLAMA
Zobacz również: Jak wymienić tylne lampy?
Montaż jest bardzo prosty. Zdejmujemy gumową uszczelkę i odchylamy plastikową kratkę, pod którą znajduje się filtr. Odpinamy zatrzaski (dwa lub trzy, w zależności od marki auta) i wymieniamy filtr. Warto pamiętać o przeczyszczeniu obudowy. Często gromadzą się tam liście lub inne zabrudzenia.
Należy zwrócić szczególną uwagę na poprawny montaż filtra. Strzałka z napisem „Air Flow” musi być skierowana w kierunku kabiny samochodu.
Zobacz również: Czy politura niszczy lakier?
Filtr przeciwpyłowy zatrzymuje wszelkie zabrudzenia. Niestety, jeśli nazbiera się ich wystarczająco dużo, zaczną przedostawać się do środka kabiny. Może to powodować podrażnienie dróg oddechowych u alergików. Z tego powodu nie zawsze powinniśmy czekać na sygnał do wymiany filtra, jakim są parujące szyby. Warto wymienić filtr dwa razy w roku. Wymiana jest szybka i prosta, zaś koszt nie jest duży. Warto wybrać filtr z aktywnym węglem, gdyż jest lepszy od zwykłego, zaś różnica w cenie nie jest duża.
REKLAMA
REKLAMA